POWRÓT

masa w Astrze II

Kiedy włączy się wentylator chłodnicy robi się gorące połączenie klemy minusowej z przewodem minusowym. (Bieguny i klemy wyczyszczone). Połączenie klemy z bolcem (-) akumulatora ma temp. otoczenia. Kiedy wentylator się wyłączy temp. tego odcinka klemy (na połączeniu z przewodem (-) obniża się. Poza tym auto działa bez problemów. Przebieg ok 70 tyś. sprawdziłem połączenie z masą (przy amortyzatorze przednim nad nadkolem - od kierowcy - jest ok. Nie wiem czy są jeszcze jakieś inne połączenia z masą (pod podwoziem) - przy silniku, które należy sprawdzić?

Aktualizacja 1
wysłałem na WASZĄ STRONĘ -dodatkowe informacje,tak jak tą pierwszą(przez nieuwagę !!)

Aktualizacja 2
Wentylator sprawdzono! Czy przyczyną tego grzania się (aż parzy palce!!) połącznia klemy (-) z przewodem (-) może być fakt (przez 18 lat) ściągania klemy (-) przy podładowywaniu akumlatora (prostownik starego typu) aby nie uszkodzić elektroniki? I teraz wyjściem byłoby ponowne zakucie przewodu (-) z klemą (-)? tylko nie wiem ,czy to jest możliwe .bez wyciągania kabla(-) z auta (i czy można się spodziewać pozytywnych rezultatów . Albo założenie nowej klemy ale( sklepy ,hurtownie proponują klemy z bardzo krótkim wysięgnikiem do podłączenia przewodu (-) -trzeba naciągać kable !!!

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Proszę sprawdzić czy to nie opory wentylatora, zasilić go bezpośrednio z akumulatora.

Porównaj ofert OC.

Quest Auto Serwis

ul. Antoniewska 46A, Warszawa

Proszę zmierzyć rezystancję połączenia przewodu masowego z klemą , prawdopodobnie wysoki opór elektryczny ( korozja ) powoduje grzanie klemy.
Klemę najlepiej wymienić na nową dobrej jakości.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat