Peugeot 206 - Cena wymiany tłumika końcowego

Układ wydechowy składa się z kilku elementów, m.in: kolektora wydechowego, katalizatora, opcjonalnie filtra DPF, łącznika elastycznego, tłumika środkowego i końcowego. Tłumik końcowy jest jednym z tańszych elementów i odpowiada za odprowadzenie spalin za tył pojazdu oraz zmniejszenie hałasu powstałego w procesie spalania. Ulega uszkodzeniom chemicznym oraz mechanicznym.

Ile kosztuje wymiana tłumika końcowego w Peugeocie 206?

Cena wymiany tłumika końcowego w Peugeocie 206 została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego tłumika końcowego oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi i ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.

Peugeot 206 — wymiana tłumika końcowego — Cennik
Generacja Śr. cena tłumika Czas wymiany Cena całkowita Lista serwisów
I 270 zł 25 minut 318 zł Wybierz serwis

 Ile trwa wymiana tłumika końcowego?

 Czas wymiany tłumika końcowego zależy od typu układu wydechowego oraz jego aktualnego stanu. Spotyka się podwójne układy wydechowe z dwoma tłumikami końcowymi. Znaczenie ma także stan śrub, ponieważ do wymiany starego zardzewiałego tłumika potrzebna może być szlifierka. Dopiero przecięcie zapieczonych śrub i wybicie obejmy pozwoli zamontować nowy tłumik. W przypadku Peugeota 206 czas potrzebny na wymianę tłumika końcowego to 25 minut.

peugeot 206 cena wymiany tlumika koncowego

Peugeot 206 to francuski samochód klasy aut miejskich produkowany w latach 1998-2009. Przez ten czas powstała tylko jedna wersja tego modelu. Auto sprzedawane było w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan, kabrio oraz kombi.

Kiedy wymienić tłumik końcowy w samochodzie?

 Tłumik końcowy w samochodzie wymieniany jest tylko na skutek jego uszkodzenia. Uszkodzenia mogą powstać w sposób chemiczny, przez utlenianie i korozję oraz mechaniczny. Tłumik może zostać urwany lub wgnieciony podczas najeżdzania na wysoki krawężnik czy inne przeszkody. Przepływające przez układ wydechowy spaliny o wysokiej temperaturze także nie są dla niego objętne. Wzrosty temperatury i nagłe chłodzenia np. wodą z kałuży mogą doprowadzić do naprężeń i pęknięć.

Objawy i przyczyny uszkodzenia tłumika końcowego

  • Głośna praca - jednym z zadań tłumika jest wyciszanie dźwięku fal wydostającego się gazu, stąd nazwa tłumik. Jeżeli w układzie wydechowym, szczególnie w tłumiku pojawi się dziura, poziom hałasu w kabinie oraz poza nią znacznie wzrośnie. Do tego stopnia, że jazda na dłuższym dystansie będzie uciążliwa.
  • Metaliczne uderzenia - tłumik zawieszony jest na gumowych wieszakach. Poza zerwaniem wieszaka, może przerdzewieć i odpaść jego przyspawane metalowe ucho. Metaliczne uderzenia na nierównościach mogą wskazywać na uszkodzone mocowanie tłumika, obijającego się o podwozie. Uderzenia te czuć też pod nogami.
  • Spaliny wydobywające się spod auta - układ wydechowy odprowadza spaliny od silnika do tylnej części auta. W szczelnym układzie spaliny powinny być widoczne za tylnym zderzakiem. Jeżeli np. w zimie widać parę wydobywającą się spod tylnej części auta, świadczyć to może o nieszczelności tłumika końcowego.
  • Zmniejszenie mocy silnika - układy wydechowe projektowane są pod kątem zachowania prawidłowej dynamiki przepływu spalin. Jakiekolwiek zaburzenia strumienia gazów mogą wpłynąć na prawidłową pracę silnika. Jeżeli w układzie wydechowym znajdzie się nieszczelność, lub wręcz pokaźna dziura, silnik może stać się mniej wydajny. Objawiać się to może spadkiem mocy.

Spawać tłumik, czy wymienić na nowy?

 Spawanie tłumika to rozwiązanie tymczasowe, jednak w niektórych sytuacjach bardziej ekonomiczne. Zaspawanie jednego otworu może kosztować 40-130 zł. Niestety, jeżeli pojawiła się jedna nieszczelność, w niedługim czasie można spodziewać się kolejnej. Cena zaspawania dwóch dziur w tłumiku może kosztować tyle, co nowy element, dlatego do naprawy trzeba podejść indywidualnie.

Gdzie oddać auto na wymianę tłumika końcowego?

Wymiana tłumika jest czynnością stosunkowo szybką do przeprowadzenia i prostą. Jak w większości przypadków i tutaj mogą wystąpić niespodziewane utrudnienia. Układ wydechowy to element rozgrzewający się do wysokiej temperatury i studzony np. wodą z kałuż na drodze. Elementy mogą się zapiec, śruby opasek mogą się zerwać i konieczne będzie użycie szlifierki. Nowy tłumik musi zostać podłączony w szczelny sposób przy użyciu specjalnej pasty. Dlatego zalecamy korzystanie z usług renomowanych specjalistów w okolicy.

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Mazda 3 (I) - Cena wymiany tłumika końcowego

Mazda 3 (I) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Mazda 3 to japońskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane od 2003 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan oraz hatchback 5d. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Kia Cee'd, Honda Civic, Seat Leon czy Renault Megane.

więcej

Volkswagen Touran (I, II) - Cena wymiany tłumika końcowego

Volkswagen Touran (I, II) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Volkswagen Touran to niemiecki samochód osobowy typu minivan produkowany od 2003 roku do dzisiaj. W tym czasie powstały dwie generacje tego modelu. Bezpośrednią konkurencją dla Tourana jest Ford C-Max, Opel Zafira czy Citroen C4 Picasso.

więcej

Audi A6 (C5) - Cena wymiany tłumika końcowego

Audi A6 (C5) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Audi A6 to niemiecki samochód klasy premium, którego produkcja rozpoczęła się w 1994 roku i trwa do dzisiaj. Przez ten czas powstało 5 generacji tego modelu. Audi oznacza swoje generacje modelu A6 liczbą C i cyfrą. W ten sposób modele nazywane są Audi A6 C5, Audi A6 C6 itd. Auto...

więcej

Opel Astra (G, H) - Cena wymiany tłumika końcowego

Opel Astra (G, H) - Cena wymiany tłumika końcowego

 Opel Astra to jeden z najpopularniejszych modeli samochodów klasy kompaktowej, którego produkcja rozpoczęła się w 1991 roku. Obecnie Produkowana jest już piąta generacja modelu opisana literą K. Samochód występował w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan oraz kombi.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę