Naprawa pomp wtryskowych

Uszkodzenie pompy wtryskowej wynika najczęściej ze złej jakości oleju napędowego, w którym nie brak wody i licznych zanieczyszczeń. W efekcie następuje wytarcie lub porysowanie elementów smarowanych paliwem. Jak się to objawia? Przede wszystkim problemami z odpaleniem silnika, nierówną pracą, spadkiem mocy, a także większym zadymieniem spalin. Kiedy zauważysz którąś z tych oznak, nie zwlekaj i natychmiast udaj się do warsztatu.

Pompa paliwowa za pomocą odpowiedniego ciśnienia zasila układ paliwowy silnika, co umożliwia wtryskiwaczom rozpylenie paliwa tak, by doszło do zapłonu. Wytworzona w ten sposób energia wprawia tłoki w ruch, napęd jest przenoszony na wał korbowy, potem na skrzynię biegów i wreszcie wprawia w ruch koła.

Silniki wysokoprężne posiadają pompę pomocniczą w baku, natomiast pompę wtryskową przy silniku – wytwarza ona wysokie ciśnienie i steruje kolejnością otwierania wtryskiwaczy. Kiedy już dojdzie do jej awarii, pompę wtryskową należy wymontować z silnika. Z reguły jest ona napędzana za pomocą paska lub łańcuszka rozrządu, trzeba więc go rozpiąć. Odłączyć trzeba także przewody paliwowe przy pompie, a także elektryczne, jeśli takie są. Dopiero wtedy można odkręcić śruby mocujące i wyciągnąć pompę z samochodu.

Jak wygląda regeneracja pompy wtryskowej? Najpierw zostaje rozebrana na części, które następnie zostają umyte i sprawdzone dokładnie. Dopiero wtedy można określić, co jest przyczyną awarii i wymienić trefne elementy na fabrycznie nowe części. Przy każdej regeneracji zawsze wymieniany jest też zestaw naprawczy uszczelnień. Na końcu wystarczy już tylko wyregulować pompę i dokonać wymaganych testów. Jeśli ich wyniki są pozytywne, klient może odebrać sprzęt.

Przy montażu bardzo ważne jest, aby ustawić pompę prawidłowo względem napędu rozrządu, skontrolować kąt wtrysku i dawkę paliwa. Po podłączeniu wszystkich przewodów paliwowych i elektrycznych trzeba odpowietrzyć układ paliwowy i uruchomić silnik. Warto już po przejechaniu kliku kilometrów sprawdzić, czy nie było wycieków paliwa.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

BMW X5 E70 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

BMW X5 E70 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane...

więcej

BMW Serii 5 E61 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

BMW Serii 5 E61 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane...

więcej

Co zrobić, gdy silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach?

Co zrobić, gdy silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach?

Nierówna praca silnika na wolnych obrotach z pewnością jest frustrująca, ale poza tym może prowadzić do poważnych usterek. Za ciężką i nierówną pracę odpowiadać mogą niedrożne wtryskiwacze paliwa,...

więcej

Audi A8 D3 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Audi A8 D3 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane...

więcej