Układ hydrauliczny sprzęgła korzysta z tego samego zasobu płynu co układ hamulcowy. Oznacza to, że wyciek płynu z okolic sprzęgła, może wpłynąć na pracę obu systemów. Usterka może pochodzić od wycieku z gumowych lub metalowych przewodów pompy hamulcowej, lub przecieku w samej pompie sprzęgła. Wycieki zdarzają się także na uszczelce pompy hamulcowej. Sam płyn hydrauliczny stosowany w wymienionych układach jest żrący, dlatego powinno się jak najszybciej usunąć wyciek.
Poza sprzęgłami działającymi za pomocą linki, w samochodach stosowane są także sprzęgła hydrauliczne. Układ hydrauliczny posiada wiele zalet takich jak płynniejsza praca, brak rozciągającej się czy pękającej linki i inne. Oczywiście układy hydrauliczne nie są pozbawione wad, więc gdy zauważysz wyciekający płyn hamulcowy z okolic pedału sprzęgła, umów się do warsztatu na diagnostykę.
Sprzęgło hydrauliczne działa na takiej samej zasadzie jak hamulec. Za pomocą ciśnienia hydraulicznego sprzęgło zostaje rozłączone umożliwiając zmianę biegu. W momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, metalowy trzpień zostaje wciśnięty w pompie sprzęgła, a wytworzone ciśnienie za pomocą cieczy hydraulicznej wprawia w ruch wysprzęglik. Sprzęgło zostaje rozłączone.
W zależności od marki i modelu samochodu, pompa sprzęgła może być umieszczona pod maską, lub zamontowana obok ściany grodziowej w pobliżu pompy hamulcowej. Zdarza się także, że montowana jest wewnątrz kabiny pod deską rozdzielczą, gdzie jest zdecydowanie utrudniony dostęp.
We wszystkich samochodach, układ hydrauliczny sprzęgła jest połączony z układem hamulcowym i korzysta z tego samego płynu. Płyn przekazywany jest z pompy hamulcowej za pomocą gumowych rurek. Dalej pod zwiększonym ciśnieniem uzyskanym w pompie sprzęgła, płyn wędruje metalowym przewodem do wysprzęglika.

W pierwszej kolejności mechanik sprawdza wyciek przy pedale sprzęgła. Następnie sprawdza wszystkie elementy sterujące sprzęgłem w poszukiwaniu nieszczelności. Dodatkowo sprawdza też poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym pompy hamulcowej. Jeżeli świeci się kontrolka hamulców, należy podłączyć komputer w celu odczytania ewentualnych błędów.
Jeżeli zauważysz wyciek płynu hamulcowego w okolicy pedału sprzęgła, masz niewiele czasu do działania. Jeżeli ubywa płynu sterującego sprzęgłem, jednocześnie ubywa płynu z układu hamulcowego. Oznacza to, że w niedługim czasie możesz stracić możliwość zmiany biegów, czy bezpiecznego hamowania. W takiej sytuacji należy jak najszybciej umówić się do warsztatu na diagnostykę i naprawę wycieku.
Na tamte czasy kształty zarówno zewnątrz jak i wewnątrz Focusa I generacji były dość futurystyczne. Niesymetryczna deska rozdzielcza nie każdemu przypadła do gustu, jednak sam model stał się bardzo popularny także w środowisku sportowym za sprawą występów w rajdach WRC z Colinem McRae w...
Zbyt niski poziom oleju silnikowego może doprowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń silnika i kosztownej naprawy, dlatego najlepiej jak najszybciej umówić się do warsztatu. Do obniżenia poziomu oleju może doprowadzić wyciek oleju przez nieszczelność układu, zużyte pierścienie tłokowe, prowadnice...
Nagła głośniejsza niż zazwyczaj praca silnika może sygnalizować jego poważny problem. W większości przypadków niedomagania silnika objawiają się m.in. dudnieniem czy stukami. Spowodowane może być to tak błachą przyczyną jak zużyte świece zapłonowe, a także poważniejszymi jak uszkodzony tłumik...
Jazda samochodem z ograniczoną mocą silnika może być dość stresująca. Za brak mocy może odpowiadać wadliwy układ paliwowy, problemy z dostarczeniem odpowiedniej ilości powietrza, czy zatkany katalizator. Jazda z ograniczoną mocą i niesprawnymi elementami w którymś z układów może...