Układ hydrauliczny sprzęgła korzysta z tego samego zasobu płynu co układ hamulcowy. Oznacza to, że wyciek płynu z okolic sprzęgła, może wpłynąć na pracę obu systemów. Usterka może pochodzić od wycieku z gumowych lub metalowych przewodów pompy hamulcowej, lub przecieku w samej pompie sprzęgła. Wycieki zdarzają się także na uszczelce pompy hamulcowej. Sam płyn hydrauliczny stosowany w wymienionych układach jest żrący, dlatego powinno się jak najszybciej usunąć wyciek.
Poza sprzęgłami działającymi za pomocą linki, w samochodach stosowane są także sprzęgła hydrauliczne. Układ hydrauliczny posiada wiele zalet takich jak płynniejsza praca, brak rozciągającej się czy pękającej linki i inne. Oczywiście układy hydrauliczne nie są pozbawione wad, więc gdy zauważysz wyciekający płyn hamulcowy z okolic pedału sprzęgła, umów się do warsztatu na diagnostykę.
Sprzęgło hydrauliczne działa na takiej samej zasadzie jak hamulec. Za pomocą ciśnienia hydraulicznego sprzęgło zostaje rozłączone umożliwiając zmianę biegu. W momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, metalowy trzpień zostaje wciśnięty w pompie sprzęgła, a wytworzone ciśnienie za pomocą cieczy hydraulicznej wprawia w ruch wysprzęglik. Sprzęgło zostaje rozłączone.
W zależności od marki i modelu samochodu, pompa sprzęgła może być umieszczona pod maską, lub zamontowana obok ściany grodziowej w pobliżu pompy hamulcowej. Zdarza się także, że montowana jest wewnątrz kabiny pod deską rozdzielczą, gdzie jest zdecydowanie utrudniony dostęp.
We wszystkich samochodach, układ hydrauliczny sprzęgła jest połączony z układem hamulcowym i korzysta z tego samego płynu. Płyn przekazywany jest z pompy hamulcowej za pomocą gumowych rurek. Dalej pod zwiększonym ciśnieniem uzyskanym w pompie sprzęgła, płyn wędruje metalowym przewodem do wysprzęglika.

W pierwszej kolejności mechanik sprawdza wyciek przy pedale sprzęgła. Następnie sprawdza wszystkie elementy sterujące sprzęgłem w poszukiwaniu nieszczelności. Dodatkowo sprawdza też poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym pompy hamulcowej. Jeżeli świeci się kontrolka hamulców, należy podłączyć komputer w celu odczytania ewentualnych błędów.
Jeżeli zauważysz wyciek płynu hamulcowego w okolicy pedału sprzęgła, masz niewiele czasu do działania. Jeżeli ubywa płynu sterującego sprzęgłem, jednocześnie ubywa płynu z układu hamulcowego. Oznacza to, że w niedługim czasie możesz stracić możliwość zmiany biegów, czy bezpiecznego hamowania. W takiej sytuacji należy jak najszybciej umówić się do warsztatu na diagnostykę i naprawę wycieku.
Pozostawienie samochodu z niesprawnym hamulcem ręcznym jest dość ryzykowne, ponieważ nawet zostawienie samochodu na biegu nie gwarantuje że samochód się nie przemieści. Problemy z hamulcem ręcznym powodowane są przez rozregulowanie układu, uszkodzoną lub zapieczoną śrubę regulacyjną czy...
Nagły problem z uruchomieniem samochodu to coraz rzadszy widok ze względu na postęp technologiczny. Mimo to, elektronika która z jednej strony czyni auta nowoczesnymi pojazdami, z drugiej strony utrudnia ich diagnostykę na poboczu drogi. Bez komputera diagnostycznego, niewiele można zdziałać w...
Brak reakcji na gaz skutecznie uniemożliwia lub utrudnia poruszanie się samochodem. Jeżeli nie jest to wina objektów blokujących ruch pedału gazu, to być może jest to zablokowana przepustnica, awaria czujnika położenia pedału gazu, uszkodzona linka gazu lub uszkodzona sprężyna powrotna gazu....
Nienaturalne dźwięki w samochodzie mogą mieć różnorakie pochodzenie. Tak samo i skutki mogą być niegroźne, bądź opłakane. Najważniejsze, to jak najszybciej zlokalizować źródło hałasu. Jeżeli dźwięki będą pochodziły od przerdzewiałego układu wydechowego, to naprawa nie będzie tak...