Wymiana paska rozrządu, cena

Średnia cena usługi: od 253,50 PLN do 517,64 PLN

Pasek rozrządu wraz z całym kompletem ślizgów, napinaczy, rolek, powinien być wymieniany w odpowiednich interwałach. Z reguły jest to 60-120 tys.km. w zależności od silnika. Niewymienienie paska rozrządu na czas grozi jego zerwaniem, co doprowadzi do kolizji zaworów z tłokami, generując ogromne koszty naprawy. Jako, że nie można określić stanu rozrządu i przewidzieć jego wymiany, należy pilnować przebiegu i odpowiednio zaplanować jego wymianę. W przypadku zakupu używanego samochodu, bezpiecznym podejściem jest natychmiastowa wymiana kompletnego układu rozrządu.

Każdy silnik spalinowy, bez względu na to, w jakim pojeździe się znajduje, posiada układ rozrządu. Odpowiada on za sterowanie dostarczeniem paliwa i gazów, oraz usunięciem ich z komory spalania za pomocą zaworów. W efekcie silnik ma odpowiednie osiągi. Na przestrzeni lat układ rozrządu zmieniał się niejednokrotnie – niektóre rozwiązanie były trwalsze, inne mniej, ale nadal nie wymyślono nic, czym można by go zastąpić. Układ rozrządu z racji wykonywania ciężkiej precyzyjnej pracy wymaga okresowej wymiany. Interwał to zwykle ok. 60-120 tys.km. w zależności od silnika. Warto trzymać się zaleceń producenta, ponieważ ich zaniedbanie może prowadzić do poważnego uszkodzenia silnika i wysokich kosztów naprawy.

Wymiana rozrządu obejmuje kilka zasadniczych elementów, które zawsze należy montować w komplecie. W ich skład wchodzą:

1. Pasek rozrządu

Przekazuje on ruch obrotowy koła pasowego na wałek rozrządu, a następnie ruch obrotowy wałka rozrządu steruje pracą zaworów. Pamiętaj, aby nigdy nie wymieniać wyłącznie samego paska, ponieważ jest to działanie na bardzo krótki czas. Jeśli reszta elementów eksploatacyjnych rozrządu jest już mocno zużyta, może się on zerwać nawet po kilku dniach. Dodtkowo mechanik wyceni wymianę samego paska tak samo jak wymianę całego kompletnego rozrządu.

Cena: 50-150 zł

2. Rolki prowadzące

Ich zadaniem jest podtrzymywanie paska. W trakcie pracy silnika obracają się z dużą prędkością, co bardzo mocno wpływa na ich zużycie. W przypadku zatarcia się łożysk znajdujących się wewnątrz, pasek rozrządu trze po rolkach co może doprowadzić do jego zerwania.

Cena: 50-300 zł

3. Napinacz

Jest to część odpowiedzialna za kasowanie luzu paska rozrządu. Z reguły pracuje przez cały czas. Kiedy dojdzie do jego zatarcia, nienapięty pasek zaczyna przeskakiwać na kołach zębatych i w efekcie może spaść, lub doprowadzić do przestawienia rozrządu co spowoduje awarię silnika.

Cena: 100-400 zł

4. Pompa cieczy chłodzącej

Wymusza obieg cieczy w układzie chłodzenia. Podczas wymiany rozrządu warto wymienić starą pompę wody. Niesprawna pompa może doprowadzić do przegrzania silnika, także gdy wystąpi w niej nieszczelność przez którą wycieknie płyn chłodniczy.

Cena: 200-500 zł

Wymiany układu rozrządu powinien podjąć się doświadczony mechanik znający się na układzie rozrządu zastosowanym w danym silniku. Nie ma tu miejsca na próby i błędy, ponieważ awarie silnika spowodowane źle zamontowanym rozrządem prowadzą do bardzo drogich napraw. Jeżeli chcesz mieć pewność dobrze wykonanej pracy i bezawaryjnej jazdy, umów wymianę rozrządu w sprawdzonym warsztacie.

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Volkswagena Passata zna chyba każdy. Obiekt wielu kawałów, dowcipów i drwin. Model poddawany mniej lub bardziej profesjonalnym tunningom. Wół roboczy taksówkarzy, przedstawicieli handlowych, ale...

więcej

Jak rozpoznać zużyty pasek rozrządu?

Jak rozpoznać zużyty pasek rozrządu?

  Pytanie to jest jednym z najczęściej zadawanych pytań przez kierowców. W zasadzie określenie stopnia zużycia paska rozrządu na podstawie jego wyglądu jest praktycznie niemożliwe. Przebieg...

więcej

Typowe usterki silnika

Typowe usterki silnika

Silnik stanowi serce każdego samochodu. Aby jednak prawidłowo funkcjonowało, trzeba o nie dbać. Z reguły silniki benzynowe nie należą do problemowych, za to często usterkom ulega cały osprzęt...

więcej

Co tanie, to drogie, czyli jak najlepiej kupić AC

Co tanie, to drogie, czyli jak najlepiej kupić AC

Podczas poszukiwań autocasco, powiedzenie „co tanie, to drogie” możemy traktować jako zasadę numer jeden. Nieprzemyślany zakup polisy AC zbyt często daje nam złudny spokój. Niekiedy uważamy, że...

więcej




Darmowa aplikacja mobilna

Nasza aplikacja działa poprawnie na wszystkich platformach mobilnych.
W celu jej pobrania wystarczy przejść do wybranego sklepu.

Pobierz z App Store

Pobierz ze Sklepu Windows

Wyślij aplikację na Twój telefon

SMS-em otrzymasz link do pobrania naszej aplikacji.

Pobierz