Opel Astra H GTC, 2005, Z16XEP
Witam,
Mam problem z moją Astrą H GTC, silnik Z16XEP. Mianowicie po nagrzaniu silnik gaśnie na wolnych obrotach,. Przy dojeżdżaniu do świateł, skrzyżowania i wrzuceniu na luz auto gaśnie, nie trzyma jałowych obrotów. W trakcie jazdy potrafi lekko szarpać przy puszczaniu pedału gazu. Wymienione świece, cewka zapłonowa, wyczyszczony kolektor ssący. Po zgaśnięciu silnik normalnie odpala i raz trzyma obroty a raz nie, nie ma reguły, raz tak raz tak.
Check nie zawsze się zapala. Ale po wypedałowaniu błędów komputer pokazuje a to raz EGR, a to znowu sonde lambda.
Pomóżcie
Aktualizacja 1
Filtra Dpf nie ma.
Przebieg 190k
Silniczka krokowego nie ma, jego rolę spelnia przepustnica. Była czyszczona.
Tydzień temu po wyczyszczeniu kolektora tester pokazał błąd sondy lambda 2, wg mechanika jest ona sprawna..
Ładna 22, Warszawa
Dzień dobry,
być może przyczyną jest niedrożny filtr DPF. Jaki jest przebieg auta? Czy zwiększa się poziom oleju? Gdyby się okazało, że to filtr zapraszamy na fachową regenerację.
F. Philipsa 8, Piła
witam, może to silniczek krokowy sterujący wolnymi obrotami ?
ul. Bokserska 9, Warszawa
Podłączyć tester i odczytać błędy
ul. Kaliska 13, Warszawa
Z16XEP to benzyna więc DPF nie ma. Ma za to kolektor twinport i zwykłe szklanki na zaworach. Sprawdź szczelność kolektora + sprawność klap i sprawdź luzy zaworowe.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.