Problem z niezupełnie rozłączającym się sprzęgłem przybiera na sile z biegiem czasu. Powodować to może rozciągnięta linka sprzęgła, nieszczelny układ hydrauliczny, rozregulowana linka, czy zamontowane nieodpowiednie elementy w układzie. Jazda z niesprawnym sprzęgłem wpływa dodatkowo na zużycie współpracujących sąsiednio elementów, dlatego lepiej nie zwlekać z jego naprawą.
Sprzęgło jest elementem umożliwiającym zmianę biegów w samochodzie. Wciskając pedał sprzęgła, odsuwamy tarczę dociskową, rotacja zostaje zatrzymana a kierowca ma możliwość zmienić bieg na wyższy lub niższy nie wyrządzając szkód. Gdy kierowca odpuści pedał sprzęgła, tarcza dociskowa ponownie zostaje przyciśnięta do tarczy sprzęgłowej i inicjuje ponowne przenoszenie ruchu obrotowego. Są jednak sytuacje, w których sprzęgło nie wysprzęgla się całkowicie.
W skrócie, działanie sprzęgła oparte jest o zjawisko tarcia. Gdy pedał sprzęgła zostaje wciśnięty, wprawiony w ruch zostaje wysprzęglik, który może działać za pomocą kabla, lub przewodu hydraulicznego, w zależności od zastosowanej technologii. W kolejnym etapie powoduje to wciśnięcie sprężyny centralnej i odsunięcie docisku od sprężyny. Odwracając ruch, gdy kierowca puszcza sprzęgło, tarcza dociskowa zostaje zetknięta z tarczą sprzęgłową i przenoszenie ruchu powraca.

Z uwagi na pracę sprzęgła w oparciu o tarcie, elementy te podlegają znacznemu zużyciu. Największemu zużyciu ulega tarcza sprzęgła. Okładzina cierna zamontowana na tarczy jest bardzo podobna do tej stosowanej w klockach hamulcowych. Akurat ślizganie się sprzęgła z powodu zużytej okładziny nie jest powodem niecałkowitego rozłączania sprzęgła, za to powodują to inne usterki.
Mechanik sprawdza pracę sprzęgła, całego układu, linek i przewodów hydraulicznych. Może być także wymagana jazda testowa w celu zidentyfikowania usterki.
Jeżeli sprzęgło nie daje się wysprzęglić, oznacza to, że tarcza sprzęgłowa i tarcza dociskowa nie jest dostatecznie oddzielona. Jazda z taką usterką nie tylko wpływa na dodatkowe zużycie elementów sprzęgła, ale także np. wałków przenoszących moment obrotowy z silnika do skrzyni biegów.
Toyota Avensis drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany w latach 2002 - 2009. Konstrukcyjne auto niewiele różni się od swojego poprzednika, jednak jego sylwetka została odświeżona przez co stała się bardziej spójna. W 2006 roku auto poddano faceliftingowi. W ofercie Toyota...
Dacia Duster I to crossover, którego produkcja rozpoczęła się w roku 2010 i trwa do dzisiaj. W 2017 roku pojawiła się II generacja samochodu, która nieznacznie zmieniła jego wygląd. Pojazd oferowany jest z silnikami benzynowymi o pojemności 1.2 TCe i 1.6 105-125KM, oraz dieslami 1.5 dCi...
Audi A3 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, cabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 1, Citoren DS4, Lexus CT, Mercedes-Benz klasy A i Volvo V40....
Mazda CX-5 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Subaru...