Jak ustawić dysze spryskiwaczy przedniej szyby?

Jak to działa?

Dysze zbudowane są z tworzywa sztucznego i zlokalizowane dokładnie na środku lub w pobliżu maski samochodu. Dysze te muszą rozpylać płyn do spryskiwaczy przy różnych prędkościach jazdy. Dlatego właściwe ich ustawienie jest tak istotne dla prawidłowego funkcjonowania całego systemu.

Odpowiednio ustawione dysze spryskiwaczy pozwalają szybko usunąć błoto czy inne zabrudzenia, które normalnie utknęłyby na przedniej szybie. Niektóre z oznak, które mogą sprawić, że wydaje ci się, iż dysze są źle ustawione, mogą tak naprawdę być spowodowane przez brud, lód czy inne obiekty, które mogą zatkać dysze. Również w przypadku, gdy użyjesz wody w zbiorniku spryskiwaczy przedniej szyby w temperaturze poniżej zera, cały system spryskiwaczy może przestać działać prawidłowo, a problem ten obejmie także dysze.

Jak ustawić dysze spryskiwaczy przedniej szyby

Zapamiętaj:

  • Dysze są jedną z części systemu czyszczenia przedniej szyby, które w całości narażone są na działanie warunków atmosmerycznych. Lód, brud, liście, wosk i inne przedmioty mogą z łatwością je zatkać.
  • Dysze wykonane są zwykle z tworzycza sztucznego. Mają one również dysze z tyłu, które rozpylają płyn do spryskiwaczy na przednią szybę i nie potrzeba wiele, aby jakiś przedmiot wpłynął na zmianę ich prawidłowej pozycji. Zwłaszcza w starszych pojazdach dysze spryskiwaczy mogą nie być wyrównane z powodu zużycia kleju i innych elementów mocujących, które powinny utrzymywać te dysze w odpowiednim miejscu.

Zalecenia

Jeżeli dysze rozpylają płyn do spryskiwaczy w nieodpowiednim kierunku lub nie rozpylają go w ogóle, być może wymagają prawidłowego ustawienia. Może to jednak wynikać również z pogorszenia stanu rur spryskiwaczy lub nawet zbiornika, który wymaga wymiany. Jeśli dysze spryskiwaczy nie oczyszczają odpowiednio przedniej szyby w twoim pojeździe, umów wizytę do mechanika tutaj

Najczęstsze objawy związane z koniecznością ustawienia dysz spryskiwaczy:

  • Rozpylanie płynu do spryskiwaczy na obszary, które nie znajdują się w pobliżu przedniej szyby.
  • Skierowanie dyszy w nieodpowiednim kierunku.
  • Luźne dysze spryskiwaczy i możliwość łatwego ich przemieszczania z właściwej pozycji.

Jak to jest ważne?

Widoczność to jeden z najważniejszych aspektów podczas codziennej jazdy. W przypadku dysz spryskiwaczy przedniej szyby, dostosowanie odpowiedniej części lub jej wymiana nie należy do kosztownych czynności, a może znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo na drodze. Zatem jeżeli tylko zauważysz, że dysze nie rozpylają płynu do spryskiwaczy w odpowiednim kierunku, koniecznie zainwestuj w odpowiednią kontrolę całego systemu.






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Co zrobić, gdy płyn hamulcowy wycieka koło pedału sprzęgła?

Co zrobić, gdy płyn hamulcowy wycieka koło pedału sprzęgła?

Układ hydrauliczny sprzęgła korzysta z tego samego zasobu płynu co układ hamulcowy. Oznacza to, że wyciek płynu z okolic sprzęgła, może wpłynąć na pracę obu systemów. Usterka może pochodzić od wycieku z gumowych lub metalowych przewodów pompy hamulcowej, lub przecieku w samej pompie sprzęgła....

więcej

Co zrobić, gdy poziom oleju jest niski?

Co zrobić, gdy poziom oleju jest niski?

Zbyt niski poziom oleju silnikowego może doprowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń silnika i kosztownej naprawy, dlatego najlepiej jak najszybciej umówić się do warsztatu. Do obniżenia poziomu oleju może doprowadzić wyciek oleju przez nieszczelność układu, zużyte pierścienie tłokowe, prowadnice...

więcej

Co zrobić, gdy powietrze nie leci z nawiewu?

Co zrobić, gdy powietrze nie leci z nawiewu?

Systemy wentylacji pojazdu odpowiada za dostarczanie powietrza do kabiny samochodu. Brak nawiewu może być spowodowany szybkimi w naprawie usterkami jak; przepalony bezpiecznik, uszkodzony przekaźnik. Może jednak okazać się, że awarii uległ silnik dmuchawy lub zatkał się wlot powietrza. Jazda z...

więcej

Co zrobić, gdy samochód jest przechylony na jedną stronę?

Co zrobić, gdy samochód jest przechylony na jedną stronę?

Przechylenie samochodu w jedną stronę najczęściej jest spowodowane uszkodzeniem kolumny zawieszenia, amortyzatora lub sprężyny. Może się także okazać, że sama konstrukcja ramy czy podwozia została wygięta lub skręcona. Najmniejszy problem to zbyt niskie ciśnienie w którymś z kół....

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę