Seat Toledo II, 2000 r. 2.3 V5 150KM, AGZ
Witam. W moim aucie najprawdopodobniej zanosi się na wymianę rozrządu, takie hasło padło ostatnio gdy robiłem przegląd okresowy i jednocześnie kilka czynności serwisowych typu wymiana oleju. Mechanik stwierdził że auto równie dobrze może jeszcze przejechać kilka tys km jak i stanąć tuż za bramą warsztatu. Rozrząd w tym silniku jest na dwóch łańcuchach i faktycznie już słychać jak brzęczy, trochę jak stary diesel. Do tego są wycieki oleju prawdopodobnie spod pokrywy zaworów - silnik jest trochę zabrudzony - i generalnie co jakiś czas musiałem robić dolewki bo poziom oleju na bagnecie wydawał się zaniżony. Przebieg auta wg licznika to 251 tys km. Na razie poza hałasowaniem łańcuchów i ubytkami oleju nie ma innych oznak w rodzaju jakichś strasznych spadków mocy i od czasu do czasu na dwójce przy przyspieszaniu jakby lekko go przytyka. I teraz aby wymienić rozrząd w tym silniku konieczne jest ponoć jego wyjęcie, do tego gdzieś czytałem ze wraz z rozrządem trzeba wymieniać sprzęgło, które w tym aucie posiada dwumas wiec w perspektywie są to jakieś astronomiczne koszty. Pytanie najlepiej do Mechaników z Lublina i okolic czy ktoś z Państwa zna ten silnik i potrafi określić ile orientacyjnie kosztowałaby wymiana rozrządu (robocizna + części). Pytam ponieważ auto jest już mocno wiekowe i taka operacja wydaje się średnio opłacalna.
Marii Koryznowej 2d, Lublin
Witam, tak jak Pan napisał najlepiej wyciągnąć silnik, koszt wymiany rozrządu 900zł + części 1000zł. Pozdrawiam
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.