Aby samochód mógł poprawnie funkcjonować potrzebuje różnych płynów. Znajomość tych płynów może być przydatna podczas rozmowy z mechanikiem, dzięki czemu łatwiej będzie mu ocenić skalę problemu występującego w Twoim samochodzie. Większość płynów, które wykorzystuje samochód wymieniane lub uzupełniane są pod maską silnika. Niektóre płyny są niebezpieczne dla środowiska i zagrażają bezpieczeństwu, także należy jak najszybciej usunąć nieszczelność u mechanika.

W pierwszej kolejności mechanik identyfikuje rodzaj płynu i miejsce wycieku. Poinformowanie mechanika jaki to płyn może usprawnić pracę i skrócić czas poszukiwań. Jeżeli wyciek płynu będzie wodą, mechanik powinien sprawdzić układ klimatyzacji i chłodzenia czy wszystko na pewno działa poprawnie. Jeżeli będzie to płyn hamulcowy, mechanik może wymienić przewody hamulcowe jeżeli one będą odpowiedzialne za wyciek. Jeżeli będzie konieczność wymiany przewodów hamulcowych to warto wymieniać je całymi kompletami. Da nam to gwarancję, że za niedługi czas nie zacznie przeciekać inny przewód hamulcowy. Oczywiście układ hamulcowy musi zostać odpowietrzony, płyn hamulcowy uzupełniony lub wymieniony i miejsce wycieku ponownie skontrolowane. Jeżeli wyciek będzie dotyczył paliwa, mechanik sprawdzi i wymieni szyjkę zbiornika lub cały zbiornik w zależności od potrzeby. Podczas takiej naprawy, jak i każdej innej mechanik powinien sprawdzić stan pozostałych elementów samochodu i ewentualnie zalecić ich wymianę jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Wszystkie wycieki płynów z samochodu są istotne i trzeba je kontrolować, a szczególnie te które pochodzą ze środkowej części samochodu lub tyłu. Wyciekające paliwo lub płyn hamulcowy mogą prowadzić do pożaru, lub utraty możliwości hamowania. Samochodem w którym zauważymy wyciek paliwa lub płynu hamulcowego nie powinniśmy jeździć, póki nieszczelność nie zostanie usunięta przez mechanika. Znajomość wyciekającego płynu przyspieszy naprawę usterki, a kierowca szybciej odzyska swój sprawny samochód.
Pozostawienie samochodu z niesprawnym hamulcem ręcznym jest dość ryzykowne, ponieważ nawet zostawienie samochodu na biegu nie gwarantuje że samochód się nie przemieści. Problemy z hamulcem ręcznym powodowane są przez rozregulowanie układu, uszkodzoną lub zapieczoną śrubę regulacyjną czy...
Nienaturalne dźwięki w samochodzie mogą mieć różnorakie pochodzenie. Tak samo i skutki mogą być niegroźne, bądź opłakane. Najważniejsze, to jak najszybciej zlokalizować źródło hałasu. Jeżeli dźwięki będą pochodziły od przerdzewiałego układu wydechowego, to naprawa nie będzie tak...
Układ hydrauliczny sprzęgła korzysta z tego samego zasobu płynu co układ hamulcowy. Oznacza to, że wyciek płynu z okolic sprzęgła, może wpłynąć na pracę obu systemów. Usterka może pochodzić od wycieku z gumowych lub metalowych przewodów pompy hamulcowej, lub przecieku w samej pompie sprzęgła....
Konieczność pompowania pedału hamulca jest oznaką poważnej usterki układu hamulcowego. Kierowca powinien mieć możliwość natychmiastowego zatrzymania samochodu, a problem z pompowaniem pedału może być spowodowany zapowietrzonym układem, awarią pompy hamulcowej, czy niewłaściwy stan i poziom...