Volkswagen Golf (V, VI, VII) - Cena wymiany rozrządu

Cena wymiany rozrządu w Volkswagen Golf V, VI i VII wraz z usługą wymiany wynosi ok. 1050-2450 zł. Szczegóły zostały przedstawiona w poniższej tabeli. Wycenie podlegały najpopularniejsze silniki na rynku. Ostateczna cena wymiany rozrządu może się różnić w zależności od producenta części zamiennych, renomy serwisu czy rejonu kraju.

Ile kosztuje wymiana rozrządu w Volkswagen Golf?

Ceny wymiany rozrządu wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagen Golf V, VI i VII przedstawiono poniżej.

Cena wymiany paska rozrządu z pompą wody Volkswagen Golf V
Paliwo Silnik zestaw paska rozrządu cena z wymianą
Benzyna 01.6 i 102KM 75kW 758 PLN 942 PLN
1.4 i 16V 75KM 55kW 652 PLN 1347 PLN
1.4 FSI 90KM 66kW* 420 PLN 1056 PLN
1.4 TSI 122KM 90kW* 678 PLN 1491 PLN
1.6 FSI 115KM 85kW* 420 PLN 960 PLN

Diesel

1.9 TDI 105KM 77kW 627 PLN 1258 PLN
2.0 TDI 140KM 103kW 800 PLN 1248 PLN

 *dotyczy rozrządu na łańcuchu

Cena wymiany paska rozrządu z pompą wody Volkswagen Golf VI
Paliwo Silnik zestaw paska rozrządu cena z wymianą
Benzyna 1.2 TSI 105KM 77kW* 1013 PLN 1813 PLN
1.4 80KM 59kW 657 PLN 1157 PLN
1.4 TSI 122KM 90kW* 870 PLN 1870 PLN
1.4 TSI 160KM 118kW* 865 PLN 1865 PLN
1.6 102KM 75kW 486 PLN 986 PLN
2.0 TSI R 270KM 199kW 814 PLN 1464 PLN
495 PLN* 1595 PLN*
2.0 TSI GTI 210KM 155kW 358 PLN 1008 PLN
1313 PLN* 2413 PLN*

Diesel

1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 885 PLN 1385 PLN
1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 882 PLN 1382 PLN
2.0 TDI 110KM 81kW 903 PLN 1403 PLN
2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW 887 PLN 1387 PLN
2.0 TDI-CR DPF GTD 170KM 125kW 896 PLN 1396 PLN

 *dotyczy rozrządu na łańcuch

Niektóre silniki o tej samej mocy posiadają pasek rozrządu lub łańcuch rozrządu w zależności od roku produkcji.

Cena wymiany paska rozrządu z pompą wody Volkswagen Golf VII
Paliwo Silnik zestaw paska rozrządu cena z wymianą
Benzyna 1.0 TSI 85KM 63kW 805 PLN 1405 PLN
1.0 TSI 110KM 81kW 805 PLN 1405 PLN
1.2 TSI BlueMotion Technology 110KM 81kW 828 PLN 1428 PLN
1.4 TSI 122KM 90kW 918 PLN 1568 PLN
1.4 TSI 140KM 103kW 912 PLN 1562 PLN
1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW 891 PLN 1541 PLN
1.5 TSI BMT 130KM 96kW 467 PLN 1117 PLN
2.0 TGI 220KM 162kW 310 PLN 1060 PLN
1160 PLN* 2360 PLN*
2.0 TGI 300KM 221kW 310 PLN 1060 PLN
1145 PLN* 2345 PLN*
2.0 TSI BMT 310KM 228kW* 1046 PLN 2246 PLN

Diesel

1.6 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW 1129 PLN 1779 PLN
1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW 1107 PLN 1757 PLN
2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW 1153 PLN 1853 PLN
2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM 135kW 1159 PLN 1859 PLN

 *dotyczy rozrządu na łańcuch

Niektóre silniki o tej samej mocy posiadają pasek rozrządu lub łańcuch rozrządu w zależności od roku produkcji.

 

Ile trwa wymiana rozrządu w Volkswagen Golf?

Wymiana rozrządu jest jedną z tych usług, których czas drastycznie różni się w zależności od zamontowanego w aucie silnika. W tym samym modelu samochodu wymiana może zająć od 2 godzin do nawet kilkudziesięciu. Zależy to od lokalizacji rozrządu czy też samego ustawienia silnika. Zdarza się, że do wymiany rozrządu trzeba zdemontować pół przodu (zderzak, lampy, podłużnicę itd.), a nawet wyjąć cały silnik. W przypadku Volkswagena Golf wymiana rozrządu trwa najmniej 2,5h a najwięcej 6h.

Co ile wymieniać rozrząd?

Rozróżniamy dwa główne sposoby sterowania zaworami - paskiem i łańcuchem rozrządu. W zależności od zastosowanej technologii różny jest interwał jego wymiany. Z reguły konstruktorzy danego silnika określają okres eksploatacji rozrządu i to oni powinni być głównym wyznacznikiem. Warto też skonsultować to z mechanikami, ponieważ nawet producent może się pomylić i znawcy tematu zalecają częstsze wymiany w celu uniknięcia poważnej awarii. Z czasem utarły się pewne ramy określające te interwały.

W przypadku wymiany paska rozrządu jest to 120 tys. km. lub 5 lat. Jeżeli samochód użytkowany jest głównie w mieście, warto skrócić ten okres. Tak samo w przypadku wymiany rozrządu w dieslu, generującym większe obciążenie na pasku. Dlaczego 5 lat? Ponieważ pasek wykonany jest poza teflonem i kordem z włókna szklanego m.in. z gumy, która z wiekiem traci swoje właściwości i może dużo szybciej pęknąć.

Mówi się, że łańcuch rozrządu nie podlega wymianie. W niektórych legendarnych silnikach było to możliwe, jednak obecnie nawet i łańcuch z czasem trzeba wymienić. Jego interwał jest oczywiście dużo większy z racji znacznej wytrzymałości. W końcu jednak ulegnie rozciągnięciu i zacznie hałasować, a sama wymiana także będzie droższa niż w przypadku paska. Łańcuch podlega wymianie wtedy, kiedy zacznie generować metaliczne dzwonienie. Może się to wydarzyć zarówno już przy 150 tys. km jak i przy 400 tys. km. Dlatego nie przewidziano konkretnego przebiegu czy czasu wymiany. Na jego dłuższą żywotność wpływa regularna wymiana oleju silnikowego.

cena wymiany rozrządu w Volkswagen Golf V i VII

Volkswagen Golf to auto klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1974 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, kabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus, Toyota Auris, Peugeot 308 i Renault Megane. Volkswagen Golf pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla, hybrydowym oraz elektrycznym.

Czy trzeba wymienić olej przy wymianie rozrządu?

Nie, nie trzeba. W przypadku układu rozrządu na pasku, układ smarowania silnika jest oddzielnym elementem i jedno na drugie nie ma wpływu. W przypadku wymiany łańcucha rozrządu, który jest smarowany olejem silnikowym, także nie ma konieczności jego wymiany. Podczas prac związanych z wymianą łańcucha, cały olej spłynie do miski olejowej. Jeżeli podczas wymiany doprowadzimy do zanieczyszczenia oleju, wtedy należy go wymienić. Jedną z sytuacji w których warto wymienić olej po wymianie rozrządu jest zakup samochodu. Jeżeli silnik sterowany jest paskiem, należy go wymienić zaraz po zakupie. Wtedy też przeprowadza się serwis olejowy i wymianę filtrów.

Czy trzeba wymienić rozrząd razem z pompą wody?

Zależnie od konstrukcji pasek rozrządu może napędzać pompę wody (pompę cieczy chłodzącej). Czy trzeba ją wymienić? Nie trzeba, ale warto. W sytuacji w której cały układ jest już rozebrany, warto dokupić pompę wody jeżeli nie było jej w zestawie. Unikniemy wtedy sytuacji, w której do wymiany samej pompy znowu trzeba zdejmować pasek rozrządu generując kolejne koszty. Co więcej, raz zdjęty pasek rozrządu nie powinien być zakładany ponownie! Pompa wody z czasem może zacząć przeciekać lub się zatrzeć. Gdy się zatrze i nagle zatrzyma, może doprowadzić do zerwania paska rozrządu powodując ogromne szkody. Czasami pompa wody pełni też rolę napinacza, stąd jej wymiana może być niezbędna do prawidłowego napięcia paska rozrządu.

Skąd wiedzieć, kiedy był wymieniany rozrząd?

Kupiłeś niedawno samochód i nie wiesz kiedy był wymieniany rozrząd? Na obudowie rozrządu lub w jego okolicy mechanicy po wymianie mogą nakleić naklejkę z datą i przebiegiem auta. Często jest to naklejka z logiem producenta zamontowanego rozrządu. 

Jakie są elementy układu rozrządu?

W przypadku silników sterowanych paskiem rozrządu najpopularniejsze elementy układu obejmują:

  • Pasek rozrządu
  • Rolkę napinacza
  • Rolkę prowadzącą
  • Ramie napinacza
  • Pompę wody

Jeżeli silnik wyposażony jest w rozrząd na łańcuchu, popularne elementy to:

  • Łańcuch rozrządu
  • Napinacz łańcucha
  • Szyna prowadząca
  • Szyna napinająca
  • Koła zębate

Jeżeli chodzi o podział pasków to rozróżniamy paseki wzmocnione kevlarem oraz pracujące w kąpieli olejowej. Takie rozwiązanie z paskiem rorządu w oleju zastosowano np. w 1.8 TDCi w modelach Forda. To rozwiązanie pozwala osiągać dwa razy większe przebiegi między wymianami. Łańcuchy rozrządu podzielić można na jedno, dwu i wielo rzędowe. Polecanymi producentami elementów rozrządu jest: Bosch, INA, SKF, Febi, Gates, Conti, Dayco czy SNR.

Jak sprawdzić rozrząd?

Niestety określenie stanu rozrządu jest mocno utrudnione, dlatego powstały zalecenia o jego natychmiastowej wymianie zaraz po zakupie auta używanego. Pasek rozrządu mimo, że może być na widoku, jego zużycie może być niezauważalne. Być może mechanik byłby w stanie zauważyć jakieś pęknięcia czy otarcia paska, lub zrywanie zębów. W większości przypadków jednak pasek może być zasłonięty pokrywą. Objawy jakie mogą towarzyszyć zużytemu rozrządowi w przypadku paska to piszczenie łożysk rolek napinających. Wtedy razem z rolkami należy wymienić pasek na nowy. W przypadku łańcucha, jego stan jest nie do określenia bez rozbierania silnika, co jest ekonomicznie nieuzasadnione. Tutaj sytuacja jest łatwiejsza do rozpoznania, ponieważ łańcuch zacznie hałasować i zanim doszloby do jego ewentualnego zerwania, mamy czas na reakcję.

Rozrząd pasek/łańcuch - o co chodzi?

W niektórych samochodach jak np. popularnym w grupie VW 1.8T czy 1.8 TDCi od Forda układ rozrządu nie jest w całości realizowany jedynie przez pasek lub jedynie przez łańcuch. Zastosowano tam podwójne rozwiązanie. Np. łańcuch może łączyć wałki rozrządu, lub napędzać samą pompę. Nie oznacza to, że należy wymieniać wtedy wszystkie elementy za każdym razem. Stan układu należy pozostawić do oceny mechanikowi podczas wymiany jednego z elementów. 

 

 



Przeczytaj także

Volkswagen Golf IV - Cena wymiany płynu chłodniczego

Volkswagen Golf IV - Cena wymiany płynu chłodniczego

Volkswagenem Golf IV jest obecnie jednym z najpopularniejszych samochodów poszukiwanych w internecie. Produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach hatchback, kombi i cabrio, oraz sedan. Auto posiada pokaźną listę silników do wyboru, od pojemności 1.4 będąca bardzo popularną jednostką napędową, a...

więcej

Volkswagen Golf V - Cena wymiany płynu hamulcowego

Volkswagen Golf V - Cena wymiany płynu hamulcowego

Produkcja piątej generacji Volkswagen Golf rozpoczęła się w 2003 roku, a zakończyła w 2008. Zainteresowanie modelem było bardzo duże, przez co produkcje starszej i nowszej generacji kontynuowano przez kolejne 3 lata. Samochód w porównaniu do swojego poprzednika przybrał na rozmiarze oraz...

więcej

Volkswagen Golf (V, VI, VII) - Cena wymiany oleju silnikowego

Volkswagen Golf (V, VI, VII) - Cena wymiany oleju silnikowego

Volkswagen Golf to auto klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1974 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, kabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus, Toyota...

więcej

Volkswagen Golf IV - Cena wymiany oleju silnikowego

Volkswagen Golf IV - Cena wymiany oleju silnikowego

 Mimo wielu dowcipów i historii związanych z Volkswagenem Passatem, to właśnie model GOLF jest obecnie najpopularniejszym samochodem poszukiwanym w internecie. Dość leciwy już, bo produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach batchback, kombi i cabrio, oraz sedan pod nazwą Bora, posiada...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę