POWRÓT

objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

Witam, samochód po przejechaniu około 900-1000km pojawia się ostrzegawcza żółta kontrolka oleju, po dolaniu 200-250ml oleju (volveline max life 10w40) przejeżdża tyle samo km i znowu kontrolka ostrzegawcza, czyli wychodzi na to ze na 900km pokonanych samochód bierze 200-250ml oleju do momentu kontrolki. Czy jest możliwa awaria uszczelki pod głowicą? (wiem ze Ople ogólnie mają problem z olejem) ale czy to normalne żeby co 900km dolewac oleju? dodam ze nigdzie na 100% nie wycieka olej z żadnej miski ani z żadnej uszczelki dekla zaworów itp.ostatnio pojawiły sie małe plamki oleju w zbiorniku wyrownawczym ale nie jest to jeszcze zadna tzn kasza. Czy mogę spodziewać sie najgorszego?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Norauto  Warszawa Górczewska

ul. Górczewska 223, Warszawa

Witam.
Ilości oleju jakie Pan dolewa są duże sprawny silnik nie "pochłania " takich ilości oleju. Trzeba by się przyjrzeć silnikowi w warunkach warsztatowych wtedy można będzie jednoznacznie stwierdzić lub wykluczyć usterkę.

Porównaj ofert OC.

Quest Auto Serwis

ul. Antoniewska 46A, Warszawa

Poborów oleju na raczej nie powoduje uszczelka głowicy. W tym silniku pobory oleju rzędu litr na 4000km są normalnym stanem rzeczy, jeśli analiza spalin jest w normie to zostaje uzupełniać poziom oleju i tyle.

Mechanika elektryka, klima, blacharz , lakier   AUTO SERWIS

Żwirki i Wigury 2 b wjazd od G. Bennetta., Warszawa

Witam, sa specjalne testy do sprawdzania przenikania oleju, spalin do plynu chlodniczego, objaw jest niepokojacy, oleju w zbiorniczku nie powinno byc. jarek

Auto Centrum Baranowski
UMÓW WIZYTĘ

os. Wichrowe Wzgórze 10, Poznań

Może odma silnika puszcza olej do kolektora dolotowego ? jeżeli nie odma to raczej pierścienie do wymiany

Stacja Obsługi Samochodów Zbigniew Czarnocki
UMÓW WIZYTĘ

ul. Bokserska 9, Warszawa

Samochód spala olej, natomiast 0.25L/1000km jest wartością do przyjęcia. Wartość, która zdecydowanie powinna niepokoić to 0.5L/1000km. Natomiast jeśli jest olej w zbiorniczku wyrównawczym, to przyczyną może rzeczywiście być uszczelka pod głowicą albo wymiennik ciepła oleju (ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć czy Pański samochód go posiada). Najlepiej zbiornik wyjąć, umyć, wypłukać układ i sprawdzić czy olej się pojawia i w jakiej ilości.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat