Astra j 2011
Witam.po wymianie klocków z przodu po przejechaniu 10km zablokował mi się prawy zacisk. Po upływie 2 miesięcy stało się to samo w lewym kole. Co mogło być przyczyną.? Przebieg 85tys. Astra j 1.6
Okulickiego 43, Kraków
Dziękujemy za zapytanie. Nasza firma przy wymianie klocków hamulcowych bezpłatnie wykonuje pełny przegląd zacisków hamulcowych pod kątem szczelności, korozji i swobody przesuwania się zacisku względem jarzma. Sugerujemy skontaktować się z warsztatem, który wykonywał usługę celem dokonania takiego przeglądu. Ewentualnie można również skontrolować dobór zastosowanych materiałów pod względem dopasowania. Niektóre zamienniki mogą nieznacznie się różnić co również może być przyczyną opisywanej przez Pana usterki.
Pozdrawiamy Zespół NH Motors
Belwederczyków 8, Kraków
Dzień dobry . W pierwszej kolejności należy poddać kontroli zaciski hamulcowe przednie i tylne ( stan osłon ma tłokach , prowadnice itp ) dalej elastyczne przewody hamulcowe ( pęknięcia , wybrzuszenia itp ) i płyn hamulcowy .
Igołomska 82a, Kraków
Jeśli układ działa sprawnie i nie ma uszkodzeń osłon na tłoczkach hamulcowych problemem mogą być bakelitowe tłoczki hamulcowe. Mieliśmy takie przypadki min. w Vectra C. Tłoczki te "puchną w trakcie eksploatacji i robi się z nich "beczułka". Pomimo odkształcenie tłoczki wsuwają się w trakcie wymiany bezproblemowo, płynnie. Problem pojawia się czasami po przejechaniu kilku kilometrów, kiedy hamulce potrafią nagrzać się do czerwoności. Rozwiąazaniem jest regeneracja zacisków z wymianą tłoczków hamulcowych.
NA ZAKOLU WISŁY 6, Kraków
Witam trzeba przeczyć zacisk ( zestaw naprawczy)
Sikorskiego 11, Myślenice
naturalny proces gdy tylko zakłada się klocki bez oczyszczenia lub małej regeneracji zacisków a przede wszystkim oczyszczenia, przesmarowania prowadnic, kontroli osłonek gumowych ewentualnie wymiany na nowe. To są groszowe czynności a nie wykonane kończą się jak się właśnie kończą.
Zerknij tutaj na drugi post
https://www.facebook.com/SerwisOpon24
jak wygląda na przykład tłok i uszczelniacz po latach eksploatacji
ul. Rożena 1, Kraków
Witam. Przed wymianę klocków hamulcowych należy zawsze sprawdzić zaciski hamulcowe, korozja tłoczków, zatarcia. Poza tym należy zawsze przesmarować prowadnice zacisku i wyczyścić i przesmarować jarzma hamulcowe. Jeżeli to nie jest zrobione to można się spodziewać problemów.
Pozdrawiamy.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.