Opel Insignia Sports Tourer 1.8, 2010, benzyna
Witam serdecznie!
Mam zamiar sprzedać mojego Opla Insignia 1.8 Sport Tourer Kombi, rocznik: 2010, przebieg: 120 500 km, benzyna, 140 PS.
Mieszkam w Niemczech. Niemieccy mechanicy samochodowi z serwisu Opla, przed około 3 miesiącami, poinformowali nas, że w zbiorniczku płynu chłodniczego pojawił się olej. I faktycznie, gdy odkręciłem korek, był ma nim jakby taki mazisty "budyń". Widać go również w zaokrągleniach zbiorniczka, patrząc od góry na niego. Podejrzenie padło na uszkodzoną uszczelkę głowicy, jednak to była ich diagnoza "na szybciora", a nie dokładne określenie powodu tego problemu.
Kupiłem również taki tester na szczelność uszczelki pod głowicą na obecność CO2 i wykonałem ten test według załączonej instrukcji i ciecz reakcyjna nie zmieniła koloru, co oznacza, że uszczelka jest w porządku.
Moje pytanie brzmi: gdzie szukać by można by było jeszcze powodu zbierania się oleju w płynie chłodniczym? Na forach internetowych znalazłem tematy z podobnym problemem i ludzie pisali, że to była w takim przypadku chłodniczka oleju winna.
Moim głównym zmartwieniem jest to, że chciałbym to auto jak najszybciej sprzedać, a nie chcę się już go dawać do naprawy i nie mam pojęcia ile mam przyszłemu kupcowi opuścić z ceny. Chciałbym sprzedać to auto za 7999 €, tu w Niemczech, ewentualnie jakby ktoś chciał do Polski, no ale dalej, no nie wiem w ogóle o ile zmniejszyć cenę na tą naprawę.
Pozdrawiam serdecznie i proszę o odpowiedź.
ul. Przedświt 10, Wrocław
Witam, Diagnoza mechaników może lecz nie musi być słuszna.
Sprawdzenie CO2 w układzie mowi nam o tym że nie ma połączenia między układem chłodzenia a spalinami.
A Panu sie miesza olej i płyn chłodniczy (nie spaliny). To są rózne kanały w samej uszczelce wiec jest to nie wykluczone.
Przed końcowa diagnozą warto sie przyjżeć wymiennikowi ciepła gdzie układ chłodzenia i oleju również moze się mieszać.
Niestety bez auta nic wiecej nie uda sie ustalić.
Pozdrawiamy, MOTOSTREFA.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.