Gaśnięcie silnika po dodatniu gazu świadczy o problemie, który powinien zostać jak najszybciej naprawiony. Gaśnięcie silnika może być spowodowane przez awarie układu zapłonowego, awarie pompy paliwa, zużycie filtra paliwa, nieszczelność podciśnienia, przerwane połączenie elektryczne czy brudny lub uszkodzony silniczek krokowy. Zwlekanie z naprawą będzie podnosiło cenę naprawy.
Ciężka praca na wolnych obrotach, zwalnianie i nierówne przyspieszanie to ewidentne sygnały, że z silnikiem dzieje się coś niedobrego. W samochodzie znajduje się wiele systemów mogących powodować takie zachowanie silnika, od układu elektrycznego przez paliwowy do podciśnienia.
Wypadanie zapłonu to jeden z symptomów problemów z układem zapłonowym. Jeżeli problem będzie postępował, uruchamianie silnika będzie coraz trudniejsze, a spalanie wzrośnie. Może temu także towarzyszyć wyświetlenie kontrolki Check Engine. Jeżeli kierowca dopuści do zupełnego zużycia któregoś z elementów układu zapłonowego, samochód zostanie unieruchomiony. Należy się także spodziewać przerywania, szarpania i kaszlenia silnika szczególnie podczas jazdy z dużą prędkością. Nierównomierne zapłony mogą spowodować zgaszenie silnika, gdy tylko samochód zostanie zatrzymany.
Pierwszym z objawów kończącej się pompy paliwa będzie szarpanie podczas przyspieszania. Postępujące uszkodzenia spowodują utratę mocy a w ostateczności przerwanie pracy silnika.
Problemy z filtrem paliwa mają podobne objawy do problemów z pompą paliwa. Utrata mocy podczas przyspieszania może być tego pierwszym objawem. Jeżeli przepływ paliwa będzie stale ograniczany, silnik może nie dać się uruchomić z uwagi na zbyt małą ilość paliwa.
Najdrobniejszy wyciek może doprowadzić do pogorszenia osiągów silnika. Objawem może być zbyt niska prędkość obrotowa na biegu jałowym lub zbyt wysoka. Wypadanie zapłonu czy szarpanie podczas przyspieszania to kolejny z objawów nieszczelności. Jeżeli nieszczelność będzie zbyt duża, silnik nie da się uruchomić. Przy okazji może pojawić się syczenie i kontrolka Check Engine.
Jeżeli silniczek krokowy zostanie zablokowany lub zabrudzony, praca silnika na wolnych obrotach może nie być równa. Silnik przestanie działać, jeżeli silniczek jest zablokowany lub uległ uszkodzeniu. Jeżeli przy wciśniętym pedale gazu mała ilość ciśnienia utrzymuje silnik w ruchu, to należy przyjrzeć się właśnie silniczkowi krokowemu. W większości przypadków usterka ta wystąpi w połączeniu z kontrolką Check Engine.
Wszystkie wymienione objawy nie oznaczają niczego dobrego dla silnika i powinny zostać szybko naprawione. Jeżdżąc z taką usterką kierowca pogarsza sprawę i do naprawy może nadawać się niedługo więcej elementów. Dodatkowo jazda z gasnącym silnikiem jest niebezpieczna dla pasażerów, jak również naraża kierowcę na stres i unieruchomienie w trasie.
Szósta generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 1995r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 1999r. W ofercie znajdowało się aż 9 odmian silnikowych o mocach od 75KM do 160KM oraz 2...
Samochód produkowany w latach 2006-2014 zajął drugie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Kierowca do wyboru ma 13 silników benzynowych o pojemności od 1.0 do 1.6 Turbo, oraz 7 silników diesla o pojemnościach 1.3 i 1.7.
Nissan Note to miejski minivan, który w kolejnej generacji przeszedł z segmentu K do B. Produkowany był w latach 2005-2016, gdzie 1 generacja przeszła lifting w 2010 roku, a jej produkcja zakończyła się w 2013. Samochód wyposażany był w dwa silniki benzynowe 1.4 88KM i 1.6 110KM oraz dwa...
Produkcję Forda Focusa pierwszej generacji rozpoczęto w 1998 roku. Sylwetka pojazdu zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz była dość futurystyczna. Niesymetryczna deska rozdzielcza nie każdemu przypadła do gustu, jednak sam model stał się bardzo popularny także w środowisku sportowym za sprawą...