Pobierz darmową aplikację mobilną

Naprawa pomp wtryskowych

Uszkodzenie pompy wtryskowej wynika najczęściej ze złej jakości oleju napędowego, w którym nie brak wody i licznych zanieczyszczeń. W efekcie następuje wytarcie lub porysowanie elementów smarowanych paliwem. Jak się to objawia? Przede wszystkim problemami z odpaleniem silnika, nierówną pracą, spadkiem mocy, a także większym zadymieniem spalin. Kiedy zauważysz którąś z tych oznak, nie zwlekaj i natychmiast udaj się do warsztatu.

Pompa paliwowa za pomocą odpowiedniego ciśnienia zasila układ paliwowy silnika, co umożliwia wtryskiwaczom rozpylenie paliwa tak, by doszło do zapłonu. Wytworzona w ten sposób energia wprawia tłoki w ruch, napęd jest przenoszony na wał korbowy, potem na skrzynię biegów i wreszcie wprawia w ruch koła.

Silniki wysokoprężne posiadają pompę pomocniczą w baku, natomiast pompę wtryskową przy silniku – wytwarza ona wysokie ciśnienie i steruje kolejnością otwierania wtryskiwaczy. Kiedy już dojdzie do jej awarii, pompę wtryskową należy wymontować z silnika. Z reguły jest ona napędzana za pomocą paska lub łańcuszka rozrządu, trzeba więc go rozpiąć. Odłączyć trzeba także przewody paliwowe przy pompie, a także elektryczne, jeśli takie są. Dopiero wtedy można odkręcić śruby mocujące i wyciągnąć pompę z samochodu.

Jak wygląda regeneracja pompy wtryskowej? Najpierw zostaje rozebrana na części, które następnie zostają umyte i sprawdzone dokładnie. Dopiero wtedy można określić, co jest przyczyną awarii i wymienić trefne elementy na fabrycznie nowe części. Przy każdej regeneracji zawsze wymieniany jest też zestaw naprawczy uszczelnień. Na końcu wystarczy już tylko wyregulować pompę i dokonać wymaganych testów. Jeśli ich wyniki są pozytywne, klient może odebrać sprzęt.

Przy montażu bardzo ważne jest, aby ustawić pompę prawidłowo względem napędu rozrządu, skontrolować kąt wtrysku i dawkę paliwa. Po podłączeniu wszystkich przewodów paliwowych i elektrycznych trzeba odpowietrzyć układ paliwowy i uruchomić silnik. Warto już po przejechaniu kliku kilometrów sprawdzić, czy nie było wycieków paliwa.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Ruszył konkurs TOTAL „Silniki mają duszę”

Ruszył konkurs TOTAL „Silniki mają duszę”

 Jesteś fanem motoryzacji i kochasz zabytkowe auta? W takim razie weź udział w konkursie „Silniki maja duszę”, który wystartował 12 maja na stronie teamtotalpro.pl. Nagrodą główną jest...

więcej

Jak korzystnie sprzedać auto?

Jak korzystnie sprzedać auto?

Handlarze samochodowi, aby ubić jak najlepszy interes, stosują szereg trików, które znacznie uatrakcyjniają ofertę. I bardzo często klienci łapią się na takie sztuczki, nie zdając sobie sprawy z...

więcej

Co tanie, to drogie, czyli jak najlepiej kupić AC

Co tanie, to drogie, czyli jak najlepiej kupić AC

Podczas poszukiwań autocasco, powiedzenie „co tanie, to drogie” możemy traktować jako zasadę numer jeden. Nieprzemyślany zakup polisy AC zbyt często daje nam złudny spokój. Niekiedy uważamy, że...

więcej

Jak wykryć i naprawić usterkę dwumasowego koła zamachowego ?

Jak wykryć i naprawić usterkę dwumasowego koła zamachowego ?

Dwumasowe koło zamachowe jest jednym z ważniejszych elementów wyposażenia nowoczesnych samochodów. Wpływa na prawidłową pracę silnika oraz układu zmiany biegów. Warto, zatem wyjaśnić kilka kwestii...

więcej




Darmowa aplikacja mobilna

Nasza aplikacja działa poprawnie na wszystkich platformach mobilnych.
W celu jej pobrania wystarczy przejść do wybranego sklepu.

Pobierz z App Store

Pobierz ze Sklepu Windows

Wyślij aplikację na Twój telefon

SMS-em otrzymasz link do pobrania naszej aplikacji.

Pobierz