Co zrobić, gdy wycieraczki nie chcą się wyłączyć?

 Włączone wycieraczki w słoneczny dzień - taka sytuacja zdecydowanie nie powinna mieć miejsca. Nie dość że kierowca nie może skupić się na drodze, to poważnie zużywa się mechanizm wycierania szyby. Spowodowane może być to uszkodzoną dźwignią sterowania wycieraczkami, awaria włącznika silniczka wycieraczek, czy problem z przewodami i stykami. Podczas pracy wycieraczek na sucho może dojść do spalenia silniczka i zniszczenia piór z tworzywa.

Znajdź warsztat i umów naprawę wycieraczek

Przeglądaj 204473 opinie o warsztatach samochodowych,
wybierz sprawdzony i polecany przez innych kierowców warsztat samochodowy

UMÓW NAPRAWĘ WYCIERACZEK

Jeżeli w samochodzie nie ma możliwości wyłączenia wycieraczek bez zatrzymania pojazdu i zgaszenia silnika to niewątpliwie wystąpił w układzie problem, który nie tylko mocno drażni, ale wpływa także negatywnie na żywotność układu wycierania przedniej szyby. Załączanie się wycieraczek w sytuacji gdy nie ma takiej potrzeby mocno odwraca uwagę kierowcy, a dodatkowo praca bez poślizgu zwiększa zużycie współpracujących elementów.

Jak to działa:

Na szczęście sam układ wycieraczek nie składa się z wielu elementów, przez co poszukiwania winowajcy też nie powinny zająć dużo czasu. Układ zasilany jest za pomocą przewodów, które wyposażone są w bezpiecznik. Zasilenie silniczka wycieraczek wprawia w ruch ramiona, do których przymocowane są wycieraczki z gumowymi piórami.

manetka wycieraczek

Przyczyny usterki:

  • Uszkodzona dźwignia wycieraczekDźwignia sterowania wycieraczkami jest bardzo często używanym ruchomym elementem, stąd jego awaria może wystąpić niespodziewanie w każdej chwili, uruchamiając wycieraczki niezależnie od faktycznego ustawienia dźwigni.
  • Awaria włącznika w silniczku wycieraczek – W środku silniczka wycieraczek znajduje się włącznik. Jeżeli ulegnie on uszkodzeniu, prąd będzie płynął cały czas przez silniczek a wycieraczki będą stale pracowały niezależnie od ustawienia dźwigni w kabinie. Jeżeli włącznik ten faktycznie będzie przyczyną ciągłej pracy wycieraczek, może się okazać, że będą one działały nawet po wyłączeniu silnika, powodując rozładowanie akumulatora.
  • Uszkodzenie przewodów – Poluzowane przewody lub niepewne styki również mogą powodować niespodziewaną pracę wycieraczek. Wtedy należy sprawdzić dokładnie połączenia elektryczne w układzie.

Jak to się robi:

Mechanik sprawdza działanie dźwigni wycieraczek, stan bezpieczników i przewodów oraz połączeń na stykach.

Jak to jest ważne?

Działanie wycieraczek w sytuacji gdy nie ma takiej konieczności mocno irytuje i dekoncentruje kierowcę. Dodatkowo praca w suchych warunkach naraża cały układ na szybkie zużycie. Wycieraczki, które pracują bez poślizgu wytwarzają większe tarcie, przez co silniczek wycieraczek wykonuje dużo cięższą pracę. Może do prowadzić zarówno do szybkiego zużycia piór wycieraczek jak i przepalenia silniczków ramion. Aby nie narażać się na rosnące koszty, najlepiej jak najszybciej zlecić naprawę doświadczonemu mechanikowi.




Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

Przeczytaj także

CZYTAJ WIĘCEJ