Problem z niezupełnie rozłączającym się sprzęgłem przybiera na sile z biegiem czasu. Powodować to może rozciągnięta linka sprzęgła, nieszczelny układ hydrauliczny, rozregulowana linka, czy zamontowane nieodpowiednie elementy w układzie. Jazda z niesprawnym sprzęgłem wpływa dodatkowo na zużycie współpracujących sąsiednio elementów, dlatego lepiej nie zwlekać z jego naprawą.
Sprzęgło jest elementem umożliwiającym zmianę biegów w samochodzie. Wciskając pedał sprzęgła, odsuwamy tarczę dociskową, rotacja zostaje zatrzymana a kierowca ma możliwość zmienić bieg na wyższy lub niższy nie wyrządzając szkód. Gdy kierowca odpuści pedał sprzęgła, tarcza dociskowa ponownie zostaje przyciśnięta do tarczy sprzęgłowej i inicjuje ponowne przenoszenie ruchu obrotowego. Są jednak sytuacje, w których sprzęgło nie wysprzęgla się całkowicie.
W skrócie, działanie sprzęgła oparte jest o zjawisko tarcia. Gdy pedał sprzęgła zostaje wciśnięty, wprawiony w ruch zostaje wysprzęglik, który może działać za pomocą kabla, lub przewodu hydraulicznego, w zależności od zastosowanej technologii. W kolejnym etapie powoduje to wciśnięcie sprężyny centralnej i odsunięcie docisku od sprężyny. Odwracając ruch, gdy kierowca puszcza sprzęgło, tarcza dociskowa zostaje zetknięta z tarczą sprzęgłową i przenoszenie ruchu powraca.

Z uwagi na pracę sprzęgła w oparciu o tarcie, elementy te podlegają znacznemu zużyciu. Największemu zużyciu ulega tarcza sprzęgła. Okładzina cierna zamontowana na tarczy jest bardzo podobna do tej stosowanej w klockach hamulcowych. Akurat ślizganie się sprzęgła z powodu zużytej okładziny nie jest powodem niecałkowitego rozłączania sprzęgła, za to powodują to inne usterki.
Mechanik sprawdza pracę sprzęgła, całego układu, linek i przewodów hydraulicznych. Może być także wymagana jazda testowa w celu zidentyfikowania usterki.
Jeżeli sprzęgło nie daje się wysprzęglić, oznacza to, że tarcza sprzęgłowa i tarcza dociskowa nie jest dostatecznie oddzielona. Jazda z taką usterką nie tylko wpływa na dodatkowe zużycie elementów sprzęgła, ale także np. wałków przenoszących moment obrotowy z silnika do skrzyni biegów.
Renault Megane to auto klasy kompaktowej segmentu C, które produkowane jest od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowane w nadwoziu hatchback, sedan, kombi i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C4, Fiat Bravo, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Cee'd,...
Citroen C2 to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane od 2003 do 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Lancia Ypsilon i Nissan Micra. Citroen C2 pojawia się z napędem spalinowym...
Produkcję Volkswagen Polo III rozpoczęto w 1994 roku, a zakończono 7 lat później, w roku 2001. Model poddano faceliftingowi w 1999 roku, zmieniając wygląd przodu pojazdu. Auto było laureatem nagrody w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1995. Do dyspozycji kierowców pozostawiono 13...
Opel Zafira to auto klasy kompaktowej segmentu B, które produkowane jest od 1999 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowane w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Renault Scenic i Toyota Verso. Opel Zafira pojawia się z napędem spalinowym...