Średnia cena usługi: od 375,79 PLN do 798,42 PLN
Najczęściej regulacja luzów zaworowych to wydatek rzędu od 300 do 700 zł. Cena regulacji luzów zaworowych będzie inna w zależności od typu jednostki napędowej. Najtańszy wariant to taki, gdzie wystarczy zdjać pokrywę zaworów i wykonać regulację luzów zaworowych przy użyciu szczelinomierza, klucza oczkowego i wkrętaka. Poza pracą mechanika jedynym dodatkowym kosztem może być uszczelka pokrywy zaworów. Cena wzrasta, gdy konieczny jest demontaż paska rozrządu. Zgodnie ze sztuką po regulacji zaworów mechanik nie powinien montować drugi raz tego samego paska rozrządu, a to powoduje znaczny wzrost kosztów. W takim przypadku warto aby regulacja luzów zaworowych wykonana była przy okazji wymiany rozrządu. Kolejnym czynnikiem wpływającym na cenę jest sposób w jaki odbywa się regulacja zaworów. Mechanik może potrzebować odpowiedniej grubości płytki, lub szklanki. Im więcej stakich płytek lub szklanek będzie do wymiany, tym wyższa cena ostateczna za regulację.
Białystok | 200-550 PLN | Wybierz serwis |
Bydgoszcz | 230-600 PLN | Wybierz serwis |
Gdańsk | 250-650 PLN | Wybierz serwis |
Gorzów Wlkp. |
245-630 PLN | Wybierz serwis |
Katowice | 230-550 PLN | Wybierz serwis |
Kielce | 235-500 PLN | Wybierz serwis |
Kraków | 310-680 PLN | Wybierz serwis |
Lublin | 240-490 PLN | Wybierz serwis |
Łódź | 200-670 PLN | Wybierz serwis |
Olsztyn | 210-650 PLN | Wybierz serwis |
Poznań | 290-680 PLN | Wybierz serwis |
Szczecin | 245-685 PLN | Wybierz serwis |
Toruń | 240-670 PLN | Wybierz serwis |
Warszawa | 270-750 PLN | Wybierz serwis |
Wrocław | 240-710 PLN | Wybierz serwis |
Zielona Góra | 230-590 PLN | Wybierz serwis |
Luz zaworowy to parametr określający odległość popychacza zaworu od krzywki wałka rozrządu. Ma to wpływ na poprawne otwieranie i zamykanie zaworów czyli pracę silnika, a także samo chłodzenie zaworów. Odległość ta zmienia się wraz z temperaturą na skutek rozszerzalności cieplnej oraz poprzez zużycie elementów współpracujących. O ile rozszerzalność cieplna znanych producentowi materiałów wykorzystanych do budowy silnika została wzięta pod uwagę podczas obliczeń bezpiecznego luzu, to inaczej sprawa wygląda w luzie powstałym na skutek zużycia. Z tego powodu konieczna jest okresowa regulacja w układach z mechaniczną regulacją luzu zaworowego. Właściciele aut z hydraulicznym systemem kasowania luzów mogą zapomnieć o tym problemie.
Zbyt mały luz zaworowy oznacza, że pomiędzy krzywką wałka rozrządu a popychaczem nie ma w ogóle przerwy, lub jest ona mniejsza od zalecanej przez producenta. Zbyt mały luz powoduje niepoprawną pracę zaworów, a w konsekwencji zwiększenie ciśnienia w komorze spalania. Dłuższy niż zalecany kontakt popychacza z gniazdem zaworowym prowadzi do przegrzania i uskodzenia zaworów oraz wypala gniazda zaworowe. Duży luz zaworowy ma miejsce wtedy, gdy przestrzeń pomiędzy krzywką wałka a popychaczem jest większa od zalecanej przez producenta. Nadmierny luz zaworowy generuje metaliczny hałas, a także prowadzi do szybszego zużycia zaworów, dźwigienek, krzywek wałka oraz samych wałków rozrządu.
Opisane poniżej objawy nie muszą wprost wskazywać na luzy zaworowe. To dość popularne symptomy, które mogą występować przy różnych typach awarii, dlatego auto powinien obejrzeć specjalista.
W autach wyposażonych w hydrauliczny system kasowania luzu zaworowego kierowca może zapomnieć o tym problemie. W przypadku mechanicznej regulacji, którą najczęściej wykorzystuje Honda i Toyota oraz starsze modele większości marek, interwał określa się na 10-100 tys. km. Rozbieżność pokaźna, bo i zastosowane mechanizmy są różne. Niektóre wymagają regulacji dopiero przy wymianie rozrządu, a inne dużo wcześniej. Informacje znajdziesz w danych od producenta Twojego samochodu, a jeżeli auto jest wyposażone w LPG, warto skrócić ten czas o połowę.
Jednym z parametrów branych pod uwagę przy określaniu mocy jest moment obrotowy. Idąc dalej moment obrotowy to siła z jaką napędzany jest wał korbowy. Napędzanie wału korbowego odbywa się poprzez spalanie paliwa w odpowiednich ilościach i odpowiednim ciśnieniu. Oczywiście to wszystko dzieje się w komorze spalania, która otwierana i zamykana jest za pomocą zaworów dolotowych i wylotowych (ssących i wydechowych). Jeżeli luzy zaworowe nie są odpowiednio ustawione, proces spalania nie zachodzi prawidłowo. Kompresja podczas suwu sprężania może osiągnąć niższe wartości, skutkiem czego silnik Twojego auta będzie miał mniejszą moc. Teraz już wiesz jak regulacja zaworów i kompresja wpływa na moc silnika.
Temat regulacji luzów zaworowych powinien być znany każdemu mechanikowi i nie jest to nic trudnego, o ile ma on do czynienia z prostą konstrukcją. Jeżeli posiadasz auto marki Honda czy Toyota możesz potrzebować wykwalifikowanego w tych silnikach specjalisty. Źle ustawione zawory mogą doprowadzić do niepoprawnej pracy silnika kolizji z tłokiem, a w konsekwencji drogą naprawę jednostki napędowej. Wybierz miasto poniżej i zapoznaj się z listą ekspertów, dla których regulacja zaworów nie stanowi problemu.
Znajdź serwis w Twojej okolicy |
||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Największy z SUV-ów oferowanych przez BMW to model X5 E53. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2000 roku, a zakończono 6 lat później, w roku 2006. W ofercie było 5 silników benzynowych o mocach...
Generacja E83 produkowana była w latach 2003-2010 przechodząc facelifting w 2006 roku. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. W ofercie znalazło się 6...
BMW Serii 5 E39 to kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Do sprzedaży trafił z dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została...
Generacja F25 produkowana była w latach 2010-2017. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. Z racji zwiększenia rozmiarów samochodu, model upodobnił się do...