Artykuły motoryzacyjne


2020-01-28 | DIAGNOSTYKA

Co zrobić, gdy hamulec ręczny jest zablokowany?

 Hamulec ręczny jest ważnym elementem każdego pojazdu. Zapewnia on bezpieczeństwo podczas parkowania na zboczu czy innej pochyłości drogi, a także pomaga zmniejszyć niepotrzebne obciążenie skrzyni biegów. Jeżeli kiedykolwiek parkowałeś na wzgórzu i nie zaciągnąłeś hamulca ręcznego, z pewnością znasz charakterystyczny dźwięk „zgrzytu” i szarpnięcie pojazdu. Używanie hamulca ręcznego zapobiega takim sytuacjom i zwiększa bezpieczeństwo. Jeżeli jednak hamulec ręczny w twoim pojeździe jest zablokowany, kontrolka na desce rozdzielczej pozostanie pozostanie włączona, a ty możesz uszkodzić szczęki hamulcowe podczas jazdy. 

CZYTAJ WIĘCEJ


2020-01-28 | DIAGNOSTYKA

Co zrobić, gdy pasek rozrządu piszczy lub zgrzyta?

 Aby silnik w pojeździe mógł działać, musi posiadać kilka pasów. Najważniejszym z nich jest pasek rozrządu – jest on odpowiedzialny za synchronizację obrotów korby i wałka rozrządu w celu zapewnienia prawidłowego otwierania i zamykania zaworów. Tak jak wszystkie pasy w twoim pojeździe, pasek rozrządu podlega zużyciu, a wszyscy producenci samochodów zalecają jego regularną wymianę (generalnie pomiędzy 80 000 a 130 000 km, ale różni się to w zależności od marki samochodu czy nawet jego modelu).

CZYTAJ WIĘCEJ


2020-01-28 | DIAGNOSTYKA

Co zrobić, gdy światła słabo świecą?

 Czy jeździsz nocą, w deszczu, we mgle czy śniegu, posiadanie sprawnych świateł jest absolutnie konieczne. Nie tylko zapewniają widoczność, ale informują również innych kierowców o twojej obecności i zwiększają bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Jeżeli światła w twoim pojeździe wydają się być przyciemnione, może to być bardzo istotny problem, który musi być natychmiast naprawiony. 

CZYTAJ WIĘCEJ


2020-01-14 | DIAGNOSTYKA

Co zrobić, gdy silnik chodzi głośniej niż zawsze?

Nagła głośniejsza niż zazwyczaj praca silnika może sygnalizować jego poważny problem. W większości przypadków niedomagania silnika objawiają się m.in. dudnieniem czy stukami. Spowodowane może być to tak błachą przyczyną jak zużyte świece zapłonowe, a także poważniejszymi jak uszkodzony tłumik czy katalizator.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-11-29 | DIAGNOSTYKA

Co zrobić, gdy nie działa ogrzewanie w samochodzie?

Gdy temperatura na zewnątrz spada, temperatura wewnątrz kabiny utrzymywana jest przez układ ogrzewania. Jeżeli ogrzewanie nie działa poprawnie, oznacza to pewne zagrożenie i to nie ze względu na komfort podróżowania, a np. na same zdolności fizyczne człowieka. Poza utrudnieniem w kierowaniu samochodu, gdy kierowcy jest zimno, brak ogrzewania może zmniejszyć pole widzenia na skutek problemu z parowaniem szyb czy ich zamarzaniem.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-11-28 | DIAGNOSTYKA

Co zrobić, gdy nie działa ogrzewanie szyby?

System ogrzewania szyb jest kluczowym elementem do bezpiecznego poruszania się samochodem w zimie. Jazda z zaparowaną lub zamrożoną szybą mocno ogranicza widoczność, znacznie podnosząc ryzyko spowodowania wypadku. Przyczyn braku ogrzewania szyby może być wiele, od zablokowanych nawiewów do uszkodzonej nagrzewnicy. 

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-11-28 | DIAGNOSTYKA

Co zrobić, gdy silnik nie odpala?

Nagły problem z uruchomieniem samochodu to coraz rzadszy widok ze względu na postęp technologiczny. Mimo to, elektronika która z jednej strony czyni auta nowoczesnymi pojazdami, z drugiej strony utrudnia ich diagnostykę na poboczu drogi. Bez komputera diagnostycznego, niewiele można zdziałać w dzisiejszych czasach.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-11-22 | DIAGNOSTYKA

Co zrobić, gdy akumulator nie trzyma prądu?

 Głównym powodem dla którego samochód wyposażono w akumulator, jest uruchamianie samochodu. Akumulator zasilając rozrusznik doprowadza do uruchomienia silnika. Potem używany w pojeździe prąd generowany jest przez alternator, który jednocześnie też doładowuje akumulator. Jeżeli zdarzyło się, że akumulator ulegl rozładowaniu, a po ponownym naładowaniu trzyma prąd tylko przez jakiś czas i następuje samoczynne rozładowanie to konieczne jest przeprowadzenie diagnostyki i usunięcie usterki.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-10-22 | PORADY

Jak prawidłowo dobrać oponę do auta?

 Każda opona oznaczona jest poszczególnymi cyframi, które odnoszą się do jej szerokości, wysokości, średnicy oraz innej charakterystyki. Podpowiadamy jak prawidłowo dobrać ogumienie do swojego auta. Trzeba pamiętać o tym, że od dobrze dobranych opon zależy bezpieczeństwo nie tylko kierowcy i pasażerów, ale też innych uczestników ruchu drogowego.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-10-10 | NAPRAWY

Chevrolet Aveo T250 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Chevroleta Aveo T250 nie trzeba przedstawiać, po tym jak popularnym miejskim autem stała się poprzednia generacja T200. 2 generacja tego modelu produkowana była w latach 2006-2011, a samo nadwozie zyskało na atrakcyjności. Auto nadal oferowane było jedynie z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1.2, 1.4 i 1.6 i mocach od 72KM do 106KM.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-10-10 | NAPRAWY

Chevrolet Aveo T200 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 Chevrolet Aveo to miejski model segmentu B. Gdy Daewoo zajęte zostało przez Chevroleta, mniejszy model Aveo zastąpił popularnego Lanosa. Jego produkcja rozpoczęła się w 2002 roku i trwa do dziś, chociaż obecnie w salonach znajdziemy najnowszą trzecią generację T300. Omawiany model T200 produkowany był do 2006 roku i oferowany tylko z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1.2, 1.4 i 1.6 generujących od 72KM do 106KM.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-10-10 | NAPRAWY

Nissan Note I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 Nissan Note to miejski minivan, który w kolejnej generacji przeszedł z segmentu K do B. Produkowany był w latach 2005-2016, gdzie 1 generacja przeszła lifting w 2010 roku, a jej produkcja zakończyła się w 2013. Samochód wyposażany był w dwa silniki benzynowe 1.4 88KM i 1.6 110KM oraz dwa diesle, 1.5 dCi o mocy 68 i 90KM.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-10-10 | NAPRAWY

Mitsubishi ASX I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 Model ASX to mniejsza wersja Outlander'a i chociaż jego produkcja trwa zaledwie 9 lat, bo od 2010 roku, to model przeszedł już 3 faceliftingi, w roku 2015, 2016 i 2019. Ten najmłodszy dość znacznie różni się od debiutanta. Do dyspozycji klientów pozostawiono 3 silniki benzynowe o pojemności 1.6 117KM, 1.8 139KM i 2.0 148KM oraz jednego diesla 1.8 DiD o mocy 150KM.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-10-10 | NAPRAWY

Kia Ceed I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 Kia Ceed to hit rynkowy, którego premiera odbyła się w 2006 roku, a produkcja z powodzeniem odbywa się do dzisiaj. Generacja omawianego modelu kończy się jednak na roku 2012. Samochód dostępny był w nadwoziu hatchback 3d i 5d oraz kombi, które w dużej mierze wykorzystywane jest do teraz przez Policję. Kia Ceed wyposażona była w silniki benzynowe 1.4, 1.6 i 2.0 od 109KM do 143KM, oraz diesle 1.6 i 2.0 od 90KM do 140KM.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-10-10 | NAPRAWY

Suzuki SX4 I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Suzuki SX4 to kompakt segmentu C mimo, że wyglądem przypomina crossovera z właściwościami SUV'a. Jego włoskim bliźniakiem jest Fiat Sedici, a sam SX4 dzieli płytę podłogową z mniejszym modelem Swift. Pierwsza generacja produkowana była w latach 2006-2013. Do dyspozycji klientów pozostawiono 3 silniki benzynowe, 1.5 100KM, 1.6 107KM i 2.0 146KM, oraz diesla 1.9 120KM.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-10-10 | NAPRAWY

Skoda Citigo - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Skoda Citigo to najmniejsz model produkowany przez czeskiego producenta. Jego produkcja rozpoczęła się w 2011 roku i trwa do dziś. Tym samym jest on bezpośrednim konkurentem w swojej klasie dla Volkswagena UP! i Seata Mii. Mimo niewielkich rozmiarów, samochód można kupić w nadwoziu 3 i 5 drzwiowym. Samochód napędzany jest jedynie przez jednostki benzynowe o pojemności 1.0, z trzema wariantami mocy, od 60 do 75KM.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-10-09 | NAPRAWY

Nissan Micra III - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Nissan Micra produkowany w latach 2003-2010 to już trzecia generacja bardzo popularnego, małego auta miejskiego. Występował on w wersji nadwoziowej 3 i 5 drzwiowej oraz Coupe-Cabrio. Model ten był chętnie wykorzystywany przez szkoły nauki jazdy oraz ośrodki egzaminacyjne. Samochód napędzany jest przez 5 wariantów silników benzynowych o pojemnościach od 1.0 65KM do 1.6 110KM, oraz dwoma dieslami, 1.5 65 i 86KM.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-10-09 | NAPRAWY

Nissan Qashqai I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 Produkcja Nissana Qashqai I generacji ruszyła w 2007 roku i trwa do chwili obecnej, jednak w międzyczasie (2013 r.) model przeszedł facelifting. Kierowcy wybierać mogli pośród dwóch silników benzynowych o pojemnościach 1.6 117 KM i 2.0 140 KM oraz trzech diesli, 1.5 dCi 110 KM, 1.6 dCi 130 KM oraz 2.0 dCi 150 KM.

CZYTAJ WIĘCEJ


2019-10-09 | NAPRAWY

Hyundai i30 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 Hyundai i30 to zastępca modelu Elantra w segmencie C. Płytę podłogową dzieli z Kią Ceed, a produkcja jego pierwszej generacji trwała w latach 2007-2011. Kierowcy do wyboru mieli 6 silników benzynowych, gdzie najsłabszy 1.4 generował 90KM a najmocniejszy 2.0 143KM. Diesle były 4. 3 wersje 1.6 CRDi o mocach 90, 115 i 128KM, oraz 2.0 CRDi 140KM  

CZYTAJ WIĘCEJ