Ford C-max 2.0 Dizel
Witam. W przedziale prędkości 100-120km/h drży mi kierownica. Podczas zwalniania/hamowania, także w tym przedziale kierownica drży. Przyznam że to kłopotliwe, bo to akurat ten przedział prędkości najczęściej utrzymywanej na trasie.
ul. Techniczna 1, Piaseczno
Opis wskazuje na zdeformowane przednie tarcze hamulcowe. Wprawiony mechanik wykona odpowiednią diagnozę w ok. 10 minut.
ul.Gronowa 3, Poznań
Jeżeli drżenie kierownicy objawia sie tylko w pewnym zakresie prędkości a wartości ciśnienia w kołach ustawione są prawidłowo to na 99% jest to tylko kwestia wyważenia kół. Podjedź do dobrego serwisu opon niech sprawdza ciśnienie w oponach i niech sprawdzą wyważenie kół. Pozdrawiam
ul.Gronowa 3, Poznań
zdeformowane tarcze objawiają sie w wiekszości przypadków tym ze :
- w czasie jazdy nie musi wystepowac drzenie kierownicy tylko kierownica zaczyna drżec od pewnej prędkosci tylko podczas hamowania i im wyzsza prędkośc tym kierownica drży mocniej
- równiez ale nie zawsze w tym przypadku pedał hamulca pulsuje podczas hamowania
Natomiast tak jak pisałem w poprzednim poscie drżenie w czasie jazdy tylko w pewnym zakresie predkosci w tym wypadku miedzy 100 a 120 daje na 99% diagnoze niewyważenia kół (+ korekta ciśnienia w oponach)
zacznij od tego bo koszt wymiany tarcz i klocków jest niewspółmiernie wiekszy niz wywazenie kola ;)
Toruńska 57, Bydgoszcz
Należy wykluczyć po kolei: spr. luzy w zawieszeniu ,wyważenie kół,stan opon i felg, zbieżność
ul. Żymierskiego 11, Świebodzin
Jeżeli opony są OK - to stawiam na WEWNĘTRZNY przegub na półosi . Ford tam stosował trzy ramienną gwiazdę na łożyskach igiełkowych, jak jest uszkodzony ten przegub - to półoś wpada w bicie i rezonans akurat około takiej prędkości :-))) Wiem, bo sam miałem Forda.
Szeroka 3a, Kobyłka
BICIE OPON (WADLIWE) USZKODZONE PRZEG.WEWNĘTRZNE LUB PODPORA PÓŁOSI PRAWEJ
Jerozolimskie 201, Warszawa
Koła do wyrażenia i to szybko bo zawieszenie będzie do roboty.
Mleczarska 7, Nowa Iwiczna
Każdy pisze co innego aż śmiać się chce ;)
Panowie czytajcie dokładnie pytanie. Jeżeli kierownica ma drgania podczas hamowania to czas wymienić ewentualnie przetoczyć tarcze hamulcowe. Jeżeli kierownica drga podczas jazdy to trzeba wyważyć koła i po problemie. Szybko, łatwo, tanio i przyjemnie a nie jakieś luzy, przeguby itp itd...
Długa 42, Kościan
prawdopodobie tarcze krzywe lub jakis luz na ukladzie zawieszenia lub kierowniczym
Pośpiecha 3. , Imielin
Dobrze wyważ koła. Sprawdź luzy w zawieszeniu i nie zapomnij sprawdzić łożysk .
Środkowa 49, Konstancin-Jeziorna
trzeba udać się na stację diagnostyczną i zrobić owalizacje na rolkach i wyjdzie czy tarcze czy luz w zawieszeniu czy niewyważone koła
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.