Korek wlewu paliwa zapobiega rozlewaniu, parowaniu i zanieczyszczaniu paliwa. Za wyświetlenie kontrolki może odpowiadać brak korka, niepoprawne zamontowanie korka lub usterka elektroniki samochodu. Świecąca się kontrolka na desce rozdzielczej nie zwiastuje z reguły niczego dobrego. W przeciwieństwie do kontrolek ostrzegawczych, kontrolka otwartego wlewu paliwa świeci w łagodny sposób. Mimo to, nie powinno się jej lekceważyć.
Istotnym jest, aby korek wlewu paliwa był zawsze na swoim miejscu, ponieważ zabezpiecza on zbiornik paliwa przed rozlaniem, parowaniem oraz zanieczyszczaniem paliwa i samego zbiornika. Aby pomóc kierowcy w zabezpieczeniu zbiornika paliwa, niektóre samochody zostały wyposażone w czujnik korka wlewu. Jeżeli zbiornik nie zostanie odpowiednio zamknięty, kierowca zostanie o tym poinformowany odpowiednią kontrolką.

Mechanik sprawdza połączenie korka wlewu paliwa i otworu w zbiorniku. Po zdiagnozowaniu usterki naprawia problem. Może też zaistnieć konieczność wykasowania kodów błędów z komputera.
Korek wlewu paliwa odgrywa istotną rolę w samochodzie. Zapobiega rozlewaniu, parowaniu i zanieczyszczaniu paliwa w zbiorniku. Kontrolka korka wlewu paliwa nie jest tak ważna jak pozostałe kontrolki ostrzegawcze, jednak nie powinna być ignorowana.
Systemy wentylacji pojazdu odpowiada za dostarczanie powietrza do kabiny samochodu. Brak nawiewu może być spowodowany szybkimi w naprawie usterkami jak; przepalony bezpiecznik, uszkodzony przekaźnik. Może jednak okazać się, że awarii uległ silnik dmuchawy lub zatkał się wlot powietrza. Jazda z...
Jazda samochodem z ograniczoną mocą silnika może być dość stresująca. Za brak mocy może odpowiadać wadliwy układ paliwowy, problemy z dostarczeniem odpowiedniej ilości powietrza, czy zatkany katalizator. Jazda z ograniczoną mocą i niesprawnymi elementami w którymś z układów może...
Przegrzewanie się silnika to usterka mogąca w krótkim czasie doprowadzić do jego kompletnego uszkodzenia. Za problemy z temperaturą odpowiadać może awaria praktycznie każdego z elementów układu chłodzenia. Sprawdzić należy chłodnicę, rury chłodnicy, pompę wody, termostat, wentylator...
Trzęsienie i wibracje silnika mogą oznaczać prostą usterkę wynikającą ze zużycia np. świec i przewodów zapłonowych. Może za to odpowiadać też mocowanie silnika, które z czasem się wyrabia od tłumienia wibracji. Najgorzej jest, jeżeli wibracje spowodowane są wewnętrznymi awariami silnika. W celu...