Interesuje Cię wymiana szyb w samochodzie? Wypełnianie odprysków i drobnych pęknięć, klejenie, bądź uszczelnianie? Nie tylko kolizja, czy włamanie, ale także kamyki wypadające spod kół, mogą doprowadzić do uszkodzenia szyby. Warto skorzystać z pomocy fachowca, zarówno w kwestii zakupu materiałów, jak i montażu, przyciemniania, czy nawet oklejania szyb. Zobacz, jakie usługi wykona profesjonalny serwis i nie martw się o wygląd swojego samochodu!
1. Naprawa odprysku na szybie
Uszkodzenie szyby to bolesny dla portfela wydatek, na który z reguły nie da się przygotować. Wystarczy kamień wyrzucony z dużą prędkością spod kół i już mamy „pajączka” na szybie. Czy trzeba ją wymieniać? Niekoniecznie. Czasami opłacalniej wychodzi regeneracja, ale zależy to właściwie wyłącznie od wielkości uszkodzenia. Przede wszystkim uszczerbek musi być mniejszy od wielkości pięciozłotowej monety i oddalony od krawędzi szyby przynajmniej o 10 cm. Naprawy dokonuje się za pomocą żywicy i trwa od 15 do 45 min. Koszt to około 100 zł.
2. Przyciemnianie szyb
Entuzjaści przyciemnianych szyb wymieniają wiele argumentów za tym rozwiązaniem. Wskazuje się przede wszystkim na walory estetyczne, choć jest to oczywiście kwestia indywidualnych upodobań. Zdecydowanie ważniejszym walorem jest utrzymanie zdecydowanie niższej temperatury podczas upalnych dni, tym bardziej, jeśli w aucie brak klimatyzacji i często przewozi się w nim dzieci.
Według ustawy Prawo o ruchu drogowym „(…) pojazd powinien być tak skonstruowany, aby zostało zapewnione dostateczne pole widzenia kierowcy”, co oznacza, że jakiekolwiek przyciemnienie czołowej szyby i przednich bocznych jest zabronione. Według Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 2002 r. muszą mieć współczynnik przepuszczania światła nie mniejszy niż 70%. Niestety, wiele osób błędnie rozumie ten zapis, ponieważ szkło jest fabrycznie przyciemniane. Nie można więc przyciemnić go o 30%, co robi wielu użytkowników aut. Pozostałe szyby natomiast można jak najbardziej modyfikować – folia musi posiadać atest wydany przez Instytut Szkła i Ceramiki.
3. Uszczelnianie szyby
Pojawienie się wody w samochodzie oznacza z reguły rozszczelnienie szyby, spowodowane wadliwym montażem, bądź korozją podwozia. Szyby montowane na klej trzeba wyciąć i przykleić na nowo, co trwa około czterech godzin. W przypadku korozji naprawa się wydłuża do całego dnia. Najprościej jest z szybą zakładaną na uszczelkę, ponieważ wystarczy wtedy użyć masy uszczelniającej.
4. Wymiana szyby
Wymiana czołowej szyby to zadanie wyłącznie dla fachowców. Wymaga usunięcia wszystkich obiektów blokujących dostęp, takich jak wycieraczki, czy plastikowe parapety. Przy użyciu struny wycina się starą szybę, czyści się elementy, do których ma być przyklejona nowa szyba, nanosi klej i przytwierdza nową szybę. Jak widać, nie jest to zadanie łatwe, lepiej zostawić je więc profesjonalistom.
Szyby samochodowe myte są porządnie z reguły podczas wizyty na myjni, a przez pozostały okres użytkowania spryskiwane są płynem do szyb i myte przez wycieraczki. Jeżeli kierowca bywa na myjni raz...
Szyberdach stanowił prawdziwy hit lat 80. i 90., gdy mało kto mógł sobie pozwolić na klimatyzację w samochodzie. Kiedy przychodziły pierwsze upały, wystarczyło uchylić to „magiczne” okno i w...
Kupując używany pojazd lub po prostu przerejestrowując swój obecny z określonych powodów często napotykamy problem mocno i nieustępliwie trzymającej naklejki z numerem rejestracyjnym naszego...
W okresie jesienno-zimowym zmorą kierowców jest parowanie szyb. To efekt zwiększonej wilgotności powietrza i dużej różnicy temperatur we wnętrzu samochodu i na zewnątrz. Jest na to kilka sposobów,...