Toyota Avensis T27 diesel - cena przeglądu okresowego dużego

 

Obsługa okresowa to cyklicznie wykonywane czynności określone przez producenta danego samochodu. Mają one na celu zapobieganie przedwczesnemu zużywaniu się części, utrzymywanie pojazdu w gotowości technicznej, zmniejszenie kosztów jego utrzymania oraz wydłużanie opłacalnego okresu użytkowania samochodu. Obsługa Techniczna określona jest skrótami OT-1, OT-2 itd, w zależności od przebytych kilometrów lub upłyniętego czasu. Podczas przeglądu okresowego sprawdzane zostają wymienione na dedykowanej liście elementy samochodu oraz wymienione w przypadku stwierdzenia takiej konieczności, po akceptacji ze strony właściciela pojazdu.

Poniższy zakres przeglądu okresowego przygotowany został na przykładzie silników diesla 1.6, 2.0 i 2.2 D-4D generujących moce od 112 do 177 KM. Przegląd ten trwa ok. 3 godziny. Cena przeglądu okresowego wykonywanego po 30 tyś. km / 24 miesiącach wraz z zakupem części koniecznych do wymiany uwzględnionych przez producenta oraz przeprowadzeniem wyszczególnionych kontroli zaczyna się od ok. 690. Cena ta wzrośnie w zależności od zamontowanego silnika oraz wyposażenia pojazdu.

toyota avensis t27 przegląd po 2 latach

W przeglądzie i obsłudze okresowej Toyoty Avensis z silnikami diesla po 30 tyś. km / 24 miesiącach zawiera się:

Podstawowa obsługa silnika:

  • wymiana oleju silnikowego z filtrem oleju
  • sprawdzenie napinacza i paska osprzętu, wymiana w razie konieczności
  • sprawdzenie układu chłodzenia pod kątem wycieków. Sprawdzenie stanu płynu chłodzącego i ewentualne uzupełnienie
  • sprawdzenie stanu układu wydechowego
  • odczytanie kodów błędów
  • sprawdzenie elementów sterowania pracą silnika (przewody, rurki, elektryka)
  • sprawdzenie filtra powietrza, ewentualna wymiana

Układ hamulcowy:

  • sprawdzenie działania pedału hamulca
  • sprawdzenie stanu hamulców tarczowych przednich i tylnych
  • sprawdzenie i regulacja hamulca ręcznego
  • sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych
  • wymienić płyn hamulcowy

Układ kierowniczy:

  • sprawdzenie całego układu kierowniczego pod kątem uszkodzeń i wycieków

Układ sprzęgła i skrzyni biegów:

  • sprawdzenie przegubów homokinetycznych pod kątem uszkodzeń i wycieków
  • sprawdzenie działania mechanizmu zmiany biegów
  • sprawdzenie poziomu płynu do sprzęgła, ewentualne uzupełnienie

Układ zawieszenia i koła:

  • sprawdzenie stanu opon
  • sprawdzenie ciśnienia w oponach i ewentualna korekta
  • sprawdzenie stanu zawieszenia

Układ elektryczny:

  • zresetowanie wskaźnika przeglądu

Elementy wewnętrzne:

  • wymiana filtra kabinowego przeciwpyłkowego
  • sprawdzenie pasów bezpieczeństwa

Elementy zewnętrzne:

  • sprawdzenie wycieraczek i układu spryskiwaczy
  • sprawdzenie nadwozia pod kątem korozji i uszkodzeń
  • sprawdzenie stanu dolnej powłoki ochronnej i lakieru zewnętrznego

Przeprowadzenie jazdy próbnej podczas której dokonuje się sprawdzenia działania silnika, układu kierowniczego i hamulcowego oraz ogrzewania i klimatyzacji.




Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

Przeczytaj także

Czy opony bieżnikowane są trafnym wyborem?

Czy opony bieżnikowane są trafnym wyborem?

Kwestia bieżnikowania opon jest bardzo zróżnicowana, ponieważ są zwolennicy oraz przeciwnicy, a każda ze stron ma całą masę argumentów na ten temat. Jedni uważają, że bieżnikowane opony to dobre i niedrogie rozwiązanie, a inni twierdzą, że jest to jedna z najgorszych opcji. Kto ma więc rację i...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Darmowa porada mechanika