Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Peugeot 307 została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 150 zł | samo łożysko | 110 minut | 366 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
I | 150 zł | samo łożysko | 50 minut | 246 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Peugeot 307 na przedniej i tylnej osi zamontowano łożyska wymienne. Ich wymiana trwa odpowiednio 110 z przodu i 50 minut z tyłu.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Peugeot 307 to francuski samochód klasy aut kompaktowych produkowany w latach 2001-2012. Przez ten czas powstały dwie wersja tego modelu. Auto sprzedawane było w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan, kabrio oraz kombi.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Peugeot 307 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2001 do 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, combi, cabrio-coupe i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Renault Megane, Toyota...
Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II zmienił się po liftingu, który przeprowadzono w 2005 roku. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 88KM...
Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II zmienił się po liftingu, który przeprowadzono w 2005 roku. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 88KM...
Peugeot 307 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2001 do 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, combi, cabrio-coupe i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Renault Megane, Toyota...