POWRÓT

Olej silnikowy w zbiorniczku płynu chłodniczego - czy na pewno uszczelka?

Miałem wymieniany olej silnikowy, i mechanik kontrolnie zajrzał do zbiorniczka z płynem chłodzącym. Okazało sie, że mam tam troche oleju silnikowego czarnego, przepracowanego. Wiem, że to może być oznaka uszkodzonej uszczelki pod głowicą, ale czy wtedy nie powinny być ślady płynu chlodzącego w oleju? Olej wygladał normalnie.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Auto Elektronika Tomasz Doering

ul. Żymierskiego 11, Świebodzin

Proszę pierw sprawdzić wymiennik ciepła. Robi się to w ten sposób że dwa węże wodne odczepić od wymiennika ciepła i połączyć ze sobą żeby był obieg płynu chłodniczego ( wody ).
Ja już miałem kilka takich przypadków :-)

Porównaj ofert OC.

"El-Kam" Kamil Uzarek

Nałęczowska 55, Lublin

Najlepiej sprawdzić testerem do spalin który nakłada się na zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego.

PHU "Gremar" Cader Grzegorz

Łokietka 39, Kraków

100% chłodniczka oleju silnikowego.

Mobilny Serwis PAT-Adam Szafrański,mechanik mobilny,warsztat

Domaniów 124, Domaniów

Sprawdzić chłodnicę oleju przy podstawie filtra oleju,ewentualnie wymienić uszczelniacze przy chłodnicy oleju.
Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego powinien być syk powietrza.Przy uszkodzonej uszczelce głowicy powinny puchnąć węże lub też przegrzewać się będzie silnik i możne nie być kompresji w efekcie silnik nie będzie palił.

Marpol Mariusz Bzyl

Dębowa 18 , Ostrów Wielkopolski

Skontroluj wymiennik ciepła pod filtrem oleju ,niedawno Miałem taki przypadek w oplu Zafirze gdzie też dostał się olej do zbiorniczka płynu

Mechanika pojazdowa Michał Pietryka

Długa 17 , Józefów

moze byc chlodniczka ,uszczel glow, lub oringi w glowicy

Autoglas

Kapitańska 4, Gdynia

Albo chłodnica oleju, albo uszczelka pod głowicą.
Natomiast panowie z pozostałych komentarzy powinni się doszkolić z elementarnej wiedzy budowy głowicy silnika. Problem z puchnącymi wężami i spalinami w układzie chłodzenia to tylko jeden z wariantów awarii głowicy lub uszczelki pod głowicą i olej może dostawać się do płynu bez wspomnianego objawu.

Moto Naprawy Paweł Czentorycki

Zwierzyniecka 9, Gdańsk

Może być jeszcze chodniczka oleju uszkodzona.
pozdrawiam

Auto Tęcza - Usługi Motoryzacyjne

Sosnowa 22, Ełk

Częstą przyczyną jest chłodniczka oleju, cęsta usterka np. w Audi A6

Hienka AUTO SERWIS

Jeżynowa 15, Krakow

witam moze to byc uszczelka pod głowica ale moze byc tez chłodniczka oleju

MECHANIKA POJAZDOWA-MOTOCYKLOWA SLAWOMIR KNAPPE

Kowalew ul.Koscielna 6, Kowalew

Zrobić test uszczelki głowicy i przejrzeć układ chodzący.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat