opel astraII 1,4 16V 2000 r
Kiedy włączy się wentylator chłodnicy robi się gorące połączenie klemy minusowej z przewodem minusowym. (Bieguny i klemy wyczyszczone). Połączenie klemy z bolcem (-) akumulatora ma temp. otoczenia. Kiedy wentylator się wyłączy temp. tego odcinka klemy (na połączeniu z przewodem (-) obniża się. Poza tym auto działa bez problemów. Przebieg ok 70 tyś. sprawdziłem połączenie z masą (przy amortyzatorze przednim nad nadkolem - od kierowcy - jest ok. Nie wiem czy są jeszcze jakieś inne połączenia z masą (pod podwoziem) - przy silniku, które należy sprawdzić?
Aktualizacja 1
wysłałem na WASZĄ STRONĘ -dodatkowe informacje,tak jak tą pierwszą(przez nieuwagę !!)
Aktualizacja 2
Wentylator sprawdzono! Czy przyczyną tego grzania się (aż parzy palce!!) połącznia klemy (-) z przewodem (-) może być fakt (przez 18 lat) ściągania klemy (-) przy podładowywaniu akumlatora (prostownik starego typu) aby nie uszkodzić elektroniki? I teraz wyjściem byłoby ponowne zakucie przewodu (-) z klemą (-)? tylko nie wiem ,czy to jest możliwe .bez wyciągania kabla(-) z auta (i czy można się spodziewać pozytywnych rezultatów . Albo założenie nowej klemy ale( sklepy ,hurtownie proponują klemy z bardzo krótkim wysięgnikiem do podłączenia przewodu (-) -trzeba naciągać kable !!!
Przechodnia 14, Węgrów
Proszę sprawdzić czy to nie opory wentylatora, zasilić go bezpośrednio z akumulatora.
ul. Antoniewska 46A, Warszawa
Proszę zmierzyć rezystancję połączenia przewodu masowego z klemą , prawdopodobnie wysoki opór elektryczny ( korozja ) powoduje grzanie klemy.
Klemę najlepiej wymienić na nową dobrej jakości.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.