Peugeot 5008 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Peugeot 5008 I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Peugeot 5008 I
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.6 16V 120KM 88kW 164 PLN 284 PLN
1.6 16V 156KM 115kW 241 PLN 361 PLN
1.2 PureTech 131KM 96kW 254 PLN 374 PLN
Diesel
 
2.0 HDi FAP 150KM 110kW 244 PLN 364 PLN
1.6 HDi FAP 116KM 85kW 222 PLN 342 PLN
2.0 HDi FAP 163KM 120kW 203 PLN 323 PLN

 

Peugeot 5008 II
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.6 THP 165KM 121kW 289 PLN 409 PLN
1.6 THP 181KM 132kW 380 PLN 500 PLN
1.2 PureTech 130KM 96kW 189 PLN 309 PLN
Diesel
 
2.0 BlueHDI 180KM 132kW 232 PLN 352 PLN
2.0 BlueHDI 150KM 110kW 312 PLN 432 PLN
1.5 BlueHDI 130KM 96kW 232 PLN 352 PLN
1.6 BlueHDI 120KM 88kW 189 PLN 309 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 5008 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Peugeot 5008 I
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.6 16V 120KM 88kW 131 PLN 251 PLN
1.6 16V 156KM 115kW 176 PLN 296 PLN
1.2 PureTech 131KM 96kW 232 PLN 352 PLN
Diesel
 
2.0 HDi FAP 150KM 110kW 213 PLN 333 PLN
1.6 HDi FAP 116KM 85kW 207 PLN 327 PLN
2.0 HDi FAP 163KM 120kW 164 PLN 284 PLN

 

Peugeot 5008 II
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.6 THP 165KM 121kW 243 PLN 363 PLN
1.6 THP 181KM 132kW 256 PLN 376 PLN
1.2 PureTech 130KM 96kW 156 PLN 276 PLN
Diesel
 
2.0 BlueHDI 180KM 132kW 230 PLN 350 PLN
2.0 BlueHDI 150KM 110kW 224 PLN 344 PLN
1.5 BlueHDI 130KM 96kW 165 PLN 285 PLN
1.6 BlueHDI 120KM 88kW 131 PLN 251 PLN

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 5008 I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Peugeot 5008 I i II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 5008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sorento, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Renault Koleos i Skoda Kodiaq. Peugeot 5008 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Peugeot 5008 II diesel - cena przeglądu okresowego małego

Peugeot 5008 II diesel - cena przeglądu okresowego małego

  Pierwsza odsłona Peugeota 5008 miała miejsce w 2009 roku. Wtedy to powstał minivan zbliżony do modelu crossovera 3008. Omawiany model to już druga generacja Peugeota 5008, której produkcja od 2017 roku trwa do dziś. W ofercie znalazły się 2 silniki benznowe 1.2 PureTech 130 KM i 1.6...

więcej

Peugeot 5008 (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Peugeot 5008 (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Peugeot 5008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sorento, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Renault Koleos i Skoda Kodiaq. Peugeot...

więcej

Peugeot 5008 (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot 5008 (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot 5008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sorento, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Renault Koleos i Skoda Kodiaq. Peugeot...

więcej

Peugeot 5008 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 5008 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 5008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sorento, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Renault Koleos i Skoda Kodiaq. Peugeot...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę