Pobierz darmową aplikację mobilną

Naprawa pomp wtryskowych

Uszkodzenie pompy wtryskowej wynika najczęściej ze złej jakości oleju napędowego, w którym nie brak wody i licznych zanieczyszczeń. W efekcie następuje wytarcie lub porysowanie elementów smarowanych paliwem. Jak się to objawia? Przede wszystkim problemami z odpaleniem silnika, nierówną pracą, spadkiem mocy, a także większym zadymieniem spalin. Kiedy zauważysz którąś z tych oznak, nie zwlekaj i natychmiast udaj się do warsztatu.

Pompa paliwowa za pomocą odpowiedniego ciśnienia zasila układ paliwowy silnika, co umożliwia wtryskiwaczom rozpylenie paliwa tak, by doszło do zapłonu. Wytworzona w ten sposób energia wprawia tłoki w ruch, napęd jest przenoszony na wał korbowy, potem na skrzynię biegów i wreszcie wprawia w ruch koła.

Silniki wysokoprężne posiadają pompę pomocniczą w baku, natomiast pompę wtryskową przy silniku – wytwarza ona wysokie ciśnienie i steruje kolejnością otwierania wtryskiwaczy. Kiedy już dojdzie do jej awarii, pompę wtryskową należy wymontować z silnika. Z reguły jest ona napędzana za pomocą paska lub łańcuszka rozrządu, trzeba więc go rozpiąć. Odłączyć trzeba także przewody paliwowe przy pompie, a także elektryczne, jeśli takie są. Dopiero wtedy można odkręcić śruby mocujące i wyciągnąć pompę z samochodu.

Jak wygląda regeneracja pompy wtryskowej? Najpierw zostaje rozebrana na części, które następnie zostają umyte i sprawdzone dokładnie. Dopiero wtedy można określić, co jest przyczyną awarii i wymienić trefne elementy na fabrycznie nowe części. Przy każdej regeneracji zawsze wymieniany jest też zestaw naprawczy uszczelnień. Na końcu wystarczy już tylko wyregulować pompę i dokonać wymaganych testów. Jeśli ich wyniki są pozytywne, klient może odebrać sprzęt.

Przy montażu bardzo ważne jest, aby ustawić pompę prawidłowo względem napędu rozrządu, skontrolować kąt wtrysku i dawkę paliwa. Po podłączeniu wszystkich przewodów paliwowych i elektrycznych trzeba odpowietrzyć układ paliwowy i uruchomić silnik. Warto już po przejechaniu kliku kilometrów sprawdzić, czy nie było wycieków paliwa.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU
Szukasz pracy w warsztacie? Aplikuj w 60 sekund

Nasze porady

Total testuje Mercedesa. Który pali najmniej?

Total testuje Mercedesa. Który pali najmniej?

Producenci samochodów prześcigają się we wdrażaniu nowoczesnych technologii, by ograniczyć spalanie. Jakie daje to efekty? Patryk Mikiciuk z Team TOTAL postanowił to sprawdzić na przykładzie...

więcej

Jak zabezpieczyć samochód na zimę?

Jak zabezpieczyć samochód na zimę?

Zima jest trudnym okresem dla samochodów, zwłaszcza tych parkowanych na zewnątrz. Negatywnie na poszczególne części auta wpływają niskie temperatury, opady śniegu, szron osadzający się na szybach...

więcej

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Volkswagena Passata zna chyba każdy. Obiekt wielu kawałów, dowcipów i drwin. Model poddawany mniej lub bardziej profesjonalnym tunningom. Wół roboczy taksówkarzy, przedstawicieli handlowych, ale...

więcej

Total testuje Mercedesa. Który pali najmniej?

Total testuje Mercedesa. Który pali najmniej?

Producenci samochodów prześcigają się we wdrażaniu nowoczesnych technologii, by ograniczyć spalanie. Jakie daje to efekty? Patryk Mikiciuk z Team TOTAL postanowił to sprawdzić na przykładzie...

więcej




Darmowa aplikacja mobilna

Nasza aplikacja działa poprawnie na wszystkich platformach mobilnych.
W celu jej pobrania wystarczy przejść do wybranego sklepu.

Pobierz z App Store

Pobierz ze Sklepu Windows

Wyślij aplikację na Twój telefon

SMS-em otrzymasz link do pobrania naszej aplikacji.

Pobierz