POWRÓT

Alfa Romeo 159 typowe usterki i serwisowanie

Zobacz 39 pytań kierowców oraz 98 porad mechaników na temat typowych usterek sa samochodu Alfa Romeo 159 lub zadaj własne pytanie.

  • Alfa Romeo 159 jtdm 150KM, 2009 : Alfa 159 jtdm 150KM, nierówna jazda - kangurzennie

    Alfa 159, jtdm 150 km. Pojawiło się tak zwane "kangurzennie" przy małych prędkościach czyli nierówna jazda, jakby jechało się po nierównościach. Pytanie na co to wskazuje czy sterowanie jakaś elektronika czy może nieczelnośc gdzieś w dolocie ..?

    Odpowiedzi (0)


  • Alfa Romeo 159 tbi 2011r: Rozrzad i wymiana oleju

    Witam sprowadziłem Alfa Romeo 159 silnik 1.75 tbi model ti czy da się ocenić stan rozrządu czy trzeba odrazy robić pozdrawiam

    Odpowiedzi (0)


  • Alfa Romeo 159 2007: Czujnik miski olejowej

    Witam czy czujnik w misce olejowej odpowiada za poziom oleju i temperaturę czy to są dwa osobne czujniki alfa Romeo 1.8 mpi,po wymianie oleju nie pokazuje poziomu na ekranie

    Odpowiedzi (0)


  • Alfa romeo 159 1.9 jtd: Pomocy alfa niechce się łączyć

    Mam alfe 159 1.9 jtd mam problem mechanik podłączył komputer czyta abs i resztę a nie widzi wogulę sterowników silnika pomocy co mogło się stać

    Odpowiedzi (0)


  • Alfa Romeo 159 2009: Przekaźnik świec żarowych

    Witam mam alfe romeo 159 1.9 dizel 8V JTDM dwa dni temu został wymieniony dwumas wraz ze sprzęgłem i gdzie pojawił sie problem pokazuje czek ze problem z przekaźnikiem lub świecą żarową ale auto nie chce odpalic wczesniej odpalilo mechanikowi 2 razy a teraz stanelo gdzie moze być problem ze auto nie odpala?

    Odpowiedzi (0)


  • Alfa Romeo 159 2006 rok: Wibracje kierownicy

    Witam, posiadam Alfe Romeo 159 2.4 JTDm 2006 rok. Samochód w listopadzie 2019r miał wymieniane dolne wachacze+ drążki kierownicze. Tydzień temu wymienione zostały górne wachacze, laczniki stabilizatora, koncowki drążków oraz zalozone opony letnie 225/55/17, wywazone koła. Po wymianach została zrobiona cała geometria. Auto prowadzi się znacznie lepiej po wymianie wachaczy (nie ściąga na boki i fajnie wybiera nierówności). Problem jest w tym że na autostradzie na równej nawierzchni powyżej 100km/h zaczyna się trząść kierownica i wraz ze wzrostem prędkości wibracje nasilają się. Zauważyłem również że na rozgrzanych tarczach hamulcowych czuć bicie przy hamowaniu, czy wibracje kierownicy mogą być spowodowane aż tak krzywymi tarczami lub krzywą piastą? Dodam że przed wymiana zawieszenia i zrobieniem geometrii problem z trzęsącą się kierownica był minimalny i tylko przy hamowaniu.

    Odpowiedzi (2)


  • Alfa Romeo,159 ti 2.4 jtdm ,2008: Błąd p0340, faluje na wolnych obrotach

    Błąd p0340 wyskakuje i nie ginie, silnik faluje na wolnych obrotach jest problem z jego uruchomieniem. Silnik długo kręci i żadnej reakcji a jak odpali to silnik słabo się wkręca na obroty, rozrząd był wymieniany koło 10000 tys km temu

    Odpowiedzi (2)


  • Alfa romeo 159 1.9 jtd m 8v 2007r : Turbo stoi. Olejj się pali aż siwo

    Witam serdecznie Pytanie dotyczy Alfy Romeo 159 1.9 jtd m 8v 2007r.. Brak mocy, niższe ciśnienie turbo po przejechaniu kilkunastu km dym z wydechu i znaczny ubytek oleju ok3 litry?

    Odpowiedzi (2)


  • Alfa Romeo 159Sportwagon 2,4 2006r: Problem z oświetleniem wnętrza

    Alfa Romeo 159 Problem z podświetleniem wnętrza, lampka przednia w suficie nie działają trzy dla kierowcy pasażera ani środkowa ani przy otwieraniu drzwi czy też przyciskami tylna działa normalnie w czym może być problem?

    Odpowiedzi (1)


  • Alfa Romeo 159 1.8 mpi 2009: Tempertura oleju zbyt wysoka

    Dzień dobry. Mam Alfę 159 1,8 mpi. W styczniu zmieniłem silnik i od tego momentu zaczęły się problemy z temperaturą oleju ,zamiast ustawiać się na 110 dochodzi po rozgrzaniu i prędkości 130 km/h do 140stopni wyższa prędkość to włączenie alarmu sprawdziłem chłodnicę oleju miskę olejową wymieniłem pompę wodną i nic a i mechanicy nie mają pomysłu na powód .temp. płynu chłodniczego trzyma się na 90 stopni

    Odpowiedzi (1)


  • Alfa Romeo 159sw 1.9jtd: pobieranie oleju

    Alfa 159 1.9jtd 2006r. Pobiera olej ok. 300ml na 1000km. Zaczelo sie od glosniejszej pracy silnika. Auto ma nieco ponad 200 tys. Pol roku temu wymieniane wtryskiwacze wraz z kodowaniem. Nie dymi nie ma wyciekow a olej ginie. Magia? A moze zawory do ustawienia? Pomozcie bo juz nie mam sil.

    Odpowiedzi (1)


  • Alfa romeo 159 sedan 2.0 2009: Alfa romeo 159 płyn hamulcowy komunikat

    wyskakuje komunikat o niewystarczającej ilości płynu hamulcowego (płyn hamulcowy jest, auto hamuje normalnie) najczęściej pojawia się podczas upałów (30 stopni Celsjusza)

    Odpowiedzi (2)


  • Alfa romeo 159 2009: Uszkodzona turbosprężarka wirnik

    Witam mam problem z turbina rozebralem ja dzis i wirnik jest cały zjedzony czy nadaje sie do regeneracji i czy uszkodzenia wirnika powstały wskutek tarcia o ściany turbiny? Luzu osiowego nie ma

    Odpowiedzi (3)


  • Alfa Romeo 159 2007: Alfa Romeo 159 2.4jtdm 200km WCIĄŻ NIE ODPALA. POMOCY !!!!

    Witam. Na wstępie powiem że już tu pisałem jakiś czas temu o moim problemie z odpaleniem alfy 159 2.4jtdm 200km. Pisałem wtedy że brzmi tak jakby nie dostawał paliwa na listwe, i można powiedzieć że poniekąd miałem rację. Okazało się że 2 i 3 wtrysk przelewają, dodatkowo pompa wtryskowa wytwarza za niskie ciśnienie, max170bar. Zanim ww usterki zostały zdiagnozowanie, wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, filtry, sprawdzone zostały świece, wiązki itd. Praktycznie wszystko po kolei poczynając od najtańszych możliwych przyczyn i tak kończąc na wtryskach i pompie. Mechanik zasugerował że jeśli chcę maksymalnie obniżyć koszty, podkreślając przy tym że to nie jest pewne i nie jest to rozsądne, ale mogę na początek wymienić tylko wtryski, bo prawdopodobnie to właśnie na nich gubi się ciśnienie i na jakiś czas może to pomóc. Tak też zrobiłem, wtryski zostały wymienione, problem z odpaleniem pozostał, więc wymieniona została również pompa wtryskowa, ale wciąż nie odpala. Tzn mam wrażenie, że jak już odpali (odpala niemal za każdym razem kiedy stoi nie odpalana przez nim. 7-8h ciepła nigdy nie odpalała) to lepiej pracuje, nie wiem jak to opisać :) nie gaśnie już sama jak się rozgrzeje (A gasła) i przy psiknięciu plaka i dłuższej chwili prób odpali nawet ciepła. Ma ktoś jakieś pomysły? Ma dziś przyjechać ktoś ustawić kąt wtrysku, ale ja szczerze mówiąc już opadłem z sił do tego samochodu i pytam na zaś... Może egr ? Nie było jego błędów na kompie, ale z tym autem nic już mnie nie zdziwi :) Gdzie pod maską znajdę zawór egr i jak mniej więcej wygląda ? Z góry dziękuję

    Odpowiedzi (2)


  • Alfa Romeo, 159, 2006: Utrata mocy w trakcie jazdy

    Witam, Posiadam Alfę Romeo 159 2006 jtd 115KM diesel. Od jakiegoś czasu na zimnym silniku występuje problem utraty mocy, w pewnym momencie podczas jazdy tak jakby "odcina jej moc" i mimo wciśnięcia pedału gazu nie ma przełożenia na moc. Kiedy silnik się już nagrzeje podobne problemy występują rzadziej. Obecnie podczas jazdy muszę wyłączyć samochód na przycisku, a następnie podczas jazdy włączyć samochód z powrotem- wtedy chwilowo jest okej i wraca moc. Pytanie co może być tego przyczyną?

    Odpowiedzi (3)


  • Alfa Romeo 159, 2007, jtdm1, 9: Prąd na czerwonym kablu zasilania radia po wyłączeniu zapłonu

    Witam, wczoraj podłączyłem światła dzienne z przeciwmgielnymi Duolight do Alfy 159, kabel zasilający podłączyłem do kabla czerwonego + zasilającego radio po zapłonie, ledy zaczęły migać, więc odłączyłem, co mnie bardzo zaskoczyło to to, że na kablu czerwonym jest cały czas prąd, radio się nie wyłącza, co mam robić?

    Odpowiedzi (1)


  • Alfa Romeo 159 2.4jtdm 200km 2007r: silnik nie odpala

    Witam. Mam problem z samochodem, a konkretnie Alfa Romeo 159 sportwagon 2.4jtdm 200km z końca 2007 roku (automat) Problem polega na tym że samochód nie odpala, zaczęło się od tego że nie chciał odpalić tylko na ciepłym silniku a finalnie nie odpala w ogóle. Komputer nie pokazywał żadnych błędów, a w związku z tym Że samochód nie odpalał tylko ciepły pierwsze podejrzenie Padło na czujnik położenia wału korbowego, następnie założyłem zaworek zwrotny bo kiedy kręciłem silnikiem to w ogóle nie chciał zaskoczyć i brzmiało to tak jakby nie dostawał paliwa. Pomysł z Zaworkiem wziął się stąd że kiedy Auto już odpaliło i się go zgasiło to odpalał tylko wtedy kiedy po zgaszeniu odpalało się go z powrotem dosłownie w ciągu sekundy, po odczekaniu dłuższej chwili znowu było to samo. Ktoś powiedział mi że Alfy z tym silnikiem są strasznie uczulone na zły akumulator Więc dziś włożyłem nowy ale efektów brak. Brakuje mi już pomysłów, a nie chce ładować w samochód pieniędzy w ciemno. Przez myśl przeszły mi również wtryski, ale nie odpala nawet przy użyciu Plaka, co w mojej ocenie wyklucza problem z wtryskami, ale nie jestem mechanikiem. Dodam tylko, ze jak już uda się odpalić auto, to wszystko jest w jak najlepszym porządku, żadnych zaników mocy, brak kopcenie, żadnego szarpania i pracuje bardzo równo. Z góry dziękuje za pomoc.

    Odpowiedzi (2)


  • Alfa Romeo 159 2006: Brak światła przeciwmgielnego

    Witam Problemem jest żarówka światła przeciwmgielnego a mianowicie kiedy włączę światło z tylu wyskakuje ze żarówka jest spalona a faktycznie jest dobra Gdzie może być problem ? Pozdrawiam

    Odpowiedzi (1)


  • Alfa Romeo 159, 2006: Problem z wypalaniem DPF

    Witam. Mam taki problem, mianowicie. Wymieniłam w swoje AR 159 1.9JTM praktycznie wszystko co związane z DPF a mimo to dalej się nie wypala. Brak mi już pomysłów. Wymieniłam już czujnik różnicy ciśnień, temperatury spalin, mowy EGR oryginalny, nowy czujnik położenia wału, czujnik na pedalach, dodam jeszcze że była regenerowana turbina i wtryski, wymieniany był zawór overbost. Założony regenerowany filtr DPF. Po przejechaniu około 700km filtr włączył wypalanie ale następne wypalanie po przejechaniu 800km już nie doszło do skutku i wywaliło błąd check i auto wchodzi w tryb awaryjny. Może coś w komputerze jest nie Tak? Brak pomysłów.

    Odpowiedzi (5)


  • Alfa Romeo 159 1,9'jtdm 16V 136Km: silnik faluje i gaśnie

    Szanowni Państwo, coraz baczniej przyglądam się swojemu filtrowi dpf bo: zauważyłem utrudniony rozruch silnika po dłuższym postoju (czasem podczas kręcenia mignie kontrolka zapchanego filtra), obroty jałowego ok 800 rpm, po odpaleniu potrafią chwilę falować, auto do 2,5 - 3 tys. mułowato się zbiera i wkręca się na obroty, czasem przy wysprzęglaniu potrafi zgasnąć. Dopatrywałem się przyczyny w układzie paliwowym i nadal jest w gronie "podejrzanych" ale brakuje mi już pomysłów. EGR mam zaślepiony i usunięty w programie, klapy wirowe usunięte. Poniżej screen z FES, niby zapchany nie jest i bo niedawno się wypalał (pytanie czy skutecznie) natomiast to co zwróciło moją uwagę to średni dystans między wypaleniami ponad 1000 km. Dziennie pokonuję ok 40 - 50 km, w skali miesiąca ok 1200 - 2000 km jak są jakieś dalsze wyjazdy (generalnie raz na miesiąc/dwa miesiące robię dłuższą trasę powiedzmy 400 km.Wdaje mi się, że w cyklu bądź co bądź głównie miejskim wypalania powinny pojawiać się częściej. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Potrafię wychwycić moment wypalania, nigdy nie przerywam procesu chociaż fakt faktem czasem odbywa się on na wolnych obrotach np. stojąc w korku :/ Przed całkowitym usunięciem odstrasza mnie zapowiadane zaostrzenie przepisów, myślałem o próbie czyszczenia dedykowaną chemią -https://www.youtube.com/watch?v=Foc2uTmkOgI jeśli ktoś stosował to proszę o opinię. Proszę też o podpowiedź jakie parametry w FES sprawdzić żeby naprowadzić się na prawdopodobną przyczynę ww objawów. (paliwo/dpf/jeszcze co innego?? Wczoraj znalazłem nową sugestie - zimne luty gdzieś w układzie.

    Odpowiedzi (1)


<12
INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.