Audi A5 I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile kosztuje wymiana tarcz hamulcowych?

Cena wymiany tarcz hamulcowych w Audi A5 I wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.

Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.8 TFSI 170KM 125kW

 

398 PLN
(176)

 

 

 

 

 

760 PLN
(472)

 

 

 

 

 

1064 PLN
(597)

 

 

 

 

 

1364 PLN

2.0 TFSI 180KM 132kW
2.0 TFSI 211KM 155kW
2.0 TFSI 225KM 165kW

 

404 PLN
(176)

3.0 TFSI 333KM 245kW
4.2 354KM 260kW
Diesel 2.0 TDI 170KM 125kW

 

 

398 PLN
(176)

2.0 TDI 177KM 130kW
2.7 TDI 190KM 140kW
3.0 TDI 240KM 177kW

Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi A5 I dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.

Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.8 TFSI 170KM 125kW

 

316 PLN
(147)

 

490 PLN
(260)

 

 

 

 

 

 

856 PLN
(415)

 

822 PLN

2.0 TFSI 180KM 132kW
2.0 TFSI 211KM 155kW
2.0 TFSI 225KM 165kW

 

 

402 PLN
(147)

 

626 PLN
(278)

 

976 PLN

3.0 TFSI 333KM 245kW
4.2 354KM 260kW
Diesel 2.0 TDI 170KM 125kW

 

 

490 PLN
(260)

 

 

822 PLN

2.0 TDI 177KM 130kW

 

316 PLN
(147)

2.7 TDI 190KM 140kW
3.0 TDI 240KM 177kW
 

Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana tarcz hamulcowych?

Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Audi A5 I wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Kiedy wymieniać tarcze hamulcowe?

Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.

Audi A5 I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się 11 silnikow benzynowych o mocach od 144KM do 450KM oraz 11 silników diesla od 136KM do 245KM.

Co ile wymieniać tarcze hamulcowe?

Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.

 

 



Przeczytaj także

Audi A5 (8T) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Audi A5 (8T) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

 Audi A5 to niemieckie auto sportowe klasy średniej produkowane od 2007 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały dwie generacje modelu. Pierwsza opisana skrótem 8T, a druga F5. Samochód produkowany jest w nadwoziu coupe 3d i liftback 5d oraz kabriolet.  

więcej

Audi A5 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Audi A5 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

 Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się 11 silnikow benzynowych o mocach od 144KM do 450KM oraz 11 silników diesla od 136KM do 245KM.

więcej

Audi A5 I - Cena wymiany filtra kabinowego

Audi A5 I - Cena wymiany filtra kabinowego

 Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się 11 silnikow benzynowych o mocach od 144KM do 450KM oraz 11 silników diesla od 136KM do 245KM.

więcej

Audi A5 I - Cena wymiany płynu hamulcowego

Audi A5 I - Cena wymiany płynu hamulcowego

 Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się 11 silnikow benzynowych o mocach od 144KM do 450KM oraz 11 silników diesla od 136KM do 245KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę