POWRÓT

Opel Insignia 2010r 96kw/131km 2.0 cdti

Problem z Wypalaniem DPF

Witam,
Miesiąc temu zaczęły się u mnie problemy z DPF-em.
-Zapchał się filtr cząstek stałych, sprawdzając w aplikacji OPL DPF Monitor Lite poziom zapchania wynosił 107%.
Pojechałem do warsztatu, gdzie stwierdzono z góry że będzie trzeba go wyczyścić ręcznie. Oczywiście zgodziłem się, następnie mechanik zadzwonił że sonda jest do wymiany, również zgodziłem się po czym zatwierdził że już nie będzie problemów z wypalaniem.
-Jakieś dwa tygodnie jadąc na wakacje zaczęło się wypalanie dpf-u po czym czym wyskoczył błąd "Awaria Pojazdu-skontaktuj się z serwisem" stracił moc, pojechałem do miejscowego warsztatu na komputerze wyszło "czujnik ciśnienia DPF" niestety nie mógł skasować komputerowo błędu.
-Wracając z wakacji niestety dpf już się nie wypalił więc pojechałem do warsztatu w którym wymienili sondę i go czyścili.
Tym razem mimo że aplikacja pokazywała 110% zapchania wypalili go komputerowo bez żadnego czyszczenia i skasowali błąd którego mechanik w Sarbinowie nie mógł skasować. co mnie zdziwiło Mechanik zaczął szukać przyczyny w turbinie, a nie w błędzie który pokazał komputer, tj Czujnik ciśnienia dpf. I stwierdził że turbina jest do regeneracji.
-Obecnie zbliża się pierwsze wypalanie po reklamacji w danym warsztacie, wczoraj przy 76% zapchania dpf pojechałem spróbować go wypalić na autostradę, lecz temperatura spalin osiągała max 400stopni i wypalanie się nie udało(obecnie aplikacja pokazuje 78% zapchania i sądzę że znowu się nie uda jej wypalić).
-Moje pytanie jest takie czy faktycznie może być to przez to że turbina nadaje się "niby" do regeneracji czy prędzej byłby to ten błąd który pokazywał komputer a mechanik postanowił go zlekceważyć czyli "czujnik ciśnienia dpf" a być może przyczyna leży jeszcze gdzie indziej ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
AUTO-NAPRAWA
Krzysztof | AUTO-NAPRAWA

ul. Gen. I.Prądzyńskiego 60, ŁÓDŹ

Ogólnie ujmując problemy Dpf zaczynają się od stanu układu wtryskowego.Wypalanie czy czyszczenie dpf jest operacją wtórną choć konieczną. Po kontroli elementów sterujących powtarzające się objawy zapchania skłaniają do kontroli układu wtryskowego i przewietrzania /EGR,przepustnica/. Czujnik ciśnienia Dpf określa różnice ciśnień na dpf a nie
ciśnienie doładowania.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI