Skoda Octavia I - Cena wymiany filtra paliwa

 

Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera. Płyta podłogowa w Skodzie została wykorzystana z VW Golfa czwartej generacji. Samochód przeszedł facelifting w 2000 roku, a dziesięć lat później zakończono jego produkcję. Octavia była oferowana w kilku wariantach benzynowych o mocach od 75KM do 150KM oraz silników diesla o mocach od 90KM do 130KM.

Samochód wyposażony jest w kilka filtrów mających na celu jedno i to samo – oczyszczanie określonego środowiska. Pośród nich znajduje się filtr paliwa, który obecnie głównie stosowany jest w silnikach diesla z uwagi na dużą precyzję działania układów wtryskowych i ich wrażliwość na jakość paliwa. Sam olej napędowy jest gorszej jakości niż benzyna, stąd konieczność regularnej wymiany wspomnianego filtra.

Jak wymienić?

Mimo, że filtr paliwa znajduje się na ogół w łatwo dostępnym miejscu, warto zlecić tę czynność profesjonaliście. Niepoprawnie wymieniony lub źle dobrany filtr paliwa może doprowadzić do nierównej pracy silnika, ograniczenia mocy silnika, zwiększenie zużycia pompy wtryskowej czy braku prawidłowego przepływu paliwa.

W tabeli przedstawiono ceny filtrów paliwa oraz średni koszt usługi wymiany filtra wraz z rekomendowanym filtrem. Pod uwagę wzięto najpopularniejsze wersje silnikowe na rynku.

 

Paliwo
 

 

Silnik
 

Filtr paliwa 
Najtańszy

Rekomendowany

Średni koszt +
wymiana

  

 

Diesel

1.9 TDI 90KM 66kW

 

 

43 PLN

 

 

70 PLN

 

 

106 PLN

1.9 TDI 101KM 74kW
1.9 TDI 110KM 81kW
1.9 TDI 130KM 96kW

Zobacz wyceny w sprawdzonych
warsztatach w Twojej okolicy

 Ceny filtrów paliwa zależne są od producenta i stosowanej przez niego technologii, a kierowcy wybierać mogą m.in. pośród Magneti Marelli, Purflux, Mann-filter, Filtron oraz Bosch. Średni czas potrzebny na wymianę filtra paliwa w omawianym modelu to 20 minut.

Jak często wymieniać?

Obecnie produkowane filtry paliwa są w stanie skutecznie filtrować paliwo przez 30 do nawet 120 tys. km w niektórych przypadkach. W przypadku wymiany filtra paliwa nie należy patrzeć jedynie na przebyte kilometry, ale także czas. W celu wydłużenia trwałości układu wtryskowego warto wymienić go raz na rok przed okresem zimowym. Po roku eksploatacji w filtrze znajduje się sporo wody oraz innych zanieczyszczeń, które w ujemnych temperaturach szczególnie dadzą o sobie znać. Filtr warto wymienić także profilaktycznie zaraz po zakupie używanego samochodu.

Jak działa filtr paliwa?

Sam filtr składa się z metalowej obudowy z umieszczonymi wewnątrz bibułami filtrującymi. W niektórych modelach samochodów wymianie podlegać może sam wkład, a w innych cała metalowa puszka z wkładem. Każdy filtr ma określoną przepustowość, dlatego należy dobrać odpowiedni filtr do modelu i silnika. Zbyt mała przepustowość może ograniczyć moc i wpłynąć na przyspieszenie zużycia np. pompy wtryskowej. Po wymianie filtra układ należy odpowietrzyć, czy to ręcznie poprzez gumową pompkę, czy automatycznie włączając kilkukrotnie zapłon, w zależności od rozwiązania w danym samochodzie.




Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

Przeczytaj także

Wszystko, co musisz wiedzieć o układzie chłodzenia

Wszystko, co musisz wiedzieć o układzie chłodzenia

Układ chłodzenia odpowiada za prawidłowe działanie silnika spalinowego w samochodzie. Jego prawidłowe działanie jest więc niezbędne dla funkcjonowania samochodu. Czy wiesz jednak, na jakiej zasadzie pracuje? Co zrobić, gdy dojdzie do usterki? Jak dojechać bezpiecznie do warsztatu?

więcej

Audi A6 C6 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Audi A6 C6 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane jest auto. Kluczowe znaczenie ma również fakt jak często samochód przewozi ciężkie przedmioty. Ile...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ