Hamulec ręczny jest ważnym elementem każdego pojazdu. Zapewnia on bezpieczeństwo podczas parkowania na zboczu czy innej pochyłości drogi, a także pomaga zmniejszyć niepotrzebne obciążenie skrzyni biegów. Jeżeli kiedykolwiek parkowałeś na wzgórzu i nie zaciągnąłeś hamulca ręcznego, z pewnością znasz charakterystyczny dźwięk „zgrzytu” i szarpnięcie pojazdu. Używanie hamulca ręcznego zapobiega takim sytuacjom i zwiększa bezpieczeństwo. Jeżeli jednak hamulec ręczny w twoim pojeździe jest zablokowany, kontrolka na desce rozdzielczej pozostanie pozostanie włączona, a Ty możesz uszkodzić szczęki hamulcowe podczas jazdy.
W rzeczywistości hamulec ręczny to niewiele więcej niż dźwignia przymocowana do linki hamulcowej. Gdy pociągniesz za dźwignię hamulca ręcznego, zaczepi się ona o linkę. Biegnie ona od dźwigni pod pojazdem do tylnych kół. Pociągnięcie za uchwyt powoduje naciąganie naprężonej linki, co uruchamia hamulec ręczny.
Hamulec ręczny to nic innego aniżeli para małych szczęk hamulcowych zamontowanych wewnątrz bębna wbudowanych w tylne wirniki samochodu. Szczęki te dociskają bęben, utrzymując kierownicę na miejscu (nie są one jednak tak silne jak normalne hamulce i nie utrzymają samochodu samodzielnie na niczym innym niż bardzo lekkim pochyleniu).
Po opuszczeniu dźwigni hamulca ręcznego, linka zwalnia hamulec, a szczęki odsuwają się od ścian bębna. Spowoduje to uwolnienie pojazdu, umożliwiając jazdę bez uszkodzenia hamulca ręcznego.

Mechanik sprawdzi dokładnie hamulec ręczny pod każdym aspektem. Istnieje prawdopodobieństwo, że konieczne będzie zdjęcie jednego lub obu tylnych kół. Konieczne może być również zdemontowanie tylnych hamulców, aby dotrzeć do wszystkich elementów układu hamulca ręcznego
Jeżeli hamulec ręczny w twoim pojeździe jest zablokowany, nie jesteś w stanie prowadzić samochodu bez powodowania dalszych uszkodzeń. Zaleca się pozostawianie zaparkowanego samochodu w miejscu, w którym widzisz włączoną kontrolkę hamulca ręcznego po opuszczeniu klamki czy uczucia oporu podczas próby dalszej jazdy (lub zapachu spalonego materiału). Jeden z naszych profesjonalnych mechaników znajdzie przyczynę problemu i przywróci pełną sprawność hamulcowi ręcznemu w twoim pojeździe
Korek wlewu paliwa zapobiega rozlewaniu, parowaniu i zanieczyszczaniu paliwa. Za wyświetlenie kontrolki może odpowiadać brak korka, niepoprawne zamontowanie korka lub usterka elektroniki samochodu.
Nagła głośniejsza niż zazwyczaj praca silnika może sygnalizować jego poważny problem. W większości przypadków niedomagania silnika objawiają się m.in. dudnieniem czy stukami. Spowodowane może być to tak błachą przyczyną jak zużyte świece zapłonowe, a także poważniejszymi jak uszkodzony tłumik...
Jazda samochodem z ograniczoną mocą silnika może być dość stresująca. Za brak mocy może odpowiadać wadliwy układ paliwowy, problemy z dostarczeniem odpowiedniej ilości powietrza, czy zatkany katalizator. Jazda z ograniczoną mocą i niesprawnymi elementami w którymś z układów może...
Nagły problem z uruchomieniem samochodu to coraz rzadszy widok ze względu na postęp technologiczny. Mimo to, elektronika która z jednej strony czyni auta nowoczesnymi pojazdami, z drugiej strony utrudnia ich diagnostykę na poboczu drogi. Bez komputera diagnostycznego, niewiele można zdziałać w...