Przemysłowa 3, Chojnice
"Mały skromny warsztat,ale wszystko poszło sprawnie,i w założonym czasie,po zameldowania się na umówiona godzinę czekał Pan Leżaczek, uprzejmy,grzeczny,sprawnie wszystko wykonał w ciągu założonych 2 godzin z poślizgiem 15 minut na -jedna uwaga! dlatego w ocenie jakości jedna gwiazdka mniej a mianowicie - powinien siedzenia w naprawiony...",
Klient R, MB W 203
Jasna 3, Pawłówko, Chojnice
"Naprawa wykonana szybko i profesjonalnie Na bieżąco byłem informowany o przebiegu prac ",
Jarosław, Bmwx5
ROYAL AUTO - Niezależny serwis BMW
Przemysłowa 4e/16, Chojnice
"Odwiedziłem wiele mechaników i mogę śmiało powiedzieć, że w końcu znalazłem właściwego. Myślę, że słowo "mechanik" to za mało, Jordan to niezwykły pasjonat marki, pełen wiedzy, profesjonalnie podchodzący do każdego problemu, a przy tym niezwykle sympatyczny.
Za każdym razem mogłem liczyć na dokładne wytłumaczenie co było usterką, co wymaga...",
Radek, BMW e39 530iA
Przemysłowa 3, Chojnice
"Mały skromny warsztat,ale wszystko poszło sprawnie,i w założonym czasie,po zameldowania się na umówiona godzinę czekał Pan Leżaczek, uprzejmy,grzeczny,sprawnie wszystko wykonał w ciągu założonych 2 godzin z poślizgiem 15 minut na -jedna uwaga! dlatego w ocenie jakości jedna gwiazdka mniej a mianowicie - powinien siedzenia w naprawiony...",
Klient R, MB W 203
Jasna 3, Pawłówko, Chojnice
"Naprawa wykonana szybko i profesjonalnie Na bieżąco byłem informowany o przebiegu prac ",
Jarosław, Bmwx5
ROYAL AUTO - Niezależny serwis BMW
Przemysłowa 4e/16, Chojnice
"Odwiedziłem wiele mechaników i mogę śmiało powiedzieć, że w końcu znalazłem właściwego. Myślę, że słowo "mechanik" to za mało, Jordan to niezwykły pasjonat marki, pełen wiedzy, profesjonalnie podchodzący do każdego problemu, a przy tym niezwykle sympatyczny.
Za każdym razem mogłem liczyć na dokładne wytłumaczenie co było usterką, co wymaga...",
Radek, BMW e39 530iA
Odpowiedni luz zaworowy pozwala na prawidłową pracę silnika i szczelne zamknięcie komory spalania. Kolejnym aspektem jest chłodzenie zaworów poprzez ich styk z gniazdem zaworowym. Jeżeli luz zaworowy jest źle ustawiony, słyszalne będzie metaliczne cykanie spod maski, odczuwalny będzie spadek mocy, nierówne obroty na biegu jałowym oraz ogólne utrudnienie w uruchomieniu ciepłego silnika.
Nie w każdym samochodzie trzeba regulować luz zaworowy. Właściciele aut z silnikiem z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego mogą zapomnieć o tym problemie. Pozostali powinni wiedzieć, czy luz zaworowy kasowany jest za pomocą płytek (pastylek)/szklanek czy zwykłej śruby regulacyjnej. Częstotliwość regulacji luzu jest określana przez producentów i bardzo różni się w zależności od jednostki napędowej. Niektóre silniki wymagają regulacji co 10 tys. km. a inne pozwalają ograniczyć się do sprawdzenia i regulacji po 100 tys. km. Przy zasilaniu auta gazem LPG trzeba ten czas skrócić o połowę.
Cena ustawienia luzu zaworowego zależeć będzie od ilości zaworów w danej jednostce napędowej, typu silnika, a przede wszystkim metody regulacji luzu zaworowego. Zakup płytek czy szklanek do regulacji znacznie podnosi cenę w porównaniu do zwykłej regulacji śrubowej. Dla prostej konstrukcji koszt może zamknąć się w kwocie 200 zł, podczas gdy mocno rozregulowany układ wyposażony w szklanki może kosztować kilkaset złotych.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
benzyna skrzynia automat na zimnym silniku bardziej dynamiczny i szybszy niż przy ciepłym, poza tym przy dodawaniu gazu wszystko jest ok po puszczeniu stukot jakby zawory do regulacji tak nam powiedział mechanik inny znowu, że niby nie...
Witam.Mam problem z głośną pracą zaworów na zimnym silniku. Po zagrzaniu problem znika. Silnik 16v ti 1.6 benzyna. Stosuję olej 5w30 ford formula.
Czy trzeba wyjąć silnik aby przeprowadzić regulację luzów zaworowych? Na tym portalu znalazłam informację dotyczącą silnika DOHC że bez problemu można bez https://dobrymechanik.pl/zapytaj-mechanika/czy-trzeba-wyjac-silnik-aby-przeprowadzic-regulacje-luzow-zaworowych.html Co do SOHC sama...
Witam. Pierwszy problem zużycie oleju około 1L na 10-12tyś kilometrów. (przebieg 125 tyś. km) Wcześniej nie musiałem nic dolewać od wymiany do wymiany. Wycieków nie widać. Nie dymi .Co jakiś czas widać czarny nalot na końcówce wydechu ,ale nie jest tłusty w dotyku. To normalne czy lepiej udać...
Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi...
Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami...
Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje...
Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od...