Układ wydechowy składa się z kilku elementów, m.in: kolektora wydechowego, katalizatora, opcjonalnie filtra DPF, łącznika elastycznego, tłumika środkowego i końcowego. Tłumik końcowy jest jednym z tańszych elementów i odpowiada za odprowadzenie spalin za tył pojazdu oraz zmniejszenie hałasu powstałego w procesie spalania. Ulega uszkodzeniom chemicznym oraz mechanicznym.
Cena wymiany tłumika końcowego w Fiacie 500 została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego tłumika końcowego oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi i ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena tłumika | Czas wymiany | Cena całkowita | Lista serwisów |
II | 300 zł | 30 minut | 360 zł | Wybierz serwis |
Czas wymiany tłumika końcowego zależy od typu układu wydechowego oraz jego aktualnego stanu. Spotyka się podwójne układy wydechowe z dwoma tłumikami końcowymi. Znaczenie ma także stan śrub, ponieważ do wymiany starego zardzewiałego tłumika potrzebna może być szlifierka. Dopiero przecięcie zapieczonych śrub i wybicie obejmy pozwoli zamontować nowy tłumik. W przypadku Fiata 500 czas potrzebny na wymianę tłumika końcowego to 30 minut.
Fiat 500 to włoskie auto osobowe klasy aut najmniejszych produkowane od 2007 roku do dzisiaj. Model ten pierwotnie produkowany także w latach 1957-1975. Współczesny Fiat 500 doczekał się jednej generacji i liftingu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Opel Adam, Toyota Aygo czy Volkwsgane Up!.
Znajdź serwis w Twojej okolicy |
||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Tłumik końcowy w samochodzie wymieniany jest tylko na skutek jego uszkodzenia. Uszkodzenia mogą powstać w sposób chemiczny, przez utlenianie i korozję oraz mechaniczny. Tłumik może zostać urwany lub wgnieciony podczas najeżdzania na wysoki krawężnik czy inne przeszkody. Przepływające przez układ wydechowy spaliny o wysokiej temperaturze także nie są dla niego objętne. Wzrosty temperatury i nagłe chłodzenia np. wodą z kałuży mogą doprowadzić do naprężeń i pęknięć.
Spawanie tłumika to rozwiązanie tymczasowe, jednak w niektórych sytuacjach bardziej ekonomiczne. Zaspawanie jednego otworu może kosztować 40-130 zł. Niestety, jeżeli pojawiła się jedna nieszczelność, w niedługim czasie można spodziewać się kolejnej. Cena zaspawania dwóch dziur w tłumiku może kosztować tyle, co nowy element, dlatego do naprawy trzeba podejść indywidualnie.
Wymiana tłumika jest czynnością stosunkowo szybką do przeprowadzenia i prostą. Jak w większości przypadków i tutaj mogą wystąpić niespodziewane utrudnienia. Układ wydechowy to element rozgrzewający się do wysokiej temperatury i studzony np. wodą z kałuż na drodze. Elementy mogą się zapiec, śruby opasek mogą się zerwać i konieczne będzie użycie szlifierki. Nowy tłumik musi zostać podłączony w szczelny sposób przy użyciu specjalnej pasty. Dlatego zalecamy korzystanie z usług renomowanych specjalistów w okolicy.
Znajdź serwis w Twojej okolicy |
||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów
Toyota Avensis to japońskie auto osobowe klasy średniej produkowane w latach 1997-2018. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Auto występowało w nadwoziu sedan, liftback oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Mondeo, Renault Laguna, Volkswagen Passat czy Mazda 6.
Seat Ibiza to hiszpańskie auto osobowe klasy aut miejskich, produkowane od 1984 do dzisiaj. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Fiat Punto, Honda Jazz czy Renault Clio.
Opel Zafira to niemiecki minivan klasy kompakt produkowany w latach 1999-2019. Przez 20 lat produkcji powstały 2 generacje tego auta. Opel Zafira A i Opel Zafira B. Bezpośrednią konkurencją Zafiry jest Renault Scenic, Volkswagen Touran czy Toyota Corolla Verso.
Fiesta to samochód osobowy klasy miejskiej produkowany przez amerykańską markę Ford. Jego produkcja rozpoczęła się w 1976 roku i trwa do dziś. Przez ten czas powstało aż 7 generacji tego modelu. Jak to w koncernie Forda, generacje opisywane są cyfrą i literami Mk. np. Fiesta Mk4, Fiesta...