Opel Tigra z 1995, poj. 1,4 cm, benzyna z LPG. -
Witam, od jakiegoś czasu pojawiają się białawe spaliny, temperatura silnika wzrasta do 95 - 98 stopni, z ciekawości zrobiłem test na dwutlenek węgla w chłodnicy i odczynnik zabarwił się na zielono co sugeruje uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Czy to na pewno musi być uszkodzona uszczelka? Proszę o sensowne rady.
Aktualizacja 1
Czy w tym przypadku, podczas dalszej jazdy autem istnieje ryzyko większych uszkodzeń, czy można takim autem jeździć? czy należy niezwłocznie zaprzestać jazdy i usunąć awarię?
Strzykulska 45 , Ożarów Mazowiecki
Witaj, jeśli jest co2 w płynie to albo uszczelka ( na 99%) albo pęknięcie głowicy, pęknięcie tulei cylindra, może być jeszcze chłodnica egr, ale w tym motorze jej raczej nie znajdziesz, może być też pęknięty kolektor ssący lub jego uszczelka jeśli jest chłodzony cieczą .
F. Philipsa 8, Piła
99% przepalona uszczelka pod głowicą , awarię należy usunąć niezwłocznie ,
możliwy dalszy scenariusz - np. zatarcie silnika
Konduktorska 24, Katowice
prawdopodobnie uszkodzona uszczelka pod glowica lub sama glowica , dalsza jazda tylko pogorszy stan silnika
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.