Hamulec ręczny jest ważnym elementem każdego pojazdu. Zapewnia on bezpieczeństwo podczas parkowania na zboczu czy innej pochyłości drogi, a także pomaga zmniejszyć niepotrzebne obciążenie skrzyni biegów. Jeżeli kiedykolwiek parkowałeś na wzgórzu i nie zaciągnąłeś hamulca ręcznego, z pewnością znasz charakterystyczny dźwięk „zgrzytu” i szarpnięcie pojazdu. Używanie hamulca ręcznego zapobiega takim sytuacjom i zwiększa bezpieczeństwo. Jeżeli jednak hamulec ręczny w twoim pojeździe jest zablokowany, kontrolka na desce rozdzielczej pozostanie pozostanie włączona, a Ty możesz uszkodzić szczęki hamulcowe podczas jazdy.
W rzeczywistości hamulec ręczny to niewiele więcej niż dźwignia przymocowana do linki hamulcowej. Gdy pociągniesz za dźwignię hamulca ręcznego, zaczepi się ona o linkę. Biegnie ona od dźwigni pod pojazdem do tylnych kół. Pociągnięcie za uchwyt powoduje naciąganie naprężonej linki, co uruchamia hamulec ręczny.
Hamulec ręczny to nic innego aniżeli para małych szczęk hamulcowych zamontowanych wewnątrz bębna wbudowanych w tylne wirniki samochodu. Szczęki te dociskają bęben, utrzymując kierownicę na miejscu (nie są one jednak tak silne jak normalne hamulce i nie utrzymają samochodu samodzielnie na niczym innym niż bardzo lekkim pochyleniu).
Po opuszczeniu dźwigni hamulca ręcznego, linka zwalnia hamulec, a szczęki odsuwają się od ścian bębna. Spowoduje to uwolnienie pojazdu, umożliwiając jazdę bez uszkodzenia hamulca ręcznego.

Mechanik sprawdzi dokładnie hamulec ręczny pod każdym aspektem. Istnieje prawdopodobieństwo, że konieczne będzie zdjęcie jednego lub obu tylnych kół. Konieczne może być również zdemontowanie tylnych hamulców, aby dotrzeć do wszystkich elementów układu hamulca ręcznego
Jeżeli hamulec ręczny w twoim pojeździe jest zablokowany, nie jesteś w stanie prowadzić samochodu bez powodowania dalszych uszkodzeń. Zaleca się pozostawianie zaparkowanego samochodu w miejscu, w którym widzisz włączoną kontrolkę hamulca ręcznego po opuszczeniu klamki czy uczucia oporu podczas próby dalszej jazdy (lub zapachu spalonego materiału). Jeden z naszych profesjonalnych mechaników znajdzie przyczynę problemu i przywróci pełną sprawność hamulcowi ręcznemu w twoim pojeździe
Utrudnione uruchamianie silnika to bardzo niekomfortowa usterka. Jest ona ściśle związana z elementami odpowiadającymi za rozruch silnika, jak i samo jego zasilanie. W skład podejrzanych elementów wchodzą m.in.: rozrusznik, akumulator, stacyjka, filtr paliwa i pompa paliwa, świece zapłonowe.
Chyba każdy posiadacz auta wie, czym skutkuje zostawienie w nim otwartych drzwi, włączonego światła, czy radia… Gdy akumulator się rozładuje, pozostaje już tylko sięgnąć po prostownik i uzbroić się w cierpliwość. Zanim jednak przystąpisz do tej prostej, jak się zdaje czynności, dobrze się do...
Korek wlewu paliwa zapobiega rozlewaniu, parowaniu i zanieczyszczaniu paliwa. Za wyświetlenie kontrolki może odpowiadać brak korka, niepoprawne zamontowanie korka lub usterka elektroniki samochodu.
Przechylenie samochodu w jedną stronę najczęściej jest spowodowane uszkodzeniem kolumny zawieszenia, amortyzatora lub sprężyny. Może się także okazać, że sama konstrukcja ramy czy podwozia została wygięta lub skręcona. Najmniejszy problem to zbyt niskie ciśnienie w którymś z kół....