Zbyt niski poziom oleju silnikowego może doprowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń silnika i kosztownej naprawy, dlatego najlepiej jak najszybciej umówić się do warsztatu. Do obniżenia poziomu oleju może doprowadzić wyciek oleju przez nieszczelność układu, zużyte pierścienie tłokowe, prowadnice zaworowe, czy nieodpowiedni typ oleju.
Silnik do pracy potrzebuje oleju. Jego brak lub zbyt niski poziom może doprowadzić do jego uszkodzenia. Olej silnikowy smaruje wszystkie główne części ruchowe w silniku, chłodząc je i zmniejszając ich zużycie. Olej silnikowy pracuje w układzie zamkniętym, więc jeżeli jego poziom się obniża, oznacza to że gdzieś musi być nieszczelność.
Olej silnikowy znajduję się w misce olejowej, która może pomieścić ok 4-6 litrów oleju w zależności od samochodu. Po uruchomieniu silnika pompa olejowa zasysa olej z miski olejowej za pomocą rury ssącej. Następnie olej trafia do filtra oleju, który oczyszcza go z zanieczyszczeń. Dalej olej krąży po silniku specjalnymi kanałami, po czym z powrotem trafia do miski olejowej.

Mechanik sprawdzi Twój samochód pod kątem wycieków oleju, rodzaju oleju i czy lampka ostrzegawcza poziomu oleju działa tak, jak powinna. Mechanik sprawdzi także niektóre powiązane komponenty silnika. Będzie to obejmować prowadnice zaworów, pierścienie tłokowe i wiele innych elementów układu smarowania.
Utrata oleju silnikowego jest prawie zawsze oznaką poważniejszego problemu. Olej silnikowy pozwala pracować silnikowi przez setki tysięcy kilometrów, a jeśli jego poziom jest zbyt niski, może doprowadzić do krytycznych uszkodzeń podzespołów silnika. Utratę oleju lub wysokie zużycie oleju należy jak najszybciej skontrolować w warsztacie.
Systemy wentylacji pojazdu odpowiada za dostarczanie powietrza do kabiny samochodu. Brak nawiewu może być spowodowany szybkimi w naprawie usterkami jak; przepalony bezpiecznik, uszkodzony przekaźnik. Może jednak okazać się, że awarii uległ silnik dmuchawy lub zatkał się wlot powietrza. Jazda z...
Jeśli posiadasz auto, prędzej, czy później dojdzie w nim do usterki. Czasem niewielkiej, innym razem poważnej. Samochód z reguły daje nam znak, że coś jest nie tak. Większość z nas jednak nie rozpoznaje typowym objawów awarii. Warto więc je poznać i zawczasu zdiagnozować problem.
Ładny, stylowy i przede wszystkim tani samochód segmentu B, który będzie też niedrogi w utrzymaniu. Seat Ibiza III kosztuje nie więcej niż 15 tys. zł, a mnogość wersji pozwala znaleźć coś dla każdego i na każdą okazję. Zarówno dla tych, którzy potrzebują mało wymagającego serwisowo środka...
Chyba każdy posiadacz auta wie, czym skutkuje zostawienie w nim otwartych drzwi, włączonego światła, czy radia… Gdy akumulator się rozładuje, pozostaje już tylko sięgnąć po prostownik i uzbroić się w cierpliwość. Zanim jednak przystąpisz do tej prostej, jak się zdaje czynności, dobrze się do...