POWRÓT

OPEL Astra IV (J), rocznik 2012, silnik 1.4 A14XER

usterka ABS

Po niedługim czasie od momentu rozpoczęcia jazdy na desce rozdzielczej zapalają się i przy włączonym silniku wciąż się świecą lampki: kontrolna silnika, układu ABS i elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji.
Proszę o pomoc w diagnozie opisanego wyżej problemu.

Aktualizacja 1
Dodam jeszcze, że na wyświetlaczu środkowym pokazuje się komunikat "Sprawdź system ESP".

Autoserwis dokonał diagnostyki przy użyciu komputera tech/2 midi.

Wyświetlone zostały następujące 3 kody DTC:
1. Moduł sterujący wspomaganego układu kierowniczego - U04515 - 00 Bajty objawu - Odebrano nieważne dane z modułu sterującego elektronicznego układu hamulcowego (opis kodu) - Wadliwe działanie (opis objawu)
Status:
Historyczny
Bieżący status kodu DTC Nie bieżący
Status historii DTC Historyczny
Bieżący
Ten cykl zapłonu Nie wykonano
2. Moduł sterujący silnika - C1226 - 00 Bajty objawu - Charakterystyka obwodu czujnika prędkości obrotowej prawego przedniego koła - ___
Status:
Ostatni test Nieudany bieżący kod DTC
Od skasowania DTC Pomyślny i nieudany
Status historii DTC Historyczny
Status MIL Wymagany
3. Moduł sterujący elektronicznego układu hamulcowego - C0440 - 5A Bajty objawu - Obwód czujnika prędkości obrotowej prawego przedniego koła - Nieprawdopodobny (opis objawu)
Status:
Historyczny
Ten cykl zapłonu Nie wykonano
Bieżący status kodu DTC Nie bieżący
Status historii DTC Historyczny
Status MIL Niewymagany

Autoserwis wymienił dostarczony przeze mnie nowy zamiennik ww. czujnik firmy ATE. Nie spowodowało to usunięcia usterki.
Zareklamowałem błędną diagnozę, która naraziła mnie na zbędne koszty wymienionej części i wykonanej robocizny.
Autoserwis wskazuje, że przyczyną nieskuteczności naprawy usterki jest wadliwość dostarczonej przeze mnie części, nie przedstawiając na to żadnego dowodu.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mobilna autodiagnostyka komputerowa
UMÓW WIZYTĘ
ANDRZEJ | Mobilna autodiagnostyka komputerowa

śródmiescie, Wałbrzych

Check silnika to konkretna usterka zapisana w sterowniku silnika,a błędy z elektroniki hamulców to czesto są w zestawie z usterką silnika lub osprzętu, lecz niekoniecznie.Po zgaszeniu silnika sterownik sie resetuje.Po uruchomieniu wyłapuje problem i zapala kontrolkę.Trzeba zrobić diagnostykę komputerową dobrym sprzętem ,kody i opis po polsku


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI