Ściąganie samochodu w lewo lub prawo podczas hamowania jest oznaką występujących problemów w podwoziu samochodu. Może to być spowodowane tak błahym zaniedbaniem jak nierówne ciśnienie w oponach, przez zużyte elementy układu hamulcowego, po uszkodzone zawieszenie. Nie mniej tego typu usterkę należy jak najszybciej naprawić u mechanika, aby nie powodować dalszych uszkodzeń.
Samochód, który ściąga podczas hamowania na którąkolwiek ze stron kwalifikuje się do szybkiej kontroli przez mechanika. Układ hamulcowy jest bardzo istotnym elementem samochodu. Ściąganie samochodu na bok nie musi oznaczać poważnej usterki, jednak problem może się pogłębić w bardzo krótkim czasie.
Rozróżnia się dwa typy hamulców. Tarczowe i bębnowe, jednak oba wykorzystują zjawisko tarcia do zatrzymania pojazdu.
W hamulcach tarczowych, tarcza przymocowana jest piasty. Zaciski, wprawiane w ruch za pomocą układu hydraulicznego dociskają klocki hamulcowe do tarczy, powodując tarcie i w efekcie zatrzymanie samochodu.
Układ hamulcowy wymaga regularnej obsługi do zachowania poprawnej pracy. Klocki hamulcowe ulegają ścieraniu z racji ciągłego wytwarzania tarcia, także należy pamiętać o ich wymianie na czas. Jazda z wytartymi klockami hamulcowymi powoduje dodatkowe uszkodzenia elementów współpracujących.
Najlepiej sprawdzać stan układu hamulcowego profilaktycznie za każdym razem gdy wymieniane są koła. Jeżeli jednak doszło do sytuacji, że samochód ściąga podczas hamowania, należy zrobić to jak najszybciej.

Mechanik sprawdza poszczególne elementy w celu określenia przyczyny ściągania samochodu:
Układ hamulcowy to bardzo ważny element samochodu i nie warto kwestionować konieczności jego regularnego serwisowania. Jeżeli podczas hamowania słychać piski, szorowanie i samochód ściąga na bok, należy jak najszybciej skontaktować się z mechanikiem.
Dacia Duster I to crossover, którego produkcja rozpoczęła się w roku 2010 i trwa do dzisiaj. W 2017 roku pojawiła się II generacja samochodu, która nieznacznie zmieniła jego wygląd. Pojazd oferowany jest z silnikami benzynowymi o pojemności 1.2 TCe i 1.6 105-125KM, oraz dieslami 1.5 dCi...
Peugeot 307 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2001 do 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, kombi, hatchback i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Renault Megane, Toyota...
BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Obecnie jest 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, Mercedes-Benz klasy E, Alfa Romeo 166 i Jaguar XF. BMW pojawia się z napędem spalinowym...
Ford Focus Mk2 pojawił się dwa lata przed zakończeniem produkcji swojego poprzednika. Sylwetka pojazdu niższej klasy średniej znacznie się zmieniła, kształty samochodu nabrały powagi. Do oferty trafiło 13 silników benzynowych o pojemnościach 1.4 - 2.5 oraz 9 diesli 1.6 - 2.0.