Wymiana tarcz hamulcowych, cena

Średnia cena usługi: od 131,59 PLN do 197,94 PLN

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych, jak nie najważniejszy układ w pojeździe. Tym samym nie powinno się go zaniedbywać oraz oszczędzać na częściach zamiennych. Mimo, że tarcze hamulcowe dla laika mogą wyglądać dobrze, to ich skuteczność może być mocno ograniczona. Zobacz, jakie są typowe objawy wskazujące na konieczność i wymiany oraz ile będzie to kosztowało.

wymiana tarcz hamulcowych

Ile kosztuje wymiana tarcz hamulcowych?

Cena wymiany tarcz hamulcowych składa się z dwóch składowych. Ceny usługi oraz części. Co więcej, wymianiająć tarcze hamulcowe zgodnie ze sztuką należy wymienić także klocki hamulcowe. Zakłada się, że tarcze hamulcowe mają żywotność 2-3 zestawów klocków. Cena samej usługi wymiany tarcz dla jednej osi zawierać się będzie w kwocie 100-180 zł. Ile zapłacimy dodatkowo za części to już zależy od producenta. Najtańszy zestaw tarcz z klockami do standardowego pojazdu może kosztować nawet tylko 200 zł, a markowy zbliżyć się do 700 zł. Wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi jest z reguł droższa niż dla tylnej osi. Wynika to z większej siły hamowania, a co za tym idzie zastosowania większych i mocniejszych komponentów. Poniżej przedstawiamy średnie ceny usługi wymiany tarcz hamulcowych w największych miastach w Polsce.

 Białystok 109-460 PLN Wybierz serwis
 Bydgoszcz 110-194 PLN Wybierz serwis
 Gdańsk 111-229 PLN Wybierz serwis

 Gorzów Wlkp.

 45-85 PLN Wybierz serwis
 Katowice  88-222 PLN Wybierz serwis
 Kielce  83-137 PLN Wybierz serwis
 Kraków  86-165 PLN Wybierz serwis
 Lublin 55-80 PLN Wybierz serwis
 Łódź  73-107 PLN Wybierz serwis
 Olsztyn 95-132 PLN Wybierz serwis
 Poznań 87-138 PLN Wybierz serwis
Szczecin 131-185 PLN Wybierz serwis
Toruń 96-205 PLN Wybierz serwis
Warszawa 117-183 PLN Wybierz serwis
Wrocław 93-102 PLN Wybierz serwis
Zielona Góra 85-130 PLN Wybierz serwis

Ile trwa wymiana tarcz hamulcowych?

Wymiana tarcz hamulcowych to czynność niezbyt skomplikowana i dość przewidywalna w kwestii określenia czasu wymiany. Oczywiście, czas może ulec zmianie jeżeli okaże się, że któreś śruby zostały zapieczone lub zacisk nie odbija (nie chowa się tłoczek). Standardowo jednak wymiana tarcz hamulcowych z klockami powinna zajać około godzinę czasu.

Kiedy zmenić tarcze hamulcowe?

Tarcze hamulcowe wymienia się, gdy ich stopień zużycia osiąga wartość graniczną. Grubość tarczy można zmierzyć suwmiarką, a minimalna wartość powinna być naniesiona przez producenta na tarczę. Tarcza hamulcowa powinna wytrzymać przebieg rzędu 80-100 tys. km. jednak dużą rolę odgrywa tutaj styl jazdy kierowcy. Agresywna jazda może skrócić ten czas o połowę. Jazda w mieście również wymusza na kierowcy częste hamowanie. Poza tymi standardowymi wyznacznikami, tarcze mogą kwalifikować do wymiany poniższe czynniki.

Objawy zużytych tarcz hamulcowych:

  • słabsza skuteczność hamowania - elementy podczas wycierania się do swoich wartości granicznych tracą na skuteczności. Z czasem starzeniu ulega także płyn hamulcowy, który ma główny wpływ na jakość przenoszenia siły hamowania z pedału hamulca na zaciski
  • piski podczas hamowania - pisk z reguły generuje okładzina klocków hamulcowych lub metalowe znaczniki zużycia granicznego informujące kierowcę o konieczności ich wymiany. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ piszczące klocki mają negatywny wpływ na stan tarcz hamulcowych
  • wyraźny rant na tarczy hamulcowej - to jedna z głównych oznak konieczności wymiany tarcz. Klocek hamulcowy zebrał już tyle materiału z tarczy, że powinna zostać ona wymieniona zanim przekroczy wartość graniczną i może ulec pęknięciu
  • pulsacyjne hamowanie przy stałym nacisku na pedał - to cykliczne mocniejsze i słabsze hamowanie przy takim samym nacisku na pedał. Auto wydaje się szarpać w kierunku jazdy, a nie specjalnie na boki.
  • bicie na kierownicy podczas hamowania - w przeciwieństwie do pulsacyjnego hamowania, bicie na kierownicy jest bardziej dynamiczne, powoduje hałas i silne drgania, odbierane także w poprzek auta. Drgania kierownicy oznaczają skrzywione tarcze. Może dojść do tego na skutek niepoprawnego montażu tarcz na nieoczyszczoną piastę, lub np. skrzywienie tarcz po nagłym ich ochłodzeniu w kałuży.
  • niebieskie przebarwienia (przegrzanie) na tarczy hamulcowej - agresywna jazda przy standardowym układzie hamulcowym może doprowadzić do przegrzania tarcz hamulcowych i zwęglenia warstwy klocków hamulcowych. Przegrzane tarcze zmieniają kolor na jasno niebieski, a ich skuteczność zostaje bardzo mocno osłabiona.
  • stuki o częstotliwości rosnącej z prędkością - może oznaczać to pęknięcie tarczy. Fragment pęknięcia, który nie jest już idealnie równy jak w przypadku jednolitego elementu, powoduje stuk podczas zahaczania zadziorem o klocek hamulcowy.
  • wyżłobienia w tarczy - nierównomierna powierzchnia przylegania klocka do tarczy, oznacza problem z usytuowaniem klocka w zacisku. Niestety wymiana klocków na nowe nie rozwiąże problemu już nierówno wytartej tarczy. Warto wtedy wymienić cały komplet.
Zobacz, gdzie wymienić tarcze hamulcowe w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Chevrolet Aveo T250 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Chevrolet Aveo T250 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Chevroleta Aveo T250 nie trzeba przedstawiać, po tym jak popularnym miejskim autem stała się poprzednia generacja T200. 2 generacja tego modelu produkowana była w latach 2006-2011, a samo nadwozie...

więcej

Chevrolet Aveo T200 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Chevrolet Aveo T200 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 Chevrolet Aveo to miejski model segmentu B. Gdy Daewoo zajęte zostało przez Chevroleta, mniejszy model Aveo zastąpił popularnego Lanosa. Jego produkcja rozpoczęła się w 2002 roku i trwa do...

więcej

Nissan Note I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Nissan Note I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 Nissan Note to miejski minivan, który w kolejnej generacji przeszedł z segmentu K do B. Produkowany był w latach 2005-2016, gdzie 1 generacja przeszła lifting w 2010 roku, a jej produkcja...

więcej

Mitsubishi ASX I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Mitsubishi ASX I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 Model ASX to mniejsza wersja Outlander'a i chociaż jego produkcja trwa zaledwie 9 lat, bo od 2010 roku, to model przeszedł już 3 faceliftingi, w roku 2015, 2016 i 2019. Ten najmłodszy dość...

więcej