POWRÓT

1.4 XEP wyciek płynu chłodniczego

Dzień dobry. Problem dotyczy astry g z 2006 roku sinik 1.4 twinport. W okolicy filtru paliwa zauważyłem wyciek płynu chłodniczego. Mechanik dwa razy robił uszczelkę zaworu EGR ale dalej widać nowe plamy płynu chłodniczego. Mechanik twierdzi, że to uszczelka pod głowicą ale w płynie chłodniczym nie widzę plam oleju silnikowego a z rury wydechowej nie widać białego dymu, silnik nie przegrzewa się (raczej z reguły jest lekko poniżej 90 stopni). Czy mechanik źle wykonał naprawę i czy próbuje mnie naciągnąć na wymianę uszczelki pod głowicą? Powiedział cenę za wymianę uszczelki około 3500 do 4000 PLN twierdząc, że trzeba jeszcze wymienić pierścienie na tłokach. Po zakupie samochodu w zbiorniczku wyrównawczym były małe plamy oleju silnikowego jednak po wyczyszczeniu nie pojawiły się ponownie (minęło około 4 miesiące od czyszczenia). Problem ogólnie pojawił się po wymianie uszczelki podstawy filtra oleju (u poprzedniego mechanika którego zmieniłem). Ogólnie problem z płynem chłodniczym w tym aucie jest bardziej rozległy ponieważ zauważyłem po wymianie płynu chłodniczego i wcześniej wspomnianym czyszczeniu zbiorniczka wyrównawczego (około 4 miesiące temu) ubytki samego płynu ale nie wycieku w okolicy filtra oleju.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
DŁUTRANS
UMÓW WIZYTĘ

Składowa 21, Bytom

Witam najlepiej do nas podjechać nic to nie kosztuje wjedziemy autem na podnośnik i sprawdzimy w jakim miejscu jest wyciek na spokojnie .Tak nie jestem w stanie stwierdzić czy jest to aż tak poważna naprawa a dla spokoju warto sprawdzić to na innym warsztacie.

M-Auto
UMÓW WIZYTĘ

Strzelców Bytomskich 36, Bytom

Witam. Ubytki płynu chłodzącego można podzielić na 3 przyczyny. 1 wyciek na zewnątrz z powodu jakiejś nieszczelności, my sprawdzamy wizualnie, a jeżeli nie można definitywnie zlokalizować robimy test ciśnieniowy tzn. pompujemy w układ chłodzenia azot pod ciśnieniem do otwarcia zaworka w korku. Jeżeli jest nieszczelność to musi być widać wyciek. 2 wybijanie płynu chłodzącego przez korek w zbiorniku z powodu nadmiernego ciśnienia w układzie albo z powodu przegrzania albo kompresji, która przedostaje się do układu chłodzenia. 3 spalanie płynu przez silnik albo przedostawanie się do oleju. Bez konkretnej diagnostyki się nie obejdzie, natomiast nie wydaje mi się, żeby było to trudno ustalić, tym bardziej, że widać jakiś wyciek.

Auto Kaliska
UMÓW WIZYTĘ

ul. Kaliska 13, Warszawa

Nie musi być oleju w płynie przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.
Biały dym ma inne pochodzenie.
Z pierscieniami to racja bo to Opel.
Proszę zlecić podstawową diagnostykę jaką jest kontrola CO2 w układzie chłodzenia. Dodatkowo barwnik UV i wszystko będzie jasne.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Darmowa porada mechanika