Naprawa silników, remonty kapitalne

Remonty kapitalne silników

W Twoim aucie pojawiły się problemy z silnikiem? Jeśli dotychczas używana jednostka napędowa nie jest kompletnie wyeksploatowana, warto przekalkulować jej kapitalny remont. To zadanie dla profesjonalnego serwisu. Sprawdzanie szczelności głowic, szlifowanie wałków rozrządu lub całkowita wymiana rozrządu dla fachowca nie stanowią problemu. Podobnie naprawa głowicy, wtrysków czy bloku. Zobacz, jakie usterki są typowe dla silnika.

remont kapitalny silnika

Problem z wtryskiem paliwa

W benzynowych silnikach z czasem ulegać awarii mogą bezpośrednie wtryskiwacze paliwa oraz pompa wysokiego ciśnienia, która je obsługuje. Koszt ich wymiany jest spory, dlatego trzeba liczyć się z uszczupleniem portfela. Z bezpośrednim wtryskiwaczem związany jest też inny problem – kolektorze dolotowym i na zaworach często zbiera się nagar, co pogarsza osiągi silnika i może zwiększać spalanie paliwa.

Łańcuch rozrządu do wymiany

Silniki turbodoładowane wymagają zastosowania specjalnych łańcuchów rozrządu, które ponoszą bardzo duże obciążenia. Niestety konsekwencją jest ich rozciąganie, a co za tym idzie – wymiana. I nie wystarczy tylko kupno nowego łańcucha… Do kosztów musisz doliczyć napinacz hydrauliczny, kółko rozrządu, prowadnice i niejednokrotnie wariator faz rozrządu. Podsumowując, wychodzi naprawdę duża suma.

Kłopoty z elektroniką

Niestety, elektronika często daje o sobie znać w przypadku silników benzynowych. Awarii mogą ulec m.in. czujniki położenia wału korbowego, położenia wałków rozrządu, spalania stukowego, masy powietrza zwanego powszechnie przepływomierzem oraz sondy lambda. Jak rozpoznać problem? Najczęściej zapala się kontrolka silnika. Poza tym możesz zauważyć wyraźny spadek mocy, czy większe spalanie. Najczęściej usterka jest spowodowana eksploatacją i nie ma się na to większego wpływu. Trzeba po prostu wymienić czujnik – całe szczęście, nie kosztuje to dużo.

Jeśli masz problem z rozruchem lub silnik działa nierównomiernie, usterce mógł ulec jego sterownik. Przyczyn może być wiele – wady konstrukcyjne, założenie w samochodzie instalacji gazowej, czy zwyczajne zużycie. Tutaj także niewiele da naprawa – z reguły potrzebny jest nowy sterownik.

Nagar – największy wróg

Posiadacze silnika z bezpośrednim wtryskiem często narzekają na nagar, czyli niedopalone cząsteczki benzyny i oleju silnikowego, które odkładają się na zaworach i w głowicy, co znacznie zmniejsza osiągi auta. Jeśli zlekceważysz problem lub zareagujesz zbyt późno, może dojść do całkowitego zniszczenia silnika. Czym spowodowany jest ten problem? Przyczyn może być wiele, jednak najczęściej jest to paliwo niskiej jakości lub źle dobrany olej silnikowy.

Zużyte cewki zapłonowe

Po kilku latach eksploatacji cewki zapłonowe z reguły odmawiają posłuszeństwa. Koszt wymiany nie jest wielki i oscyluje w granicach ok. 300zł. Wymiana raz na kilka lat nie powinna być więc zbyt odczuwalna dla naszych portfeli.

Downsizing

Niestety jednostki z downsizingiem skracają żywotność silnika, ponieważ są bardziej skomplikowane technicznie. Co to ma wspólnego z awarią? Wytłumaczenie jest banalnie proste – im więcej elementów, tym większe prawdopodobieństwo, że któryś z nich zawiedzie.

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Typowe usterki silnika

Typowe usterki silnika

Silnik stanowi serce każdego samochodu. Aby jednak prawidłowo funkcjonowało, trzeba o nie dbać. Z reguły silniki benzynowe nie należą do problemowych, za to często usterkom ulega cały osprzęt...

więcej

Jak zabezpieczyć samochód na zimę?

Jak zabezpieczyć samochód na zimę?

Zima jest trudnym okresem dla samochodów, zwłaszcza tych parkowanych na zewnątrz. Negatywnie na poszczególne części auta wpływają niskie temperatury, opady śniegu, szron osadzający się na szybach...

więcej

Gdy ubywa oleju…

Gdy ubywa oleju…

Olej jest bardzo ważny dla prawidłowego funkcjonowania samochodu – powoduje on lepsze smarowanie i zabezpiecza przed tarciem elementów ruchomych w aucie. Jego niedobór może prowadzić do poważnych...

więcej

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Volkswagena Passata zna chyba każdy. Obiekt wielu kawałów, dowcipów i drwin. Model poddawany mniej lub bardziej profesjonalnym tunningom. Wół roboczy taksówkarzy, przedstawicieli handlowych, ale...

więcej