Toyota Avensis drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany w latach 2002 - 2009. Konstrukcyjne auto niewiele różni się od swojego poprzednika, jednak jego sylwetka została odświeżona przez co stała się bardziej spójna. W 2006 roku auto poddano faceliftingowi. W ofercie Toyota Avensis II było 5 silników od 110KM do 170KM oraz 4 silniki diesla od 116KM do 177KM.
Paliwo | Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ | |||
R134a |
||||||
Benzyna |
1.6 VVT-i 110KM 81kW |
460 |
||||
1.8 VVT-i 129KM 95kW | 460 | |||||
2.0 VVT-i 147KM 108kW | 460 | |||||
2.4 i 16V D-4 163KM 120kW | 460 | |||||
Diesel |
2.0 D-4D 116KM 85kW | 460 | ||||
2.0 D-4D 126KM 93kW | 460 | |||||
2.2 D-4D 150KM 110kW | 460 | |||||
2.2 D-4D 177KM 130kW | 460 |
W powyższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Średni koszt 100 gram czynnika chłodniczego typu R134a to ok. 30zł brutto, a koszt podłączenia maszyny do opróżnienia i czyszczenia układu to ok. 123zł brutto.
Białystok | 83-205 PLN | Umów wizytę |
Bydgoszcz | 102-187 PLN | Umów wizytę |
Gdańsk | 75-150 PLN | Umów wizytę |
Gorzów Wielkopolski |
125-400 PLN | Umów wizytę |
Katowice | 99-160 PLN | Umów wizytę |
Kielce | 87-353 PLN | Umów wizytę |
Kraków | 130-184 PLN | Umów wizytę |
Lublin | 100-200 PLN | Umów wizytę |
Łódź | 130-164 PLN | Umów wizytę |
Olsztyn | 110-177 PLN | Umów wizytę |
Poznań | 105-129 PLN | Umów wizytę |
Szczecin | 76-121 PLN | Umów wizytę |
Toruń | 50-250 PLN | Umów wizytę |
Warszawa | 120-249 PLN | Umów wizytę |
Wrocław | 133-250 PLN | Umów wizytę |
Zielona Góra | 100-150 PLN | Umów wizytę |
Profesjonalne serwisy klimatyzacji w pierwszej kolejności wyciągają pozostały czynnik z olejem, oczyszczają układ z wilgoci oraz sprawdzają szczelność układu. Dopiero sprawny układ klimatyzacji może zostać ponownie napełniony wraz ze świeżym olejem do smarowania sprężarki. Klientowi przyjdzie w takim wypadku zapłacić za ilość brakującego czynnika po napełnieniu. Najwięcej zapłacą Ci, którzy w wyniku nieszczelnego układu stracili cały czynnik chłodniczy.
Najbardziej popularnym czynnikiem chłodniczym w obecnie użytkowanych samochodach jest R134a, który wyszedł z obiegu w przypadku samochodów produkowanych po 2011 roku. Na jego miejsce pojawił się HFO-1234af, który jest kilkukrotnie droższy i mniej wydajny, jednak według ekologów bardziej ekologiczny. W celu zmuszenia kierowców przejścia na nowy czynnik, podniesiono w ostatnim czasie drastycznie cenę starego czynnika R134a. To kolejny powód dla którego warto pojechać do specjalistycznego warsztatu, a nie nabić drogi czynnik, który ujdzie do atmosfery w ciągu miesiąca, czy nawet kilku dni.
Gdzie nabić klimatyzację? | ||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Napełninie klimatyzacji to jedna z najpopularniejszych usług związanych z serwisem klimatyzacji w Polsce. Usługę tę świadczą zarówno warsztaty zajmujące się klimatyzacją kompleksowo, jak i nieprofesjonalne przedsiębiorstwa czyniąc sobie z tego dodatkowe źródło dochodu. Czy ma znaczenie, kto nabije nam klimatyzację? Okazuje się, że tak. Częstym problemem kierowców jest ubytek czynnika chłodniczego niedługo po napełnianiu układu. Wynika to właśnie z nieprofesjonalnego podejścia, gdzie napełnianie klimatyzacji jest przeprowadzane bez sprawdzenia szczelności układu. Dodatkowo, drożejący czynnik chłodniczy powoduje, że nieprofesjonalne warsztaty napełniają układ gazem LPG, który jest nieporównywalnie tańszy. Jest to procedura nielegalna i bardzo niebezpieczna.
Czynnik chłodniczy ma na tyle małe cząsteczki, że jego ubytek w ilości 50-100 gram na rok jest akceptowalny. Aby nie dopuścić do zbyt niskiego poziomu czynnika zaleca się napełnić sprawną klimatyzację raz na 2 lata. Zbyt niska ilość czynnika doprowadzi do uszkodzenia bardzo drogiej sprężarki klimatyzacji oraz spowoduje korozję innych elementów układu.
Toyota Avensis drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany w latach 2002 - 2009. Konstrukcyjne auto niewiele różni się od swojego poprzednika, jednak jego sylwetka została odświeżona przez co stała się bardziej spójna. W 2006 roku auto poddano faceliftingowi. W ofercie Toyota...
Prezentowana Toyota Avensis T27 to III generacja tego modelu. Jej produkcja ruszyła już w 2009 roku, jednak omawiany wariant to model po drugim faceliftingu produkowany od 2015 roku. Samochód dostępny był w nadwoziu kombi oraz sedan, a pod maskę trafiło 7 silnikow. 3 benzynowe o pojemności 1.6...
Prezentowana Toyota Avensis T27 to III generacja tego modelu. Jej produkcja ruszyła już w 2009 roku, jednak omawiany wariant to model po drugim faceliftingu produkowany od 2015 roku. Samochód dostępny był w nadwoziu kombi oraz sedan, a pod maskę trafiło 7 silnikow. 3 benzynowe o pojemności...
Prezentowana Toyota Avensis T27 to III generacja tego modelu. Jej produkcja ruszyła już w 2009 roku, jednak omawiany wariant to model po drugim faceliftingu produkowany od 2015 roku. Samochód dostępny był w nadwoziu kombi oraz sedan, a pod maskę trafiło 7 silnikow. 3 benzynowe o pojemności...