Z pozoru niegroźny wyciek płynu chłodniczego może w krótkim czasie doprowadzić do przegrzania się silnika i w konsekwencji do poważnej usterki. Elementy najbardziej narażone na wycieki to: chłodnica, przewody chłodnicy, zbiorniczek wyrównawczy, pompa wody lub korek chłodnicy. Jeżeli pod samochodem widoczna jest plama płynu chłodniczego, należy przerwać jazdę, zadzwonić po lawetę i odstawić auto na wymianę przeciekającego elementu.
Jeżeli kierowca ma pewne obawy co do szczelności układu chłodzenia, a wskazówka temperatury płynu chłodzącego pokazuje znacznie wyższe wskazania, znalezienie źródła wycieku nie powinno być problemem. Warto też zwrócić uwagę na obecność plam płynu chłodzącego pod samochodem.

Mechanik sprawdza szczelność wszystkich elementów układu chłodzenia. Może też skontrolować ciśnienie w układzie.
Kłopoty z układem chłodzenia wpływają na podwyższenie temperatury silnika i mogą doprowadzić do jego uszkodzenia. W wyniku przegrzania głowica może popękać przepuszczając płyn chłodzący do oleju. Taka mieszanka dość szybko spowoduje awarię silnika. Jeżeli temperatura płynu chłodzącego znacząco wzrasta, a pod samochodem można znaleźć jego plamy, to trzeba jak najszybciej odwiedzić warsztat – najlepiej na lawecie – na kontrolę i naprawę układu chłodzenia. Pozwoli to zaoszczędzić sporo pieniędzy i uniknąć awarii w trakcie jazdy.
Przegrzewanie się silnika to usterka mogąca w krótkim czasie doprowadzić do jego kompletnego uszkodzenia. Za problemy z temperaturą odpowiadać może awaria praktycznie każdego z elementów układu chłodzenia. Sprawdzić należy chłodnicę, rury chłodnicy, pompę wody, termostat, wentylator...
Silnik stanowi serce każdego samochodu. Aby jednak prawidłowo funkcjonowało, trzeba o nie dbać. Z reguły silniki benzynowe nie należą do problemowych, za to często usterkom ulega cały osprzęt wokół nich. Jakich awarii możesz się spodziewać? I co zrobić, gdy już się przydarzą?
Utrudnione uruchamianie silnika to bardzo niekomfortowa usterka. Jest ona ściśle związana z elementami odpowiadającymi za rozruch silnika, jak i samo jego zasilanie. W skład podejrzanych elementów wchodzą m.in.: rozrusznik, akumulator, stacyjka, filtr paliwa i pompa paliwa, świece zapłonowe.
Kontrolka hamulca najczęściej świeci się z powodu zaciągniętego hamulca ręcznego i ma za zadanie ostrzeganie przed rozpoczęciem jazdy. Może być równie dobrze wywołana przez uszkodzony przełącznik, niezupełnie opuszczoną dźwignię hamulca, zablokowany hamulec, niski poziom płynu hamulcowego...