"Uczciwe i przyjazne podejście do klienta, nawet takiego, który nie ogarnia motoryzacji :)",
Bartek, Honda Civic
"Witam.bylem ostatnio w tym serwisie ze swoim samochodem. Jestem bardzo zadowolony z uslugi. Ceny srednie. Przyjecie samochodu na wysokim poziomie.zlecenie naprawy l.ogledziny samochodu. Itp. Polecam mechanika P.Adriana. mega ogarniety chlopaczyna po rozmowie z nim. Pozdrawiam. Na pewno bede was odwiedzac",
Elolo, Skoda
"szybko sprawnie i co najważniejsze dokładnie wykonana praca przy moim samochodzie.",
wojtek, ford fokus 1999
"Szybko i profesjonalne. Wymiena kłódki hamólcowych. ",
Vadimius., Opel Astra j
"Same piątki zna się na rzeczy! Usługa przebiegła fachowo i sprawnie zdiagnozowany i naprawiony blad",
Kamil, Opel
"Polecam fachowo szybko fantastyczny kontakt z warsztatem ",
Ewelka, BMW 735i
"Zepsuta przekładnia kierownicza, szybka diagnoza i bardzo szybka naprawa. Ci ludzie są naprawdę godni polecenia. ",
Mariusz, Renault Clio II
"szybko ,tanio i sprawnie .dobry kontakt. polecam ",
stan, berlingo
"FACHOWA I SZYBKA NAPRAWA WSZYSTKO DZIALA JAK W SZWAJCARSKIM
ZEGARKU:)))",
TOMCIO
"Zdecydowanie godny polecenia warsztat. Oprócz rzetelnie wykonanej naprawy, można tu zawsze liczyć na fachowe doradztwo. Do tego według mojej opinii bardzo przystępne ceny",
Andrzej , Chevrolet
"katalog firm pełen profesjonalizm",
katalog firm
CLARTEC to profesjonalny serwis samochodowy w Bytomiu powstały na bazie 20 letniego doświadczenia. Nasi mechanicy samochodowi wykonują szeroki zakres usług zarówno związany z mechaniką, elektroniką oraz kosmetyką samochodową. Ponadto...
"Mój dotychczasowy mechanik nie potrafił zdiagnozować usterki-samochód nie odpalał.
Szukając w Bytomiu elektromechanika trafiłam do tego warsztatu i był to strzał w 10.
P.Damian fachowo postawił trafną diagnozę i szybko wykonał naprawę(za 5 godz.wyjechałam już sprawnym samochodem).Koszta również adekwatne do usterki.
Warsztat godny...",
Danuśka, FORD FOCUS C-MAX
"Pełen profesjonalizm, usluga wykonana na czas
Cena adekaatna do wykonanej pracy oby więcej takich warsztatów
Pozdrawiam cały zespó. obym szybko nie musial przy przyjeżdżać :D",
Daniel, Volkswagen golf 4 1.9 tdi
"Wszystko ok. Tani i skuteczny mechanik. Z czystym sumieniem polecam każdemu.",
Sylwia, Kia Cee'd
"Super warsztat! Bardzo profesjonalna i mila obsługa przede wszystkim dobra robota !!! POLECAM",
radek, mercedes
Odpowiedni luz zaworowy pozwala na prawidłową pracę silnika i szczelne zamknięcie komory spalania. Kolejnym aspektem jest chłodzenie zaworów poprzez ich styk z gniazdem zaworowym. Jeżeli luz zaworowy jest źle ustawiony, słyszalne będzie metaliczne cykanie spod maski, odczuwalny będzie spadek mocy, nierówne obroty na biegu jałowym oraz ogólne utrudnienie w uruchomieniu ciepłego silnika.
Nie w każdym samochodzie trzeba regulować luz zaworowy. Właściciele aut z silnikiem z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego mogą zapomnieć o tym problemie. Pozostali powinni wiedzieć, czy luz zaworowy kasowany jest za pomocą płytek (pastylek)/szklanek czy zwykłej śruby regulacyjnej. Częstotliwość regulacji luzu jest określana przez producentów i bardzo różni się w zależności od jednostki napędowej. Niektóre silniki wymagają regulacji co 10 tys. km. a inne pozwalają ograniczyć się do sprawdzenia i regulacji po 100 tys. km. Przy zasilaniu auta gazem LPG trzeba ten czas skrócić o połowę.
Cena ustawienia luzu zaworowego zależeć będzie od ilości zaworów w danej jednostce napędowej, typu silnika, a przede wszystkim metody regulacji luzu zaworowego. Zakup płytek czy szklanek do regulacji znacznie podnosi cenę w porównaniu do zwykłej regulacji śrubowej. Dla prostej konstrukcji koszt może zamknąć się w kwocie 200 zł, podczas gdy mocno rozregulowany układ wyposażony w szklanki może kosztować kilkaset złotych.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
benzyna skrzynia automat na zimnym silniku bardziej dynamiczny i szybszy niż przy ciepłym, poza tym przy dodawaniu gazu wszystko jest ok po puszczeniu stukot jakby zawory do regulacji tak nam powiedział mechanik inny znowu, że niby nie...
Witam.Mam problem z głośną pracą zaworów na zimnym silniku. Po zagrzaniu problem znika. Silnik 16v ti 1.6 benzyna. Stosuję olej 5w30 ford formula.
Czy trzeba wyjąć silnik aby przeprowadzić regulację luzów zaworowych? Na tym portalu znalazłam informację dotyczącą silnika DOHC że bez problemu można bez https://dobrymechanik.pl/zapytaj-mechanika/czy-trzeba-wyjac-silnik-aby-przeprowadzic-regulacje-luzow-zaworowych.html Co do SOHC sama...
Witam. Pierwszy problem zużycie oleju około 1L na 10-12tyś kilometrów. (przebieg 125 tyś. km) Wcześniej nie musiałem nic dolewać od wymiany do wymiany. Wycieków nie widać. Nie dymi .Co jakiś czas widać czarny nalot na końcówce wydechu ,ale nie jest tłusty w dotyku. To normalne czy lepiej udać...
Produkcję BMW Serii 1 E81-87 rozpoczęto w 2004 roku. To najmniejszy model w ofercie BMW, który stał się najczęściej kupowanym pojazdem tej marki. Jego produkcja zakończyła się w 2013 roku. W...
BMW Serii 3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało już 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, hatback, liftback,...
Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl...
BMW Serii 1 F20-21 to kontynuacja modelu E81-87 który odniósł duży sukces. Model urósł w porównaniu do poprzednika nie tylko na zewnątrz. Gama silników benzynowych liczy aż 14 jednostek oraz...