Co zrobić, gdy silnik trzęsie się, pulsuje lub wibruje?

Trzęsienie i wibracje silnika mogą oznaczać prostą usterkę wynikającą ze zużycia np. świec i przewodów zapłonowych. Może za to odpowiadać też mocowanie silnika, które z czasem się wyrabia od tłumienia wibracji. Najgorzej jest, jeżeli wibracje spowodowane są wewnętrznymi awariami silnika. W celu nie pogłębiania usterki warto umówić się do warsztatu chociaż na kontrolę.

Każde nienaturalne trzęsienie lub wibracje silnika są powodem do niepokoju. Może to być coś tak prostego jak stare świece zapłonowe, które prowadzą do nierównomiernej pracy silnika, lub coś poważniejszego jak zużyte lub uszkodzone uchwyty silnika. Może to być także spowodowane usterkami wewnątrz silnika, które mogą okazać się kosztowne.

 

Przyczyny usterki:

  • Poluzowane lub rozłączone przewody na silniku i w jego obrębie, mogą powodować jego nierówną pracę
  • Brak połączenia z dodatnim i ujemnym biegunem akumulatora samochodowego
  • Bardzo zabrudzony, lub zatkany filtr powietrza może doprowadzić do osłabienia silnika i nieprawidłowej pracy
  • Poluzowany pasek rozrządu

dlaczego silnik szarpie

Jak to się robi:

Jeżeli okaże się, że jest problem z paskiem rozrządu, mechanik przystąpi do jego wymiany. W celu sprawdzenia mocowań silnika, mechanik włącza bieg i rusza do przodu i do tyłu, obserwując zachowanie silnika i samochodu. Jeżeli wibracje ustąpią nagle po wrzuceniu na luz, będzie wiadomo, że powodują je w trakcie jazdy zużyte poduszki silnika.

Jak to jest ważne?

Biorąc pod uwagę, że szarpanie i wibracje silnika mogą powodować sprawny błahe, ale także bardzo poważne, warto jak najszybciej umówić się do mechanika na kontrolę i naprawę. Dodatkowo jazda z szarpiącym i wibrującym silnikiem to nic komfortowego, oraz może powodować stres i mniejsze skupienie na drodze.

 





Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Co zrobić, gdy silnik ciężko odpala?

Co zrobić, gdy silnik ciężko odpala?

Utrudnione uruchamianie silnika to bardzo niekomfortowa usterka. Jest ona ściśle związana z elementami odpowiadającymi za rozruch silnika, jak i samo jego zasilanie. W skład podejrzanych elementów wchodzą m.in.: rozrusznik, akumulator, stacyjka, filtr paliwa i pompa paliwa, świece zapłonowe.

więcej

Co zrobić, gdy pali się kontrolka hamulca?

Co zrobić, gdy pali się kontrolka hamulca?

 Kontrolka hamulca najczęściej świeci się z powodu zaciągniętego hamulca ręcznego i ma za zadanie ostrzeganie przed rozpoczęciem jazdy. Może być równie dobrze wywołana przez uszkodzony przełącznik, niezupełnie opuszczoną dźwignię hamulca, zablokowany hamulec, niski poziom płynu hamulcowego...

więcej

Co zrobić, gdy silnik chodzi głośniej niż zawsze?

Co zrobić, gdy silnik chodzi głośniej niż zawsze?

Nagła głośniejsza niż zazwyczaj praca silnika może sygnalizować jego poważny problem. W większości przypadków niedomagania silnika objawiają się m.in. dudnieniem czy stukami. Spowodowane może być to tak błachą przyczyną jak zużyte świece zapłonowe, a także poważniejszymi jak uszkodzony tłumik...

więcej

Co zrobić, gdy poziom oleju jest niski?

Co zrobić, gdy poziom oleju jest niski?

Zbyt niski poziom oleju silnikowego może doprowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń silnika i kosztownej naprawy, dlatego najlepiej jak najszybciej umówić się do warsztatu. Do obniżenia poziomu oleju może doprowadzić wyciek oleju przez nieszczelność układu, zużyte pierścienie tłokowe, prowadnice...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę