Jazda samochodem z ograniczoną mocą silnika może być dość stresująca. Za brak mocy może odpowiadać wadliwy układ paliwowy, problemy z dostarczeniem odpowiedniej ilości powietrza, czy zatkany katalizator. Jazda z ograniczoną mocą i niesprawnymi elementami w którymś z układów może doprowadzić do dalszych uszkodzeń zwiększając jednocześnie koszt naprawy. Im szybciej uda się mechanikowi określić usterkę, tym niższe będą koszty naprawy.
Kiedy samochód traci moc, lub jego moc jest ograniczona mimo wciskania pedału gazu, jest to nie tylko denerwujące, ale może być także niebezpieczne. Jazda autostradą lub przejazd przez ruchliwe skrzyżowanie samochodem, który ma ograniczoną moc może stwarzać poważne zagrożenie.
W większości przypadków brak mocy może wynikać z nieprawidłowego działania układu paliwowego. Przyczyny mogą leżeć w całym układzie, od nieszczelnych przewodów paliwowych do uszkodzonej pompy paliwa. Bez względu na przyczynę, silnik, który nie generuje wystarczającej mocy, powinien zostać natychmiast naprawiony przez mechanika.
Układ paliwowy dostarcza paliwo do silnika. Komora spalania to miejsce, w którym paliwo jest mieszane z powietrzem, a następnie zapalane. Układy paliwowe różnią się w zależności od modelu samochodu, jednak wszystkie składają się z tych samych podstawowych elementów.
Paliwo magazynowane jest w zbiorniku, a pompa paliwa przepycha paliwo przez przewody paliwowe do filtra paliwa, a następnie do wtryskiwaczy. W starszych pojazdach paliwo dostarczane jest do gaźnika, gdzie zostaje zmieszane z powietrzem. W przypadku wtryskiwaczy, paliwo zostaje wtryśnięte do cylindra, gdzie miesza się z powietrzem i zapala podczas kompresji. Powstały wybuch napędza tłoki.

Mechanik podłącza samochód pod komputer diagnostyczny w poszukiwaniu błędów. Następnie sprawdza filtr paliwa i pompę paliwa. Sprawdza też przewody paliwowe i podciśnienia pod kątem ewentualnych nieszczelności.
Jazda samochodem z ograniczoną mocą silnika może być bardzo niebezpieczna. Szczególnie podczas przyspieszania, czy manewrowania po ruchliwych skrzyżowaniach. Dodatkowo jazda z niesprawnym układem paliwowym może doprowadzić do dalszych uszkodzeń elementów i zwiększenia kosztów naprawy.
Pozostawienie samochodu z niesprawnym hamulcem ręcznym jest dość ryzykowne, ponieważ nawet zostawienie samochodu na biegu nie gwarantuje że samochód się nie przemieści. Problemy z hamulcem ręcznym powodowane są przez rozregulowanie układu, uszkodzoną lub zapieczoną śrubę regulacyjną czy...
Silnik stanowi serce każdego samochodu. Aby jednak prawidłowo funkcjonowało, trzeba o nie dbać. Z reguły silniki benzynowe nie należą do problemowych, za to często usterkom ulega cały osprzęt wokół nich. Jakich awarii możesz się spodziewać? I co zrobić, gdy już się przydarzą?
Układ hydrauliczny sprzęgła korzysta z tego samego zasobu płynu co układ hamulcowy. Oznacza to, że wyciek płynu z okolic sprzęgła, może wpłynąć na pracę obu systemów. Usterka może pochodzić od wycieku z gumowych lub metalowych przewodów pompy hamulcowej, lub przecieku w samej pompie sprzęgła....
Jeśli posiadasz auto, prędzej, czy później dojdzie w nim do usterki. Czasem niewielkiej, innym razem poważnej. Samochód z reguły daje nam znak, że coś jest nie tak. Większość z nas jednak nie rozpoznaje typowym objawów awarii. Warto więc je poznać i zawczasu zdiagnozować problem.