Zobacz 97 pytań kierowców oraz 220 porad mechaników na temat typowych usterek i serwisowania samochodów marki Subaru : Forester, Impreza, Legacy, Outback, XV lub zadaj własne pytanie.
Dzien dobry, Subaru Forester 2.0 125 KM, I gen, zaczęło w czasie jazdy " wyrzucać" 5 bieg, reszta działa normalnie, co moze byc nie tak i jakie sa koszta?
Pacjent Subaru Legacy 2007 2m0 benzyna 165 KM. Problem to świecący się chce i Cruise migające. Problem mimo kasowania bledow wciąż się pokazuje. Niestety podczas wymontowywania zaworu egr celem wyczyszczenia rozpadł się on w rękach. Egr został usunięty i zaślepione otwory. Nie wiem czy to dobry pomysł. Auto nadal przerywa między 2,5 a 3,5 tys obrotow . Reakcja na wciskany gaz jest po chwili. Wcześniej przed tymi usterkami gdy miałam takie objawy udawałam się na dłuższą przejazd e i objawy znikały. Teraz niestety caly czas są. Nie wiem co robić dalej. Auto potrzebne do pracy.
Dzień dobry. Samochód podczas jazdy nagle zgasł i nie chciał ponownie odpalić. Po kilku dniach walki z nim odpalił na plaku i od tego czasu pracuje nie równo, jakby szedł nie na wszystkie gary. Po dodaniu gazu strzela w okolicach kolektora, który nagrzewa się do czerwoności wraz z sondą lambda, a podczas jazdy, jakby nie miał mocy. Zostały wymienione: świece, cewki, sprawdzone wtryski i nowy filtr paliwa niestety dalej to samo. Komputer niestety nie pokazuje żadnych błędów. Silnik nie posiada widocznych wycieków. Proszę o jakieś wskazówki, co mogę jeszcze sprawdzić. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Dlaczego-przyczyna włączania się samoczynnego rozrusznika tylko przy ciepłym silniku?Subaru justy 4 WD 1.3 86Kw 2002r.Bledow nie pokazuje przez OBD II
Witam chciał bym się dowiedzieć czy warto kupić ; Subaru impreza 2.0D z 2010r generacji GH. Czy naprawdę pali 7l/100km czy jest awaryjne plusy i minusy i czy są dostępne części.
Pacjent Subaru Forester Sg przedlift 2.0 125km(benzyna/gaz). Odpala normalnie na benzynie po czym po kilku sekundach gaśnie, bez szarpania bez innych objawów jakby ktoś go zgasił kluczykiem. Gdy po kilku odpaleniach osiągnie temp. odpowiednią do przełączenia sie na gaz, robi to i na gazie chodzi normalnie. w czym może być problem? Check engine sie nie zapalił.
Subaru outback 2.0 diesel 2011rok. Po rozgrzaniu silnika zaczyna kopcić na szaro dość gęsto, nie traci mocy
Witam posiadam forestera 2,5XT turbo wersja 230Km z automatem podciągnięta do 270KM r.2006. Auto jeździło ok do ostatniego momentu. Silnik zgaszony, po 3 dniach ponowne odpalenie auta i zdziwienie kompletny brak mocy powyżej 3 tyś. obr. Na benzynie w ogóle nie przyśpiesza, żeby jakoś pojechać trzeba zmieniać bieg na wyższy i trzymać poniżej 3tyś wtedy jakoś się toczy. Forek zagazowany i na gazie wchodzi na obroty do końca ale zachowuje się jakby zamiast tych 270 mial 70KM albo i mniej. Na postoju wchodzi na obroty bez najmniejszego problemu. Wciśniecie pedału i 8tyś w momencie. Żadnych błędów ECU. Myślałem że może coś przegryzło przewody(kiedyś miałem tak z gazem) ale wszystko wydaje się być ok. Forek podłączony pod kompa teoretycznie wszystkie parametry w normie. Wszyscy rozkładają ręce i mówią że to pewnie jakaś pierdółka, tylko nikt nie może stwierdzić co to. Mam to nieszczęście że mieszkam koło Wrocławia, a tu ciężko znaleźć jakiegoś mechanika do subaru. A dalsza jazda tym autem chyba tylko na lawecie. Może ktoś ma jakiś pomysł, albo zna dobry zakład. Który bez komputera jest w stanie naprawić to auto...
wyrzuca płyn Test CO2 negatywny dziś po wypłukaniu chłodnicy i założony nowy korek chłodnicy ale czy pomoże? Według mechanika węże ok Rok temu wymieniona chlodnica
Subaru Forester STurbo 2002 rok, problem- "falujace oborty" w przedziale 2500-3500 i różnie, raz jest , raz przestaje, nie utrzymuje równej predkości tylko przygazowuje i zwalnia kilka kilometrow na godzine na gazie i benzynie? od czego zaczac? Olsztyn
Dzień dobry wszystkim użytkownikom Subaru . Jestem nowa posiadaczką Subaru Trbeca z 2009 r 3.6 silnik mam problem z kontrolka cisnienia opon które wyświetla się na kompie . Bylam na 4 warsztatach i nic bo wersja Amerykańska w Olsztynie w salonie Subaru też nic nie mają oprogramowania do niego . Ogólnie ciśnienie jest ok było sprawdzane . Może ktoś mi podpowie co mam zrobić z tym problemem ? Mam też pytanie czy na przeglądzie samochodu będę mieć problemy przez ten czujnik ? Z góry dziękuję za wskazówki.
Witam, mam problem z holenderską instalacją LPG. Subaru Outback 2008, silnik 2,5 litra. Na benzynie działa bez zarzutu. Na gazie - jak już uda się przełaczyć - również. Problem jest w momencie przełączania z benzyny na gaz. Po nocy, na nie do końca rozgrzanym silniku nie da się w ogóle - silnik gaśnie a na tablicy wyświetla dyskotekę kontrolek z błędami. Przy całkowicie rozgrzanym silniku (po 10-15 minutach pracy) da się przełaczyć na LPG ale w momencie przełaczenia następuje wyraźne nieprzyjemne szarpnięcie silnika. Potem już działa normalnie. Reduktor wymieniony około 1,5 roku temu. Znajomy gazownik dwa razy zrobił czyszczenie wtrysków (nie pomogło) i rozłożył ręce - zaproponował wymianę całej instalacji LPG ale to jak strzelanie z armaty do komara, mam wrażenie że problem da się rozwiązac prościej tylko potrzeba prawidłowej diagnostyki. Problem zaczął się kilka miesięcy temu i wyraźnie narasta. Będę wdzięczny za pomoc, dziękuję. Tomek.
Witam. Mam Subaru outback 2004/2005 3.0 h6 z oryginalną instalacja LPG w fazie ciekłej icom. Od jakiegoś czasu mam wypadanie zapłonów na 1 i 2 cylindrze. Głowice po remoncie. Świece i cewki sprawdzone a zapłony dalej lecą. Ma ktoś pomysl co może być przyczyną?
Po odpaleniu do osiągnięcia 2 tys obrotów i jedna kreskę na obrotomierzu szarpie przy rozpędzaniu jak by dostał padaczki. Po osiągnięciu tych obrotów idzie normalnie jak by turbina się włączyła. Ostatnio jeszcze było tak że nie chcial odpalić rano dopiero po długim kręceniu odpalił. Wymienione przewodu cewka i świece nowe firmowe oraz wyregulowane zawory i sprawdzane później drugi raz
Mam taki problem - rzęzi w lewym kole i czuc, że hamuje to auto, jakby byla krzywa tarcza, lecz to nie to. Ściąga lekko w prawo, co jeszcze bardziej mnie irytuje. Bardzo prosze o podpowiedz, co sprawdzic czy naprawic.
Czy trzeba wyjąć silnik aby przeprowadzić regulację luzów zaworowych? Na tym portalu znalazłam informację dotyczącą silnika DOHC że bez problemu można bez https://dobrymechanik.pl/zapytaj-mechanika/czy-trzeba-wyjac-silnik-aby-przeprowadzic-regulacje-luzow-zaworowych.html Co do SOHC sama regulacja ponoć jest prostsza ale chyba trzeba więcej miejsca.
Mam Subaru Forester 2.0 z skrzynią CVT z 2018 roku. Czy przy prędkości ok 15km/godz powinien być słyszalny dźwięk piszczącego tarcia zwłaszcza przy wytracaniu prędkości? W serwisie twierdzą że taka jest charakterystyka pracy tej skrzyni.
Brak iskry na 2 cylindrach, Subaru Legacy 2.0 138km, zmieniona cewka to samo. Gdzie szukać przyczyny?
Witam Posiadam Subaru Forester z 2010 roku 2.0 z silnikiem boxer 150.KM Mam problem z filtrem dpf, mruga mi kontrolka cały czas choć filter był oczyszczony i nadal się pojawia ten problem. Mechanik mówi że zniknie ten problem ale nie chcę mi się w to wierzyć bo by najlepiej było sprawdzić lub co może być przyczyną takiego problemu? Proszę o porady
Nie posiadam informacji czy kiedykolwiek wymieniany był olej w skrzyni biegow. Na chwilę obecną nic złego się nie dzieje. Czy zalecana jest wymiana oleju metoda statyczną czy dynamiczną?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.