Z pozoru niegroźny wyciek płynu chłodniczego może w krótkim czasie doprowadzić do przegrzania się silnika i w konsekwencji do poważnej usterki. Elementy najbardziej narażone na wycieki to: chłodnica, przewody chłodnicy, zbiorniczek wyrównawczy, pompa wody lub korek chłodnicy. Jeżeli pod samochodem widoczna jest plama płynu chłodniczego, należy przerwać jazdę, zadzwonić po lawetę i odstawić auto na wymianę przeciekającego elementu.
Jeżeli kierowca ma pewne obawy co do szczelności układu chłodzenia, a wskazówka temperatury płynu chłodzącego pokazuje znacznie wyższe wskazania, znalezienie źródła wycieku nie powinno być problemem. Warto też zwrócić uwagę na obecność plam płynu chłodzącego pod samochodem.

Mechanik sprawdza szczelność wszystkich elementów układu chłodzenia. Może też skontrolować ciśnienie w układzie.
Kłopoty z układem chłodzenia wpływają na podwyższenie temperatury silnika i mogą doprowadzić do jego uszkodzenia. W wyniku przegrzania głowica może popękać przepuszczając płyn chłodzący do oleju. Taka mieszanka dość szybko spowoduje awarię silnika. Jeżeli temperatura płynu chłodzącego znacząco wzrasta, a pod samochodem można znaleźć jego plamy, to trzeba jak najszybciej odwiedzić warsztat – najlepiej na lawecie – na kontrolę i naprawę układu chłodzenia. Pozwoli to zaoszczędzić sporo pieniędzy i uniknąć awarii w trakcie jazdy.
Gdy temperatura na zewnątrz spada, temperatura wewnątrz kabiny utrzymywana jest przez układ ogrzewania. Jeżeli ogrzewanie nie działa poprawnie, oznacza to pewne zagrożenie i to nie ze względu na komfort podróżowania, a np. na same zdolności fizyczne człowieka. Poza utrudnieniem w kierowaniu...
Chyba każdy posiadacz auta wie, czym skutkuje zostawienie w nim otwartych drzwi, włączonego światła, czy radia… Gdy akumulator się rozładuje, pozostaje już tylko sięgnąć po prostownik i uzbroić się w cierpliwość. Zanim jednak przystąpisz do tej prostej, jak się zdaje czynności, dobrze się do...
Silnik stanowi serce każdego samochodu. Aby jednak prawidłowo funkcjonowało, trzeba o nie dbać. Z reguły silniki benzynowe nie należą do problemowych, za to często usterkom ulega cały osprzęt wokół nich. Jakich awarii możesz się spodziewać? I co zrobić, gdy już się przydarzą?
Jazda z zaparowaną szybą skutecznie ogranicza widoczność oraz prowadzi do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Za niesprawny układ odparowania i ogrzewania szyby może odpowiadać uszkodzona dmuchawa lub rezystor dmuchawy, niski poziom płynu chłodzącego oraz uszkodzona nagrzewnica. Aby nie...