POWRÓT

Citroen C5 X7 2014

Tuleje wahacza przedniego w zawieszeniu hydropneumatycznym

Czy wmiana tulei wahacza przedniego (dół) w Citroenie C5 X7 o hydropneumatycznym zawieszeniu jest zabiegiem wyjątkowo jakoś złożonym/trudnym?

Człowiek w serwisie tak to przedstawił. Nie chciał nawet wdawać się w rozmowę o możliwości zamontowania zastępnika całego wahacza Delphi. Stwierdził też, że montowanie odbywa się z zastowoaniem specjalistycznego sprzętu a wadliwy montaż powoduje szybsze zużywanie się wahacza.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
AUTO-REWERS
UMÓW WIZYTĘ
Bogdan | AUTO-REWERS

Dominów 91, LUBLIN

Poprostu nie chciało mu się robić montaż nie jest ani łatwy ani prosty ale nie niemożliwy.

Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Jest trochę zabawy, ale też bez przesady. Wadliwy montaż zawsze przyczynia się do szybszego zużycia elementu.

"Auto Serwis Kaliska"
Piotrek | "Auto Serwis Kaliska"

ul. Kaliska 13, Warszawa

Wymiana wahacza nie jest problematyczna.

Stacja Obsługi Samochodów Andrzej Kulawik
UMÓW WIZYTĘ
Zbigniew | Stacja Obsługi Samochodów Andrzej Kulawik

ul. Bokserska 9, Warszawa

Nie jest to bardzo trudne w warunkach warsztatowych, to normalne zadanie dla każdego warsztatu. Ze specjalistycznego sprzętu używa się np. prasy czy ściągacza, i tak, wadliwy montaż powoduje szybsze zużywanie się wahacza. Raczej wymieniłbym tuleje aniżeli cały wahacz - wymiana całego wahacza nie leży w interesie Pańskiego portfela.

Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam , na początek proszę zmienić warsztat, jesteśmy po to aby pomagać , a nie szkodzić, tuleje wahaczy w zawieszeniu pneumatycznym , czy też hydropneumatycznym faktycznie wymagają od mechaników dużej wiedzy - z uwagi na to że ich konstrukcja odbiega często od budowy zwykłych tulei stosowanych w normalnych zawieszeniach -wiąże się to z dużo większym zakresem pracy takiego zawieszenia, tuleje te muszą być staraninie i dokładnie ustawione w wahaczu tak jak przewiduje to service manual, - nie może to być zrobione na odwal, na oko - bo to skraca bardzo drastycznie życie takiego zawieszenia, - i tu człowiek z serwisu miał rację, ale to wszystko - nadmienię jeszcze że czasami jest konieczne posiadanie odpowiedniego komputera diagnostycznego - który - jeśli jest taki wymóg w danym aucie umożliwia zamrożenie regulacji wysokości zawieszenia w celu wymiany właśnie takich elementów, Pozdrawiam


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI

Darmowa porada mechanika