POWRÓT

masa w Astrze II

Kiedy włączy się wentylator chłodnicy robi się gorące połączenie klemy minusowej z przewodem minusowym. (Bieguny i klemy wyczyszczone). Połączenie klemy z bolcem (-) akumulatora ma temp. otoczenia. Kiedy wentylator się wyłączy temp. tego odcinka klemy (na połączeniu z przewodem (-) obniża się. Poza tym auto działa bez problemów. Przebieg ok 70 tyś. sprawdziłem połączenie z masą (przy amortyzatorze przednim nad nadkolem - od kierowcy - jest ok. Nie wiem czy są jeszcze jakieś inne połączenia z masą (pod podwoziem) - przy silniku, które należy sprawdzić?

Aktualizacja 1
wysłałem na WASZĄ STRONĘ -dodatkowe informacje,tak jak tą pierwszą(przez nieuwagę !!)

Aktualizacja 2
Wentylator sprawdzono! Czy przyczyną tego grzania się (aż parzy palce!!) połącznia klemy (-) z przewodem (-) może być fakt (przez 18 lat) ściągania klemy (-) przy podładowywaniu akumlatora (prostownik starego typu) aby nie uszkodzić elektroniki? I teraz wyjściem byłoby ponowne zakucie przewodu (-) z klemą (-)? tylko nie wiem ,czy to jest możliwe .bez wyciągania kabla(-) z auta (i czy można się spodziewać pozytywnych rezultatów . Albo założenie nowej klemy ale( sklepy ,hurtownie proponują klemy z bardzo krótkim wysięgnikiem do podłączenia przewodu (-) -trzeba naciągać kable !!!

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ

Przechodnia 14, Węgrów

Proszę sprawdzić czy to nie opory wentylatora, zasilić go bezpośrednio z akumulatora.

Quest Auto Serwis

ul. Antoniewska 46A, Warszawa

Proszę zmierzyć rezystancję połączenia przewodu masowego z klemą , prawdopodobnie wysoki opór elektryczny ( korozja ) powoduje grzanie klemy.
Klemę najlepiej wymienić na nową dobrej jakości.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.