Seat Leon (I, II) - Cena wymiany tłumika końcowego

Układ wydechowy składa się z kilku elementów, m.in: kolektora wydechowego, katalizatora, opcjonalnie filtra DPF, łącznika elastycznego, tłumika środkowego i końcowego. Tłumik końcowy jest jednym z tańszych elementów i odpowiada za odprowadzenie spalin za tył pojazdu oraz zmniejszenie hałasu powstałego w procesie spalania. Ulega uszkodzeniom chemicznym oraz mechanicznym.

Ile kosztuje wymiana tłumika końcowego w Seacie Leonie?

Cena wymiany tłumika końcowego w Seacie Leonie I i II została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego tłumika końcowego oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi i ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.

Seat Leon — wymiana tłumika końcowego — Cennik
Generacja Śr. cena tłumika Czas wymiany Cena całkowita Lista serwisów
I 300 zł 30 minut 360 zł Wybierz serwis
II 485 zł 30 minut 545 zł Wybierz serwis

 Ile trwa wymiana tłumika końcowego?

 Czas wymiany tłumika końcowego zależy od typu układu wydechowego oraz jego aktualnego stanu. Spotyka się podwójne układy wydechowe z dwoma tłumikami końcowymi. Znaczenie ma także stan śrub, ponieważ do wymiany starego zardzewiałego tłumika potrzebna może być szlifierka. Dopiero przecięcie zapieczonych śrub i wybicie obejmy pozwoli zamontować nowy tłumik. W przypadku Seata Leona I i II czas potrzebny na wymianę tłumika końcowego to 30 minut.

seat leon cena wymiany tlumika koncowego

Seat Leon to hiszpańskie auto osobowe klasy aut kompaktowych, produkowany od 1999 do dzisiaj. W tym czasie powstały 4 generacji modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Kia Ceed, Opel Astra czy Ford Focus.

Kiedy wymienić tłumik końcowy w samochodzie?

 Tłumik końcowy w samochodzie wymieniany jest tylko na skutek jego uszkodzenia. Uszkodzenia mogą powstać w sposób chemiczny, przez utlenianie i korozję oraz mechaniczny. Tłumik może zostać urwany lub wgnieciony podczas najeżdzania na wysoki krawężnik czy inne przeszkody. Przepływające przez układ wydechowy spaliny o wysokiej temperaturze także nie są dla niego objętne. Wzrosty temperatury i nagłe chłodzenia np. wodą z kałuży mogą doprowadzić do naprężeń i pęknięć.

Objawy i przyczyny uszkodzenia tłumika końcowego

  • Głośna praca - jednym z zadań tłumika jest wyciszanie dźwięku fal wydostającego się gazu, stąd nazwa tłumik. Jeżeli w układzie wydechowym, szczególnie w tłumiku pojawi się dziura, poziom hałasu w kabinie oraz poza nią znacznie wzrośnie. Do tego stopnia, że jazda na dłuższym dystansie będzie uciążliwa.
  • Metaliczne uderzenia - tłumik zawieszony jest na gumowych wieszakach. Poza zerwaniem wieszaka, może przerdzewieć i odpaść jego przyspawane metalowe ucho. Metaliczne uderzenia na nierównościach mogą wskazywać na uszkodzone mocowanie tłumika, obijającego się o podwozie. Uderzenia te czuć też pod nogami.
  • Spaliny wydobywające się spod auta - układ wydechowy odprowadza spaliny od silnika do tylnej części auta. W szczelnym układzie spaliny powinny być widoczne za tylnym zderzakiem. Jeżeli np. w zimie widać parę wydobywającą się spod tylnej części auta, świadczyć to może o nieszczelności tłumika końcowego.
  • Zmniejszenie mocy silnika - układy wydechowe projektowane są pod kątem zachowania prawidłowej dynamiki przepływu spalin. Jakiekolwiek zaburzenia strumienia gazów mogą wpłynąć na prawidłową pracę silnika. Jeżeli w układzie wydechowym znajdzie się nieszczelność, lub wręcz pokaźna dziura, silnik może stać się mniej wydajny. Objawiać się to może spadkiem mocy.

Spawać tłumik, czy wymienić na nowy?

 Spawanie tłumika to rozwiązanie tymczasowe, jednak w niektórych sytuacjach bardziej ekonomiczne. Zaspawanie jednego otworu może kosztować 40-130 zł. Niestety, jeżeli pojawiła się jedna nieszczelność, w niedługim czasie można spodziewać się kolejnej. Cena zaspawania dwóch dziur w tłumiku może kosztować tyle, co nowy element, dlatego do naprawy trzeba podejść indywidualnie.

Gdzie oddać auto na wymianę tłumika końcowego?

Wymiana tłumika jest czynnością stosunkowo szybką do przeprowadzenia i prostą. Jak w większości przypadków i tutaj mogą wystąpić niespodziewane utrudnienia. Układ wydechowy to element rozgrzewający się do wysokiej temperatury i studzony np. wodą z kałuż na drodze. Elementy mogą się zapiec, śruby opasek mogą się zerwać i konieczne będzie użycie szlifierki. Nowy tłumik musi zostać podłączony w szczelny sposób przy użyciu specjalnej pasty. Dlatego zalecamy korzystanie z usług renomowanych specjalistów w okolicy.

 



Przeczytaj także

Ford Focus (Mk1, Mk2, Mk3) - Cena wymiany tłumika końcowego

Ford Focus (Mk1, Mk2, Mk3) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Focus to auto osobowe klasy kompakt produkowane przez amerykańską Ford. Jego produkcja rozpoczęła się w 1998 wydając na świat Forda Focus Mk1. Auto jak na swój czas miało bardzo futurystyczne linie nadwozia i deski rozdzielczej. Produkcja Focusa trwa do dzisiaj w czwartej generacji Mk4....

więcej

Opel Corsa (C, D) - Cena wymiany tłumika końcowego

Opel Corsa (C, D) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Opel corsa to niemiecki samochód klasy aut miejskich produkowany od 1982 roku do teraz. Przez ten czas powstało już 6 generacji nazwach Corsa A, Corsa B, Corsa C, Corsa D, Corsa E oraz Corsa F. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d oraz 5d (oraz kombi w Corsie B). Poza Europą znaleźć...

więcej

BMW Serii 5 (E39) - Cena wymiany tłumika końcowego

BMW Serii 5 (E39) - Cena wymiany tłumika końcowego

 BMW Serii 5 to niemieckie auto klasy wyższej produkowane od 1972 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 8 generacji modelu. BMW opisuje swoje modele litera i cyfrą. W tym wypadku modele to np. BMW 5 E39, BMW 5 E60. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan oraz kombi.

więcej

Fiat Punto (II) - Cena wymiany tłumika końcowego

Fiat Punto (II) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Fiat Punto to włoskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane w latach 1993-2018. W tym czasie powstały trzy generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan oraz kabriolet. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Opel Corsa, Renault Clio czy Nissan Micra.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę