Peugeot 307 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Peugeot 307 I i II  wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Peugeot 307 I
Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.4 8V 75KM 55kW

 

 

 

100 PLN

 

 

 

175 PLN

 

 

 

306 PLN 

 

 

 

247 PLN

1.6 16V 109KM 80kW
2.0 16V 136KM 100kW
Diesel 1.4 HDi 8V 68KM 50kW
1.6 HDi 16V 109KM 80kW
2.0 HDi 8V 90KM 66kW
2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW

 

Peugeot 307 II
Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.4 16V 88KM 65kW

 

 

 

100 PLN

 

 

 

175 PLN

 

 

 

306 PLN

 

 

 

247 PLN

1.6 16V 109KM 80kW
2.0 16V 140KM 103kW
Diesel 1.6 HDi 16V 90KM 66kW
1.6 HDi 16V 109KM 80kW
2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 307 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Peugeot 307 I
Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.4 8V 75KM 55kW

 

 

 

60 PLN

 

 

 

135 PLN

 

 

 

219 PLN

 

 

 

231 PLN

1.6 16V 109KM 80kW
2.0 16V 136KM 100kW
Diesel 1.4 HDi 8V 68KM 50kW
1.6 HDi 16V 109KM 80kW
2.0 HDi 8V 90KM 66kW
2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW

 

Peugeot 307 II
Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium   Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.4 16V 88KM 65kW

 

 

 

60 PLN

 

 

 

135 PLN

 

 

 

219 PLN

 

 

 

231 PLN

1.6 16V 109KM 80kW
2.0 16V 140KM 103kW
Diesel 1.6 HDi 16V 90KM 66kW
1.6 HDi 16V 109KM 80kW
2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 307 I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Peugeot 307 I i II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 307 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2001 do 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, kombi, hatchback i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Renault Megane, Toyota Corolla i Volkswagen Golf. Peugeot 307 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Peugeot 307 - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 307 - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

 Peugeot 307 to francuski samochód klasy aut kompaktowych produkowany w latach 2001-2012. Przez ten czas powstały dwie wersja tego modelu. Auto sprzedawane było w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan, kabrio oraz kombi.  

więcej

Peugeot 307 II - Cena wymiany filtra kabinowego

Peugeot 307 II - Cena wymiany filtra kabinowego

 Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II zmienił się po liftingu, który przeprowadzono w 2005 roku. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 88KM...

więcej

Peugeot 307 II - Cena wymiany płynu hamulcowego

Peugeot 307 II - Cena wymiany płynu hamulcowego

 Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II zmienił się po liftingu, który przeprowadzono w 2005 roku. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 88KM...

więcej

Peugeot 307 II - Cena wymiany świec żarowych

Peugeot 307 II - Cena wymiany świec żarowych

Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II zmienił się po liftingu, który przeprowadzono w 2005 roku. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 88KM do 140...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę