Średnia cena usługi: od 381,88 PLN do 872,90 PLN
Czym jest filtr cząstek stałych?
Jest to filtr montowany w silnikach diesla, który ma za zadanie oczyszczać gazy spalinowe z cząstek sadzy. Wprowadzenie filtru DPF pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu wydzielajacego się z rury wydechowej. Jest to zatem element odpowiedzialny za zmniejszanie emisji szkodliwych substancji zawartych w spalinach.
Co niszczy filtry DPF?
Podczas eksploatacji auta, głównie jeżdżąc tylko po mieście, kanaliki wkładu filtracyjnego zapychają się tym, co się nie dopaliło. Duże znaczenie ma także stosowanie odpowiednich olejów silnikowych. Wpływ na zapychanie się filtra ma również jazda z niedrożnym filtrem powietrza czy tankowanie paliwa o niskiej jakości.
Regeneracja, wypalanie, czyszczenie filtra DPF
Regeneracja filtra cząstek stałych ma na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności oraz przepustowości filtra. Proces ten ma spowodować że filtr DPF zostanie oczyszczony z sadzy a także wielu innych zalegających w nim popiołów i osadów. Filtr cząstek stałych nie może zostać zregenerowany tylko wtedy gdy jest uszkodzony mechanicznie. Jeśli filtr DPF jest całkowicie zniszczony, wymieniany zostaje wkład filtra na fabrycznie nowy.
Honda Jazz II była produkowana w latach 2001 - 2008. Zbudowana na bazie globalnej płyty podłogowej Global Small Car. W 2005 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i...
Citroen Berlingo II produkowany od 2008 do 2018r. Jest to kolejna generacja małego pojazdu dostawczego koncernu PSA. W 2012r. przeprowadzono pierwszy face lifitng, a 3 lata później kolejną...
Siódma generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 2000r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu...
Siódma generacja Hondy Accord została zaprezentowana w 2003, a okres produkcji to lata 2002 - 2008. Oferowany w wersji sedan oraz kombi. Zdobywca tytułu Japońskiego Auta Roku 2002/2003. W...