Zbyt niski poziom oleju silnikowego może doprowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń silnika i kosztownej naprawy, dlatego najlepiej jak najszybciej umówić się do warsztatu. Do obniżenia poziomu oleju może doprowadzić wyciek oleju przez nieszczelność układu, zużyte pierścienie tłokowe, prowadnice zaworowe, czy nieodpowiedni typ oleju.
Silnik do pracy potrzebuje oleju. Jego brak lub zbyt niski poziom może doprowadzić do jego uszkodzenia. Olej silnikowy smaruje wszystkie główne części ruchowe w silniku, chłodząc je i zmniejszając ich zużycie. Olej silnikowy pracuje w układzie zamkniętym, więc jeżeli jego poziom się obniża, oznacza to że gdzieś musi być nieszczelność.
Olej silnikowy znajduję się w misce olejowej, która może pomieścić ok 4-6 litrów oleju w zależności od samochodu. Po uruchomieniu silnika pompa olejowa zasysa olej z miski olejowej za pomocą rury ssącej. Następnie olej trafia do filtra oleju, który oczyszcza go z zanieczyszczeń. Dalej olej krąży po silniku specjalnymi kanałami, po czym z powrotem trafia do miski olejowej.

Mechanik sprawdzi Twój samochód pod kątem wycieków oleju, rodzaju oleju i czy lampka ostrzegawcza poziomu oleju działa tak, jak powinna. Mechanik sprawdzi także niektóre powiązane komponenty silnika. Będzie to obejmować prowadnice zaworów, pierścienie tłokowe i wiele innych elementów układu smarowania.
Utrata oleju silnikowego jest prawie zawsze oznaką poważniejszego problemu. Olej silnikowy pozwala pracować silnikowi przez setki tysięcy kilometrów, a jeśli jego poziom jest zbyt niski, może doprowadzić do krytycznych uszkodzeń podzespołów silnika. Utratę oleju lub wysokie zużycie oleju należy jak najszybciej skontrolować w warsztacie.
Na tamte czasy kształty zarówno zewnątrz jak i wewnątrz Focusa I generacji były dość futurystyczne. Niesymetryczna deska rozdzielcza nie każdemu przypadła do gustu, jednak sam model stał się bardzo popularny także w środowisku sportowym za sprawą występów w rajdach WRC z Colinem McRae w...
Z pozoru niegroźny wyciek płynu chłodniczego może w krótkim czasie doprowadzić do przegrzania się silnika i w konsekwencji do poważnej usterki. Elementy najbardziej narażone na wycieki to: chłodnica, przewody chłodnicy, zbiorniczek wyrównawczy, pompa wody lub korek chłodnicy. Jeżeli pod...
Nagły problem z uruchomieniem samochodu to coraz rzadszy widok ze względu na postęp technologiczny. Mimo to, elektronika która z jednej strony czyni auta nowoczesnymi pojazdami, z drugiej strony utrudnia ich diagnostykę na poboczu drogi. Bez komputera diagnostycznego, niewiele można zdziałać w...
Pozostawienie samochodu z niesprawnym hamulcem ręcznym jest dość ryzykowne, ponieważ nawet zostawienie samochodu na biegu nie gwarantuje że samochód się nie przemieści. Problemy z hamulcem ręcznym powodowane są przez rozregulowanie układu, uszkodzoną lub zapieczoną śrubę regulacyjną czy...