POWRÓT

Wymiana rozrządu w Fordzie Focusie

Wymiana rozrządu w Fordzie Focusie sedan 1,6 16V z 1999r.mk1 na rozrzadzie przejechane od 140tys km do 260 tys km czy należy wymienić rozrząd?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Stacja Obsługi Samochodów Zbigniew Czarnocki
UMÓW WIZYTĘ

ul. Bokserska 9, Warszawa

Producent zaleca 160tys km - ale są to dane dla dobrych warunków eksploatacji, natomiast w Polsce należy określić warunki jako trudne, więc zdecydowanie zaleciłbym wymianę rozrządu.

Porównaj ofert OC.

ZAKŁAD BRACI OPALA

SANDOMIERSKA 216, Kielce

Witam, w programie serwisowym pokazuje mi taką wiadomość po wprowadzeniu danych Pańskiego auta.

"Wymienić pasek(ski) rozrządu (co 160 000 km/120 miesięcy;Częstotliwość wymiany paska rozrządu może podlegać zmianom i może też być różna w zależności od regionu) "

Jeśli się Pan zdecyduję na wymianę zapraszamy.

Pozdrawiam Zakład Braci Opala

Jachra

Batalionow Chlopskich 147, Kielce

Tak nalezy wymienic rozrzad

CARMAX Auto Serwis
UMÓW WIZYTĘ

ul. Rolna 8, Kielce

Na ogół na fabrycznych rozrządach można przejechać dużo dłużej niż 120 tyś km i jeżeli jest to fabryczny pierwszy rozrząd przebieg 120 tyś km nie dziwi. Co innego jeżeli chodzi o wiek paska i elementów z niego napędzanych. 120 miesięcy czyli 10 lat na gumowy pasek który pracuje zimą na -30 a latem pod osłoną może być nawet ponad +100 i jest narażony na ciągłe zginanie i rozciąganie 10 lat to jak dla mnie DUUUŻO za DUŻO. W przypadku tak newralgicznych elementów silnika których ewentualna awaria czyli przeskoczenie lub zerwanie paska może doprowadzić do dużych zniszczeń w silniku zawsze zalecam wymianę maksymalnie co 5 lat i w zasadzie na taki okres udzielamy gwarancji na rozrząd. Jest to 60 tyś km nie dłużej niż 5 lat. Chodź z doświadczenia nawet na własnej skórze wiem że rozrząd potrafi i przed tym przebiegiem po prostu przeskoczyć nawet o kilka zębów. Wszystko zależy od dynamiki jazdy. jeżdżąc spokojnie można ten okres wydłużyć bez wielkiego stresu. Jeżdżąc bardzo dynamicznie mnie osobiście raz po 40 tyś km przeskoczył w moim aucie o 3 zęby i załatwił mi remont silnika. Najlepsze jest to że pasek organoleptycznie był w doskonałym stanie a napinacz jeszcze się błyszczał i był w pełni sprawny pokazując prawidłowe napięcie i miał dopiero niecałe 2 lata.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat